Výberové konanie

VK/2021/2705 - Å¡tátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2021/2705 - Å¡tátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspeÅ¡né
Druh výberového konania:
Å¡irÅ¡ie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
13. August 2021
Termín na podanie žiadosti:
19. August 2021

Služobný úrad:
Pôdohospodárska platobná agentúra
Sídlo služobného úradu:
Hraničná 4826/12 Bratislava - mestská časť Ružinov 81526
Organizačný útvar:
Odbor prístupu LEADER
Nadriadený organizačný útvar:
Sekcia projektových podpôr
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci všetkých služobných úradov

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
štátny radca - manažér posudzovania projektov fondov EÚ
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
Akademická 4 Nitra 94901

Najnáročnejšia činnosť:

Koncepčné alebo metodické činnosti na úrovni iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou

Detaily:

V rámci administratívnej kontroly prijatých žiadostí:
a) zodpovedá za
1. vyhodnocovanie projektov v rámci projektovo orientovaných opatrení PRV SR 2014 – 2020 v rámci implementácie LEADER,
2. vyhodnotenie Stratégií miestneho rozvoja vedeného komunitou, a ich aktualizácií
3. schválenie žiadostí o nenávratný finančný príspevok v rámci prístupu LEADER,
4. kontrolu obstarávania tovarov, stavebných prác a služieb v projektoch financovaných z PRV SR 2014 – 2020 v rámci implementácie LEADER,
5. určenie sankcií pre žiadateľa/prijímateľa na základe katalógu sankcií PPA pre projektové podpory, resp. usmernení, pokynov a iných právnych predpisov,
b) vypracováva a vykonáva
1. príjem, registráciu a vyhodnocovanie projektových zámerov/žiadostí o nenávratný finančný príspevok v rámci projektovo orientovaných opatrení PRV SR 2014 – 2020 v rámci implementácie LEADER,
2. vyhodnotenie Stratégií miestneho rozvoja vedeného komunitou, a ich aktualizácií,
3. schvaľovanie harmonogramov výziev MAS a ich aktualizácií, schvaľovanie Výziev MAS na predkladanie ŽoNFP a ich zmien,
4. návrhy rozhodnutí o schválení/neschválení žiadostí o schválenie stratégií CLLD,
5. návrhy rozhodnutí o zastavení konania, schválení/neschválení žiadostí o nenávratný finančný príspevok podľa zákona č. 292/2014 Z. z.,
6. pripravuje návrhy hodnotiacich správ v prípade podaných projektových zámerov, rozhodnutí o schválení/neschválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok, rozhodnutí o zastavení konania, podľa zákona č. 292/2014 Z. z.,
7. zaznamenávanie informácií súvisiacich so schémami štátnej/minimálnej pomoci do príslušného IS,
8. vyhodnotenie obstarávania tovarov, stavebných prác a služieb v rámci implementácie LEADER,
9. priebežné testovanie príslušnej časti aplikačného softvéru,
10. návrhy zmlúv o poskytnutí nenávratného finančného príspevku s prijímateľmi (oprávnenými žiadateľmi),
11. podklady k monitoringu,

V rámci spracovania agendy dodatkov k zmluvám :
- zodpovedá a zabezpečuje:
1. riešenie zmluvných vzťahov medzi PPA a prijímateľom príspevku formou dodatkov k zmluvám (okrem prevodov záväzkov zo zmluvy), ukončení zmlúv dohodou v prípade programu projektovo orientovaných opatrení PRV SR 2014 – 2020,
2. agendu vyhlásení o vierohodnosti v rámci pôsobnosti sekcie,
3. vykonáva formálnu a obsahovú kontrolu žiadostí o zmeny zmluvných vzťahov,
4. eviduje uzatvorené dodatky k zmluvám o poskytnutí NFP a dohody o ukončení zmluvy v rámci činnosti odboru
5. vykonáva administratívne činnosti súvisiace s hodnotením žiadostí pri zmenách zmluvných vzťahov, s administrovaním žiadostí o platbu
6. pripravuje reakcie k zisteniam súvisiacim s vykonávanými kontrolami a auditmi
- vypracováva a vykonáva:
1. dodatky k zmluvám o poskytnutí NFP a ukončenia zmlúv o poskytnutí NFP dohodou,
2. zaznamenáva informácie súvisiace so schémami štátnej/minimálnej pomoci do príslušného IS,
3. činnosti súvisiace so správou o administratívnej chybe v prípade zistenia administratívnej chyby,
4. činnosti súvisiace s archiváciou a registratúrou spisov projektov v rámci sekcie 400,

