Výberové konanie

VK/2021/4195 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - riaditeľ odboru


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2021/4195 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - riaditeľ odboru

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspeÅ¡né
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
7. December 2021
Termín na podanie žiadosti:
15. December 2021

Služobný úrad:
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Pribinova 2 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 812 72
Organizačný útvar:
odbor zahraničnej pomoci sekcie európskych programov Ministerstva vnútra SR
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
2.25 - Zahraničné veci
Funkcia:
generálny štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
riaditeľ odboru
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba na zastupovanie vedúceho štátneho zamestnanca, ktorý je dočasne preložený
Miesto výkonu:
  Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Najnáročnejšia činnosť:

Tvorba stratégie a štátnej politiky na úrovni ministerstva. Koordinovanie celoštátneho a medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva. Koordinovanie celoštátneho a medzištátneho systému a určovanie zásad čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva.

Detaily:

Podieľa sa na príprave, implementácii, monitorovaní a hodnotení fondov pre oblasť vnútorných záležitostí na programové obdobie 2014 – 2020. Riadi, koordinuje a zabezpečuje činnosti na úrovni odboru v rámci orgánu verejnej správy a zabezpečuje hlavné činnosti ako riaditeľ odboru. V zmysle Operačného manuálu fondov pre oblasť vnútorných záležitostí ako zodpovedný orgán riadi zamestnancov a zodpovedá za:
• vykonávanie riadenia a kontroly fondov v súlade s legislatívou Európskej únie a Slovenskej republiky;
• vypracovanie a uplatňovanie audit trailu pri riadení, kontrole a realizácii fondov;
• zabezpečenie prípravy podkladov a pozičných dokumentov v spolupráci s útvarmi Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, Stálym zastúpením Slovenskej republiky pri Európskej únii a dotknutými ústrednými orgánmi štátnej správy na účel rokovania výborov a pracovných skupín Európskej komisie a Rady Európskej únie;
• zúčastňovanie sa na rokovaniach výborov a pracovných skupín Európskej komisie a Rady Európskej únie vrátane plnenia úloh vyplývajúcich z účasti;
• dostatočné ľudské zdroje na zabezpečenia riadenia a kontroly národných programov v rozsahu kompetencií a úloh odboru;
• priradenie úloh uvedených v čl. 4 nariadenia č. 1042/2014 ku konkrétnym existujúcim pracovným pozíciám;
• vypracovanie, uplatňovanie a aktualizáciu interných postupov pre oblasti programovania, riadenia, realizácie, kontroly, monitorovania a hodnotenia, uzatvárania zmlúv s prijímateľmi, informovania a publicity a za vecný a časový harmonogram realizácie národných programov;
• spoluprácu s Platobnou jednotkou, oddelením kontroly verejného obstarávania organizačného odboru sekcie európskych programov a orgánom auditu;
• spoluprácu s partnermi, zainteresovanými útvarmi a inštitúciami pri príprave a realizácii národných programov;
• plnenie úloh odboru, úloh vyplývajúcich z uznesení vlády Slovenskej republiky, plánu práce Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, zo záverov poradných orgánov ministra vnútra Slovenskej republiky;
• vypracovanie a predloženie návrhu národných programov Európskej komisii;
• vypracovanie a predloženie správ o vykonávaní národného programu a žiadostí o platbu ročného zostatku Európskej komisii;
• vypracovanie a predloženie hodnotiacich správ Európskej komisii;
• prípravu návrhu výziev a vyzvaní na predkladanie žiadosti o grant;
• prípravu Manuálu pre hodnotenie žiadostí o grant a organizáciu hodnotenia predložených žiadostí o grant;
• zabezpečenie publicity a informovanosti verejnosti o využití prostriedkov fondov;
• prípravu Plánu technickej pomoci a vykonávanie finančnej kontroly výdavkov technickej pomoci;
• vykonávanie základnej finančnej, administratívnej finančnej kontroly a finančnej kontroly na mieste žiadostí prijímateľa v súčinnosti s externými subjektmi (ak relevantné) a hlásenie zistených nezrovnalostí Platobnej jednotke;
• vykonávanie kontroly formálnej správnosti a kontroly súladu predmetu zákazky s grantovou zmluvou / interným predpisom v rámci kontroly verejného obstarávania;
• v spolupráci s Platobnou jednotkou za zabezpečenie finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu v rámci kapitoly Ministerstva vnútra Slovenskej republiky určených na spolufinancovanie k zdrojom fondov;
• riadne spracovanie, uchovávanie a archiváciu všetkých relevantných dokumentov a dokladov v súlade s právnymi predpismi Európskeho spoločenstva/Európskej únie a Slovenskej republiky;
• predkladanie úplných a správnych informácií monitorovaciemu výboru;
kontrolu koordinátorov fondu pri vypĺňaní prehľadov za účelom sledovania informácií pre monitorovanie, overenie, finančné riadenie a hodnotenie programov a pre podporu činnosti monitorovacieho výboru.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Áno
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Anglický (B1 – Úroveň mierne-pokročilá)
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
# analytické, koncepčné a strategické myslenie,
# riadiace schopnosti,
# samostatnosť,
# adaptabilita a flexibilita,
# svedomitosť a spoľahlivosť,
# sebadôvera,
# komunikačné zručnosti,
# rozhodovacia schopnosť.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ovládanie práce s PC : Windows, MS Office, Internet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odborné znalosti, najmä:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
# znalosť platných právnych predpisov SR a EÚ z oblasti implementácie fondov EÚ - Fondu pre vnútornú bezpečnosť a Fondu pre azyl, migráciu a integráciu;
# znalosti Operačného manuálu fondov pre oblasť vnútorných záležitostí, najmä v oblasti implementácie národných programov ISF a AMIF a pomoci z fondov Európskej únie, vrátane znalostí Nariadenia Európskej Komisie a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady k ISF a AMIF;
# znalosti všeobecne záväzných právnych predpisov, osobitne znalosti Ústavy Slovenskej republiky (č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov), zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov, zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov, zákona č.18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov
# znalosti v oblasti Európskej únie a fungovania jej štruktúr a ďalších.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky -------------------------------------------------------------------------------- sekcia personálnych a sociálnych činností -------------------------------------------------------------------------------- osobný úrad -------------------------------------------------------------------------------- Pribinova 2, 812 72 Bratislava --------------------------------------------------------------------------------
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
január 2022
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Pribinova 2, 812 72 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Zuzana Burzová
Telefónne číslo:
+421250944110