Výberové konanie

VK/2019/5459 - hlavný štátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2019/5459 - hlavný štátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspešné
Druh výberového konania:
širšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
30. August 2019
Termín na podanie žiadosti:
6. September 2019

Služobný úrad:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Stromová 2655/1 Bratislava - mestská časť Nové Mesto 813 30
Organizačný útvar:
Odbor platieb projektov
Nadriadený organizačný útvar:
Sekcia štrukturálnych fondov EÚ
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci všetkých služobných úradov

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba na zastupovanie štátneho zamestnanca, ktorý je na materskej dovolenke, rodičovskej dovolenke, alebo na dovolenke, ktorá bezprostredne nadväzuje na materskú dovolenku alebo na rodičovskú dovolenku
Miesto výkonu:
Hanulova 5/B Bratislava - mestská časť Dúbravka 841 01

Najnáročnejšia činnosť:

Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému a určovanie zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.

Detaily:

V rámci programového obdobia 2014 - 2020 (operačný program Výskum a inovácie a operačný program Ľudské zdroje) vykonáva činnosti finančného manažéra:
• komplexné zabezpečenie prác súvisiacich s finančným riadením EŠIF v rámci OP v súvislosti s výkonom pozície finančného manažéra PJ,
• výkon základnej finančnej kontroly žiadosti o platbu v zmysle zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite, ktorá zahŕňa kontrolu formálnej správnosti predložených dokumentov (príslušnej časti formulára žiadosti o
platbu), overenie súladu žiadosti o platbu s rozpočtovým limitom pre danú prioritnú os,
• evidovanie a aktualizovanie relevantných údajov súvisiacich s využívaním poskytnutého príspevku v informačných systémoch platobnej jednotky,
• zostavenie súhrnnej žiadosti o platbu/ mimoriadnej súhrnnej žiadosti o platbu a čiastkového výkazu výdavkov a jej predloženie certifikačnému orgánu podľa termínov a postupov stanovených certifikačným orgánom
elektronicky prostredníctvom ITMS2014+,
• zabezpečenie prevodu prostriedkov EÚ a štátneho rozpočtu na spolufinancovanie prijímateľom/partnerom,
• informovanie prijímateľa o prevode prostriedkov EÚ a štátneho rozpočtu na spolufinancovanie,
• zriadenie a správa príjmových a výdavkových účtov platobnej jednotky v Štátnej pokladnici,
• preverenie odhadov očakávaných výdavkov predložených riadiacim orgánom / sprostredkovateľským orgánom,
• v prípade potreby vypracovanie potrebných správ o zistených nezrovnalostiach,
• vysporiadanie nezrovnalostí a vratiek na základe informácie o vysporiadaní finančných vzťahov,
• zabezpečenie rozpočtovania prostriedkov EÚ a ŠR na spolufinancovanie v štátnom rozpočte pre príslušný rok a úprav rozpočtu, príprava podkladov do návrhu rozpočtu verejnej správy,
• usmerňovanie prijímateľov v oblasti odvodu výnosov,
• vypracovanie a aktualizácia manuálu procedúr platobnej jednotky,
• spolupráca s riadiacim orgánom / sprostredkovateľským orgánom pri príprave podkladov do správ o vykonávaní programu a iných správ, príprava koncepčných materiálov, stanovísk k pripomienkovým konaniam,
podkladov do správ o vykonávaní programu a iných správ a ostatných materiálov v rámci výkonu svojej pozície, príprava podkladov a stanovísk k správam, kontrolám, auditom a certifikačným overovaniam podľa
požiadavky,
• uschovávanie všetkých podkladov vzťahujúcich sa na výdavky v súlade s čl. 140 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1303/2013. Registrácia a uchovávanie dokumentov musí byť zabezpečená aj v súlade so
zákonom č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
• vedenie evidencie schválených/zamietnutých žiadostí o platbu, súhrnných/mimoriadnych súhrnných žiadostí o platbu,
• aktualizácia údajov v ITMS2014+, RIS, ISUF a ŠP na svojej úrovni,
• zodpovednosť za kontrolu disponibility prostriedkov na príslušných podpoložkách rozpočtovej klasifikácie pri schvaľovaní žiadosti o platbu,
• vypracovanie a realizácia rozpočtových opatrení na zabezpečenie disponibility rozpočtových zdrojov a úhradu žiadostí o platbu prijímateľom – rozpočtovým organizáciám,
• sleduje a kontroluje stav vybavenia žiadosti o platbu.
V rámci programového obdobia 2007 - 2013 (operačný program Výskum a vývoj a operačný program Vzdelávanie) spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi na ukončovaní OP v rámci jeho zodpovednosti a v súlade s organizačným poriadkom ministerstva.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Áno
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Používanie IT v rozsahu určenom vnútornými predpismi.

Znalosť:

- Ústavy Slovenskej republiky,
- Zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov,
- vítaná znalosť anglického jazyka,
- znalosť legislatívy EÚ a SR v oblasti finančného riadenia EŠIF,
- vítaná prax v oblasti finančnej kontroly EŠIF,
- samostatnosť; svedomitosť a spoľahlivosť; komunikačné zručnosti; adaptabilita a flexibilita; analytické, koncepčné a strategické myslenie.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Osobný úrad Stromová 1 813 30 Bratislava
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
september 2019
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Stromová 1 813 30 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Jozef Balázsik
Telefónne číslo:
+421259374336