Odborná príprava rozhodnutí v prvom stupni správneho konania. Vybavovanie odbornej agendy vo vymedzenom úseku tvoriacej podklad na riadenie, rozhodovanie alebo kontrolu v rámci viacerých organizačných útvarov.
Príprava podkladov na využívanie archívnych dokumentov. Poskytovanie správnych informácií fyzickým a právnickým osobám. Vyhľadávanie, predkladanie a vyhotovovanie kópií archívnych dokumentov neštudijného charakteru pre potreby štátnej a verejnej správy, fyzických a právnických osôb.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Osobnostné predpoklady a vlastnosti: samostatnosť, svedomitosť a spoľahlivosť, schopnosť pracovať pod tlakom, komunikačné zručnosti, ďalej chuť priebežne sa vzdelávať, flexibilita, schopnosť tímovej práce;
Znalosť práce s PC: Windows, MS Office, Fabafost, Elektronický archív Slovenska;
Znalosti všeobecne záväzných právnych predpisov,
- Zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach,
- Zákon č. 266/2015 Z. z., ktorým sa novelizoval zákon o archívoch a registratúrach,
- Vyhláška č. 628/2002 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia o archívoch a registratúrach,
- Zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe v znení neskorších predpisov,
- Výnos 525/2011 Z. z. MV SR o štandardoch pre elektronické informačné systémy na správy registratúry,
- Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 410/2015 Z. z. o podrobnostiach výkonu správy registratúry orgánov verejnej moci a o tvorbe spisu,
- Vyhláška MV SR č. 49/2019 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška č. 410/2015 Z. z. o podrobnostiach výkonu správy registratúry orgánov verejnej moci a o tvorbe spisu a ďalších.