Vybavovanie odbornej agendy vo vymedzenom úseku tvoriacej podklad na riadenie, rozhodovanie alebo kontrolu v rámci viacerých organizačných útvarov.
Príprava podkladov na využívanie archívnych dokumentov v štátnej správe a na poskytovanie správnych informácií; správa vlastnej registratúry archívu a s tým spojená administratíva. Vyhotovovanie a vydávanie potvrdení, výpisov, odpisov a kópií z archívnych dokumentov. Poskytovanie správnych informácií pre fyzické a právnické osoby. Práca s aplikačnými programami na evidenciu správnych poplatkov (modul správy poplatkov, softwarová pokladňa) a v elektronickom archíve.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Osobnostné predpoklady a vlastnosti: samostatnosť, svedomitosť a spoľahlivosť, schopnosť pracovať pod tlakom, analytické a koncepčné myslenie;
Znalosť práce s PC: Windows, MS Office, Internet;
Znalosti všeobecne záväzných právnych predpisov, osobitne znalosti Ústavy Slovenskej republiky (č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov), zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov, zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, vyhlášky MV SR č. 628/2002 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ďalších.