Výberové konanie

VK/2021/2797 - hlavný Å¡tátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2021/2797 - hlavný Å¡tátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - neúspeÅ¡né
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
20. August 2021
Termín na podanie žiadosti:
27. August 2021

Služobný úrad:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Stromová 2655/1 Bratislava - mestská časť Nové Mesto 81330
Organizačný útvar:
odbor koordinácie auditov a kontroly delegovaných úloh
Nadriadený organizačný útvar:
sekcia štrukturálnych fondov EÚ
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
hlavný štátny radca - koordinátor auditov a certifikačných overovaní/ kontrolór EŠIF/ kontrolór plnenia úloh sprostredkovateľského orgánu, resp. tretieho subjektu/ manažér pre nezrovnalosti
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Miesto výkonu:
Hanulova 5/B Bratislava - mestská časť Nové Mesto 841 01

Najnáročnejšia činnosť:

Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému a určovanie zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.

Detaily:

V rámci programového obdobia 2014 - 2020 (operačný program Integrovaná infraštruktúra a operačný program Ľudské zdroje) zabezpečuje:
• koordinácia relevantných subjektov a útvarov vo vzťahu k pripravovaným alebo vykonávaným auditom/kontrolám/certifikačným overovaniam;
• zabezpečenie súčinnosti pri výkone auditov/kontrol a certifikačných overovaní od fázy prípravy vyžiadanej dokumentácie až po fázu odpočtu splnenia nápravných opatrení;
• koordinácia útvarov subjektu pri príprave stanovísk a formulácií nápravných opatrení k zisteniam z auditov/kontrol a certifikačných overovaní;
• príprava podkladových materiálov a komunikácia s internými a externými audítormi;
• sledovanie plnenia nápravných opatrení;
• vedenie evidencie auditov/kontrol/certifikačných overovaní;
• vyhodnocovanie zistení z auditov/kontrol/certifikačných overovaní a formulovanie návrhov na systémové zmeny;
• koordinácia útvarov subjektu pri príprave podkladov a príprava podkladov k žiadosti o platbu na EK a k Vyhláseniu RO k vierohodnosti;
• vypracovanie Ročného súhrnu konečných audítorských správ a výsledkov uskutočnených kontrol, vrátane analýzy o povahe a rozsahu chýb a slabých stránkach nájdených v systémoch riadenia a kontroly a o akýchkoľvek prijatých opravných opatreniach SR;
• spolupráca a poskytovanie súčinnosti CO a OA pri príprave účtov a stanoviska k nim predkladaných Európskej komisii;
• vypracovanie a koordinácia plnenia akčných plánov k systémovým nedostatkom identifikovaným auditom Európskej komisie a predkladnie plnenia opatrení z akčného plánu CO;
• zabezpečuje agendu spojenú s riadením rizík a podvodov.
• kontrola / overovanie a hodnotenie súladu vykonávaných činností v rámci (riadiacého orgánu) ministerstva s manuálom procedúr (RO) /internou riadiacou dokumentáciou, ako aj relevantnými usmerneniami, metodickými pokynmi, výkladmi a postupmi definovanými na národnej úrovni;
• formulácia zistení a návrh opatrení, vrátane systémových opatrení, pre zefektívnenie a zvýšenie účinnosti systémov riadenia, implementácie a kontroly relevantných operačných programov;
• kontrola splnenia opatrení prijatých na nápravu zistených nedostatkov a na odstránenie príčin ich vzniku;
• vedenie evidencie vykonaných kontrol;
• monitorovanie a kontrola splnenia opatrení prijatých na nápravu zistených nedostatkov a na odstránenie príčin ich vzniku;
• výkon finančnej kontroly na mieste, kontrola oprávnenosti položiek jednotlivých účtovných dokladov, dokumentov a ich vzájomný súlad so Zmluvou o NFP, kontrola realizácie projektu a súlad realizácie projektu so Zmluvou o NFP;
• spracovanie výstupov z kontroly a vypracovanie správy o vykonaných finančných kontrolách na mieste;
• koordinácia riadenia rizík na úrovni operačného programu.
• overenie dostatočnosti kapacít a nastavených postupov sprostredkovateľského orgánu, resp. tretích subjektov pred podpisom Zmluvy o vykonávaní časti úloh riadiaceho orgánu sprostredkovateľským orgánom/tretím subjektom, resp. zmluvy/dohody o plnomocenstve na vykonávanie časti úloh SO tretím subjektom pred reálnym výkonom delegovaných úloh;