V rámci doručených žiadostí o platbu:
- zodpovedá za:
1. výkon administratívnej finančnej kontroly žiadostí o platbu v rámci projektovo orientovaných opatrení PRV SR 2014 – 2020 (autorizácia žiadostí o platbu), vrátane prístupu CLLD (LEADER a komunitný rozvoj) pre programové obdobie 2014 – 2020 (autorizácia žiadostí o platbu),
2. tvorbu a kompletnú metodickú prípravu interných manuálov (pracovných postupov) určených pre zamestnancov odboru a vnútorného kontrolného systému pre zamestnancov odboru v rámci projektovo orientovaných opatrení PRV SR 2014 – 2020 (autorizácia žiadostí o platbu), vrátane prístupu CLLD (LEADER a komunitný rozvoj) pre programové obdobie 2014 – 2020
- zabezpečuje :
1. koncepčne úpravu pracovných postupov autorizácie žiadostí o platbu v podmienkach PPA,
2. organizačne výkon autorizovania žiadostí o platbu projektových podpôr v podmienkach PPA,
3. výkon administratívnej finančnej kontroly žiadostí o platbu tak, aby boli splnené požiadavky EK, RO,
4. včasnú a dôkladnu kontrolu vecnej správnosti podkladov k žiadosti o platbu,
5. dokumentárnu kontrolu oprávnenosti výdavkov,
6. poskytovanie podkladov odd. rizikovej analýzy pre výber projektov na finančnú kontrolu na mieste a pre výber návštev realizovaných investičných projektov,
7. vypracovanie podkladov pre odbor monitoringu,
8. vypracovanie prehľadov o stave spracovávaných žiadostí o platbu za jednotlivé implementujúce podpory,
9. agendu vyhlásení o vierohodnosti v rámci pôsobnosti sekcie,
- vykonáva :
1. činnosti súvisiace s autorizáciou žiadostí o platbu,
2. špecifikáciu oblasti finančnej kontroly na mieste v Požiadavke na vykonanie kontroly,
3. činnosti súvisiace s prípravou správy o administratívnej chybe v prípade zistenia administratívnej chyby,
4. činnosti súvisiace s prípravou podkladov k správam pre EK, RO a monitoring,
5. priebežné testovanie príslušnej časti aplikačného softvéru,
6. sumarizuje podklady k odhadom čerpania finančných prostriedkov na základe prijatých žiadostí o platbu,
7. činnosti súvisiace s vypracovaním podkladov k správam pre EK, RO a monitoring,
8. zaznamenáva informácie súvisiace so schémami štátnej/minimálnej pomoci do príslušného IS,
9. činnosti súvisiace so správou o administratívnej chybe v prípade zistenia administratívnej chyby,
10. činnosti súvisiace s archiváciou a registratúrou spisov projektov v rámci sekcie 400,
11. prehľady a podklady k správam pre EK,
- eviduje :
1. podané žiadosti o platbu,
2. autorizované žiadosti o platbu,
- kontroluje :
1. výkon administratívnej finančnej kontroly súvisiacej so schválením výšky nenávratného finančného príspevku,
2. kompletnosť a vecnú správnosť podkladov k žiadosti o platbu,
3. dodržanie podmienok dohodnutých v zmluve o poskytnutí NFP oproti deklarovaným,
4. v spolupráci s odbormi sekcie financovania podpôr realizáciu autorizovaných platieb z účtu PPA vedeného v štátnej pokladnici,
Podľa pokynov riaditeľa odboru sa podieľa na zabezpečovaní všetkých aktuálne potrebných koncepčných a koordinačných prác potrebných pre implementáciu programov spolufinancovaných z fondov EÚ vo vymedzenej oblasti
Plní ďalšie úlohy podľa pokynov riaditeľa odboru, riaditeľa sekcie projektových podpôr a GR PPA.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

- Znalosť Systému riadenia programu rozvoja vidieka SR 2014-2020, v znení dodatkov
- znalosť Systému finančného riadenia Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka,
- znalosť Programu rozvoja vidieka SR na programovacie obdobie 2014 – 2020,
- znalosť zákona č. 280/2017 Z. z. o poskytovaní podpory a dotácie v pôdohospodárstve a rozvoji vidieka a o zmene zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- znalosť zákona č. 292/2014 o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- znalosť zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Systém riadenia CLLD (LEADER a komunitný rozvoj) pre programové obdobie 2014 – 2020
- Príručka pre prijímateľa nenávratného finančného príspevku z Programu rozvoja vidieka SR 2014 – 2020 pre opatrenie 19. Podpora na miestny rozvoj v rámci iniciatívy LEADER
- znalosť zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- ústava SR.

- Schopnosti a osobnostné vlastnosti: adaptabilita a flexibilita, schopnosť pracovať pod tlakom, svedomitosť a spoľahlivosť, samostatnosť.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Pôdohospodárska platobná agentúra Hraničná 4826/12 81526 Bratislava - mestská časť Ružinov
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
september 2021
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Hraničná 4826/12 81526 Bratislava - mestská časť Ružinov
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Andrea Sláviková
Telefónne číslo:
+421918612609