Výberové konanie

VK/2022/166 - hlavný Å¡tátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2022/166 - hlavný Å¡tátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - neúspeÅ¡né
Druh výberového konania:
vonkajÅ¡ie výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
18. Január 2022
Termín na podanie žiadosti:
1. Február 2022

Služobný úrad:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Stromová 2655/1 Bratislava - mestská časť Nové Mesto 81330
Organizačný útvar:
odbor implementácie Plánu obnovy a odolnosti
Nadriadený organizačný útvar:
generálny tajomník služobného úradu
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby

Odbor štátnej služby:
2.14 - Školstvo
Funkcia:
hlavný štátny radca - odborný administratívny asistent
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Miesto výkonu:
Stromová 2655/1 Bratislava - mestská časť Nové Mesto 81330

Najnáročnejšia činnosť:

Koncepčná a koordinačná činnosť v oblasti štátnej služby na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy alebo orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni.

Detaily:

Koordinovanie administratívno – technických a odborných činností pre podporu riadenia úloh vyplývajúcich z Plánu obnovy a odolnosti (POO) a z pôsobnosti organizačného útvaru. Príprava podkladov a stanovísk k implementácii POO v rezorte školstva. Vypracovávanie a koordinácia prípravy odborných výstupov, stanovísk a analýz v súvislosti s implementáciou POO v spolupráci s vecne príslušnými organizačnými útvarmi. Vedenie registratúry, archivácie a výkon administratívnych činností súvisiacich so zabezpečením riadneho chodu organizačného útvaru. Participácia na spracovávaní návrhu rozpočtu príjmov a výdavkov podľa rozpočtových položiek za organizačný útvar, vrátane rozpisu rozpočtu na jednotlivé rozpočtové položky a podpoložky v súlade s rozpisovým listom a sledovanie a dodržanie čerpania záväzných limitov rozpočtu, vrátane ostatných výdavkov. Účasť v pracovných skupinách a komisiách súvisiacich s Plánom obnovy a odolnosti.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Anglický (A2 – Úroveň základná)
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Plán obnovy a odolnosti (POO) predstavuje pre Slovensko súbor komplexných reforiem a investícií, ktoré sa zameriavajú nielen na riešenie dopadov pandémie COVID-19, ale aj na štrukturálne sociálno-ekonomické či environmentálne výzvy. V apríli 2020 predložila Slovenská republika plán Európskej komisii (EK), v júni 2021 sme dostali od EK zelenú. Rezort školstva pripravuje v oblasti vzdelávania veľké zmeny týkajúce sa napríklad posilnenia digitalizácie na školách, výstavby infraštruktúry za účelom inklúzie, ako aj v oblasti vysokých škôl a vedy a výskumu. V prípade rozvoja infraštruktúry sa pripravujú značné investície do budovania chýbajúcich kapacít v materských a základných školách, debarierizácie stredných škôl, zriaďovania vzdelávacích študijných centier, ako aj modernizácie a vybavenia budov vysokých škôl.

Na Odbor implementácie Plánu obnovy a odolnosti preto hľadáme odborníka, ktorý bude mať na starosti koordináciu administratívno – technických a odborných činností pre podporu riadenia úloh vyplývajúcich z POO a z pôsobnosti organizačného útvaru, ako aj prípravu podkladov a stanovísk k implementácii POO v rezorte školstva v spolupráci s vecne príslušnými organizačnými útvarmi. Bude zabezpečovať vedenie registratúry, archivácie a výkon administratívnych činností súvisiacich so zabezpečením riadneho chodu organizačného útvaru. Bude participovať na spracovávaní návrhu rozpočtu príjmov a výdavkov podľa rozpočtových položiek za organizačný útvar, vrátane rozpisu rozpočtu na jednotlivé rozpočtové položky a podpoložky v súlade s rozpisovým listom a sledovanie a dodržanie čerpania záväzných limitov rozpočtu, vrátane ostatných výdavkov. Rovnako sa bude podieľať na pracovných skupinách a komisiách súvisiacich s Plánom obnovy a odolnosti.

Typ úväzku: plný pracovný úväzok

Nástup: február 2022 alebo dohodou.

Ponúkaný plat: Plat podľa zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov pozostáva z platovej tarify v 8. platovej triede (1 178,50 eur) s možnosťou priznania osobného príplatku podľa § 132 až do výšky 100 % z platovej tarify.

Benefity:
• neoceniteľná skúsenosť s implementáciou systémových reforiem a investícií v praxi
• príjem porovnateľný so súkromným sektorom,
• 5 dní dovolenky nad rámec zákonníka práce, pružný služobný čas, možnosť práce z domu,
• príspevky na DDS a dopravu do zamestnania,
• možnosť využívania MultiSport karty.

Ďalšie informácie o Pláne obnovy a odolnosti sú dostupné na stránke :
https://www.planobnovy.sk/o-plane-obnovy/

Znalosť právnych predpisov:
- Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/241 z 12. februára 2021, ktorým sa zriaďuje Mechanizmus na podporu obnovy a odolnosti,
- Zákon č. 368/2021 Z. z. o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Dohoda o financovaní medzi Európskou komisiou a Slovenskou republikou k mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti,
- Operačná dohoda medzi Európskou komisiou a Slovenskou republikou vrátane jej príloh,
- Systém implementácie Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky,
- zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy,
- znalosť procesu tvorby právnych predpisov výhodou;
Ostatné:
- Plán obnovy a odolnosti SR – cestovná mapa k lepšiemu Slovensku: Plan_obnovy_a_odolnosti.pdf

Odporúča sa:
- skúsenosti s vedením registratúry, archiváciou a výkonom administratívnych činností súvisiacich so zabezpečením riadneho chodu organizačného útvaru výhodou,
- pokročilá úroveň ovládania MS Office – Word, Excel, PowerPoint.

Overované schopnosti a osobnostné vlastnosti: svedomitosť a spoľahlivosť, samostatnosť, analytické, koncepčné a strategické myslenie.

Do výberového konania sa môže prihlásiť aj uchádzač, ktorý má ku dňu prihlásenia sa do výberového konania ukončené ako najvyššie dosiahnuté vzdelanie vysokoškolské vzdelanie I. stupňa. V takom prípade sa však v zmysle Prílohy č. 2 k zákonu o štátnej službe (zákon č. 55/2017 Z. z.) vyžadujú aj 3 roky praxe v oblasti vykonávania činnosti, ktorá má rovnaký alebo obdobný charakter ako činnosť vykonávaná na príslušnom štátnozamestnaneckom mieste podľa opisu štátnozamestnaneckého miesta. Teda od uchádzača, ktorý má ku dňu prihlásenia sa do výberového konania ukončené ako najvyššie dosiahnuté vzdelanie vysokoškolské vzdelanie I. stupňa, sa vyžadujú:
a) 3 roky praxe v oblasti vykonávania činnosti, ktorá má rovnaký alebo obdobný charakter ako činnosť vykonávaná na príslušnom štátnozamestnaneckom mieste podľa opisu štátnozamestnaneckého miesta (požiadavka vyplývajúca zo zákona o štátnej službe).


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR Stromová 2655/1 81330 Bratislava - mestská časť Nové Mesto
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
február 2022
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR Stromová 2655/1 81330 Bratislava - mestská časť Nové Mesto
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Ing. Mária Klieštiková
Telefónne číslo:
+421259374245