• kontrola/overovanie a hodnotenie vykonávania úloh zo strany sprostredkovateľského orgánu podľa Zmluvy o vykonávaní časti úloh riadiaceho orgánu sprostredkovateľským orgánom, dohody o plnomocenstve na vykonávanie časti úloh sprostredkovateľského orgánu, resp. zmluvy/dohody o plnomocenstve na vykonávanie časti úloh SO tretím subjektom;
• formulácia zistení a návrh odporúčaní, vrátane systémových opatrení, pre zefektívnenie a zvýšenie účinnosti systémov riadenia, implementácie a kontroly na úrovni SO/tretieho subjektu;
• spracovávanie a predkladanie návrhov plánov kontrolných činností a hodnotenia kontrolných činností na SO, resp. splnomocnenom orgáne;
• výkon finančnej kontroly na mieste, kontrola oprávnenosti položiek jednotlivých účtovných dokladov, dokumentov a ich vzájomný súlad so Zmluvou o NFP, kontrola realizácie projektu a súlad realizácie projektu so Zmluvou o NFP;
• vypracovanie správy o vykonaných finančných kontrolách na mieste;
• vedenie evidencie vykonaných kontrol/auditov;
• kontrola/ overovanie a hodnotenie plnenia prijatých opatrení na odstránenie nedostatkov;
• spolupráca pri vypracovaní metodických usmernení SO/ tretím subjektom.
• vypracovanie správy o zistenej nezrovnalosti (systémovej) ako aj jej aktualizácie na základe podkladov, správ z kontrol a auditov, právoplatného rozhodnutia ÚVO, ÚVA, správ z vyšetrovania OLAF a uznesení o začatí trestného stíhania a jej zaslanie príslušným subjektom;
• riešenie systémových nezrovnalostí od fázy vzniku podozrenia zo vzniku nezrovnalosti až po prípadné vymáhanie finančných prostriedkov;
• riešenie individuálnych nezrovnalostí od fázy evidencie (ak relevantné a podľa organizačného poriadku a manuálu procedúr)/potreby vypracovania dohody o splátkach/dohody o odklade plnenie/vymáhania finančných prostriedkov;
• vypracovanie žiadosti o vrátenie finančných prostriedkov z titulu nezrovnalosti a jej zaslanie príslušným subjektom;
• monitoring vývoja riešenia vzniknutej nezrovnalosti až do momentu jej vysporiadania;
• kontrola oznámenia o vysporiadaní finančných vzťahov;
• zadávanie a aktualizáciu údajov o nezrovnalosti a žiadosti o vrátenie finančných prostriedkov do ITMS2014+;
• vedenie evidencie všetkých nezrovnalostí;
• metodické usmerňovanie pri prevencii, evidencii a riešení nezrovnalostí.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Znalosť právnych predpisov:
a) Zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe
b) Zákon č. 575/2001 Z. z. (kompetenčný zákon)
c) Zákon č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov
d) Zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite
e) Zákon č. 10/1996 Z. z. o kontrole v štátnej správe
f) Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve.

Odporúča sa:
- Znalosť práce s PC - užívateľ, MS Excel - pokročilý, znalosť právnych predpisov SR a EÚ v oblasti fondov EÚ, predpisov v oblasti verejného obstarávania, znalosť Systému riadenia ŠF a KF/EŠIF a Systému finančného riadenia ŠF a KF/EŠIF, legislatívy SR a EÚ, koncepcií, strategických dokumentov a metodických pokynov, vykonávacích predpisov;

- vítaná znalosť legislatívnych predpisov a problematiky nezrovnalostí
- vítaná prax v oblasti implementácie fondov EÚ 2 roky alebo 3 roky v obdobnej oblasti,
- vítaná znalosť anglického jazyka.

Overované schopnosti a osobnostné vlastnosti: samostatnosť, analytické, koncepčné a strategické myslenie, svedomitosť a spoľahlivosť.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR Stromová 2655/1 81330 Bratislava - mestská časť Nové Mesto
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
september 2021
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR Stromová 2655/1 81330 Bratislava - mestská časť Nové Mesto
Spôsob vykonania výberového konania:
ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Katarína Kašiarová
Telefónne číslo:
+421259374336