Výberové konanie

VK/2021/4402 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - riaditeľ odboru


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2021/4402 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - riaditeľ odboru

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspeÅ¡né
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
27. December 2021
Termín na podanie žiadosti:
31. December 2021

Služobný úrad:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Stromová 2655/1 Bratislava - mestská časť Nové Mesto 81330
Organizačný útvar:
odbor implementácie projektov
Nadriadený organizačný útvar:
sekcia štrukturálnych fondov EÚ
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
generálny štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
riaditeľ odboru
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
Hanulova 5/B Bratislava - mestská časť Nové Mesto

Najnáročnejšia činnosť:

Koordinovanie celoštátneho a medzištátneho systému a určovanie zásad čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni.

Detaily:

V rámci programového obdobia 2014 - 2020 (operačný program Integrovaná infraštruktúra a operačný program Ľudské zdroje ) a v rámci programového obdobia 2021- 2027 koordinuje a zabezpečuje:
• implementáciu a kontrolu projektov, národných projektov a veľkých projektov OPII;
• výkon základnej finančnej kontroly, administratívnej finančnej kontroly a finančnej kontroly na mieste finančných operácií projektu (schvaľuje návrhy správ/správy/čiastkové správy z administratívnej finančnej kontroly a/alebo finančnej kontroly na mieste);
• riadenie implementácie projektov, zabezpečovanie procesov zmenového konania, finančné riadenie, monitorovanie a kontrola projektov;
• vypracovanie návrhu zmluvy o NFP/dodatku k zmluve o poskytnutí NFP/rozhodnutia o schválení ŽoNFP/rozhodnutia o zmene rozhodnutia o schválení žiadosti o NFP (ak relevantné a v zmysle organizačného poriadku a manuálu procedúr);
• metodické usmerňovanie prijímateľov v súvislosti s procesmi implementácie, finančného riadenia a monitorovania projektov;
• spoluprácu s CKO, CO a OA, RO OPĽZ , RO OPII a ďalšími relevantnými partnermi;
• rozpočtovanie a efektívne využívanie prostriedkov EÚ a ŠR vrátane kontroly spolufinancovania u prijímateľov;
• evidencia/aktualizácia a sledovanie/vyhodnocovanie údajov zadávaných do ITMS2014+;
• spolupráca pri kontrole procesov verejného obstarávania z hľadiska vecnej realizácie v rozsahu podľa manuálu procedúr, vrátane spracovania dokumentácie z procesu kontroly;
• riešenie individuálnych nezrovnalostí na projektovej úrovni do fázy potreby vypracovania dohody o splátkach/dohody o odklade plnenia/vymáhania finančných prostriedkov, vrátane zadávania povinných údajov do ITMS2014+ (ak relevantné a v zmysle organizačného poriadku a manuálu procedúr);
• spolupráca pri tvorbe odhadov očakávaných výdavkov, spolupráca na vypracovaní podkladov do Záväzného plánu PO 1 OPĽZ a OPII na rok n;
• tvorba/aktualizácia a pripomienkovanie riadiacej dokumentácie v rámci jeho zodpovednosti;
• plnenie úloh v zodpovednosti ním riadeného organizačného útvaru v súlade s postupmi definovanými riadiacou dokumentáciou, platnou legislatívou EÚ a SR v oblasti riadenia a implementácie fondov EÚ;
• riadi a koordinuje činnosť zamestnancov organizačného útvaru;
• zastupovanie odboru v otázkach týkajúcich činností odboru nevyžadujúcich účasť priameho nadriadeného;
• zodpovednosť za plnenie termínov a vypracovanie výstupov ním riadeného organizačného útvaru;
• aktívna spolupráca s ostatnými rezortnými kolegami a účasť na rokovaniach;
• zodpovednosť za efektívne využívanie prostriedkov štrukturálnych fondov EÚ v rezorte školstva v rámci jeho zodpovednosti
• hodnotenie implementovaných zmien, kontrola podkladov pre hodnotenie implementovaných zmien a kontrola jednotlivých krokov pri zavádzaní opatrení, zavádzajú meranie ukazovateľov kľúčových výsledkov výkonnosti Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky;
• koordinácia a kontrola čiastkových aktivít v rámci jednotlivých procesov;
• zabezpečovanie riadenia kvality a riadenie rizík pri implementácii;
• zodpovednosť za správnosť, úplnosť a predkladanie výstupov za odbor a za priebežnú kontrolu jednotlivých strategických dokumentov spadajúcich do pôsobnosti rezortu.
V rámci programového obdobia 2007 - 2013 (operačný program Vzdelávanie) spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi na ukončovaní OP v rámci jeho zodpovednosti a v súlade s organizačným poriadkom ministerstva vrátane zabezpečenia monitorovania projektov počas doby ich udržateľnosti.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Áno
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Anglický (B2 – Úroveň stredne-pokročilá)
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Znalosť právnych predpisov:
a) Zákon č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
b) Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve,
c) Zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
d) Systém riadenia Európskych štrukturálnych a investičných fondov .

Odporúča sa znalosť práce s PC - užívateľ.

Overované schopnosti a osobnostné vlastnosti: rozhodovacia schopnosť; schopnosť pracovať pod tlakom; komunikačné zručnosti; analytické, koncepčné a strategické myslenie; riadiace schopnosti.

Do výberového konania sa môže prihlásiť aj uchádzač, ktorý má ku dňu prihlásenia sa do výberového konania ukončené ako najvyššie dosiahnuté vzdelanie vysokoškolské vzdelanie I. stupňa. V takom prípade sa však v zmysle Prílohy č. 2 k zákonu o štátnej službe (zákon č. 55/2017 Z. z.) vyžadujú aj 5 rokov praxe v oblasti vykonávania činnosti, ktorá má rovnaký alebo obdobný charakter ako činnosť vykonávaná na príslušnom štátnozamestnaneckom mieste podľa opisu štátnozamestnaneckého miesta. Teda od uchádzača, ktorý má ku dňu prihlásenia sa do výberového konania ukončené ako najvyššie dosiahnuté vzdelanie vysokoškolské vzdelanie I. stupňa, sa vyžadujú:
a) 5 rokov praxe v oblasti vykonávania činnosti, ktorá má rovnaký alebo obdobný charakter ako činnosť vykonávaná na príslušnom štátnozamestnaneckom mieste podľa opisu štátnozamestnaneckého miesta (požiadavka vyplývajúca zo zákona o štátnej službe)
a zároveň navyše
b) odborná prax min. 5 rokov (požiadavka vyplývajúca z opisu obsadzovaného štátnozamestnaneckého miesta)
c) prax v oblasti riadenia min. 1 rok (požiadavka vyplývajúca z opisu obsadzovaného štátnozamestnaneckého miesta)


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Stromová 2655/1 81330 Bratislava - mestská časť Nové Mesto
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
Január 2022
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Stromová 2655/1 81330 Bratislava - mestská časť Nové Mesto
Spôsob vykonania výberového konania:
ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Zuzana Kapustová
Telefónne číslo:
+421259374309