Tvorba štátnej politiky vrátane koncepčnej činnosti alebo tvorba pozičných dokumentov na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
Koncepčná a koordinačná činnosť v oblasti štátnej správy na úrovni ministerstva v rozsahu pôsobnosti sekcie. Tvorba a aktualizácia strategických dokumentov v rozsahu pôsobnosti sekcie. Podieľa sa na spracúvaní zásadných materiálov a stanovísk pre vládu, poradné orgány vlády SR, ako aj ostatné ústredné orgány štátnej správy a zabezpečuje s nimi komunikáciu vrátane komunikácie s orgánmi územnej samosprávy, orgánmi miestnej štátnej správy v školstve, mimovládnym sektorom, stavovskými a profesijnými organizáciám a inými organizáciami v oblasti pôsobnosti sekcie. Spolupracuje pri zabezpečovaní činnosti pri poskytovaní finančných prostriedkov zriaďovateľom škôl na rozvojové projekty, dotácie pre žiadateľov v oblasti regionálneho školstva a iné projekty. Podieľa sa na zabezpečovaní koordinácie a priebežnej aktualizácie kľúčových kompetencií v rámci štátnych vzdelávacích programov pre stredné školy a jazykové školy v spolupráci s príslušnými PRO, pri vyhlasovaní výziev a dotácií na podporu rozvojových projektov a poskytnutí dotácie v oblasti pôsobnosti sekcie, spolupracuje pri posudzovaní vzorov tlačív pedagogickej dokumentácie, ďalšej dokumentácie a dokladov o získanom vzdelaní vo vecne príslušnej oblasti, pri realizácii vzdelávacích programov na stredných školách v rámci projektov Rady Európy, projektov Európskej komisie, International Baccalaureate Organisation (IBO) a v rámci bilaterálnej spolupráce. Koordinuje problematiku výchovy a vzdelávania žiakov s mimoriadnym nadaním v školách v oblasti svojej pôsobnosti, problematiku vzdelávania v Európskych školách v zmysle prístupu SR k Dohovoru, ktorým sa definuje štatút Európskych škôl, podieľa sa na tvorbe, prijímaní a implementácii opatrení v rámci politiky prierezových tém v školstve, ľudských a detských práv, inkluzívneho vzdelávania. Podieľa sa na usmerňovaní a koordinácii činností komisie pre morálne oceňovanie žiakov ako poradného orgánu ministra. Vyjadruje sa k odporúčaniam vzdelávacích zdrojov v printovej, digitálnej a inej forme pre stredné školy, školské zariadenia a jazykové školy.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Používanie IT v rozsahu určenom vnútornými predpismi.
Znalosť:
- Ústavy Slovenskej republiky,
- Zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- Zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov,
- Zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- Zákon č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- prehľad v systéme vzdelávania v SR a v platnej legislatíve,
- znalosť kodifikovanej podoby slovenského jazyka,
- svedomitosť a spoľahlivosť; samostatnosť; analytické, koncepčné a strategické myslenie.