Poskytovanie služieb prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme pre oblasť Horné Považie
Predmetom verejného obstarávania je výber dopravcu, ktorý bude zabezpečovať verejnosti bezpečné, efektívne a kvalitné dopravné služby vo verejnom záujme prostredníctvom spojov prímestskej autobusovej dopravy, primerane vykonávaných v súlade s potrebami dopravnej obslužnosti územia a zohľadňujúcich sociálne a environmentálne faktory a ciele regionálneho rozvoja, ak nie sú zabezpečené dopravcami pravidelnej dopravy na komerčnom základe.. Účelom zákazky je zabezpečenie dopravnej obslužnosti regiónu Horné Považie počas celého trvania kontraktu, na základe schváleného prepravného poriadku a v krajom akceptovateľnej výške finančných prostriedkov. Poskytovanie služieb vo verejnom záujme v osobnej autobusovej cestnej doprave v regióne Horné Považie spočíva najmä v zabezpečení dopravnej obslužnosti kraja podľa stanovených cestovných poriadkov technicky vhodnými autobusmi, v zriadení a údržbe označníkov zástaviek, v predaji cestovných lístkov a participácii na integrácii verejnej dopravy v Žilinskom kraji.
1.Verejný obstarávateľ bude ponuky vyhodnocovať tzv. superreverzným postupom podľa § 66 ods. 7 druhá veta. Ponuky sa predkladajú podľa § 49 prostredníctvom systému Josephine a spôsobom uvedeným v súťažných podkladoch. 2. Verejný obstarávateľ s cieľom spracovať opis predmetu zákazky jasne, zrozumiteľne a úplne a súčasne zohľadňujúc princíp hospodárnosti a efektívnosti zrealizoval predbežné trhové konzultácie. Súhrnný zápis z predbežných trhových konzultácií je zverejnený ako príloha súťažných podkladov. Informácie zistené predbežnými trhovými konzultáciami verejný obstarávateľ zobral na vedomie najmä pri rozhodovaní, či zahrnie do zmluvy povinnosť budúceho dopravcu prevziať časť autobusov od súčasného dopravcu za vopred stanovených podmienok. Prípravnými trhovými konzultáciami nebol zvýhodnený žiaden subjekt, nakoľko poskytnuté informácie boli jednotné pre všetkých oslovených dopravcov a žiaden subjekt nedostal informáciu, ktorá by ho v procese verejného obstarávania mohla nejako zvýhodniť. 3. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky znáša uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania. 4. Zábezpeka ponuky sa vyžaduje vo výške 271 500 EUR. 5. V prípade, ak uchádzač použije jednotný európsky dokument (JED) je ho povinný vyplniť v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ NEPOVOĽUJE vyplniť oddiel časti 4 - globálny údaj. Doklady a dokumenty dočasne nahradené JED musia preukazovať stav platný k dátumu predkladania ponúk. resp. k dátumu vyhlásenia obstarávania (v závislosti od podmienky účasti). 6. Verejný obstarávateľ bude pri komunikácii v celom procese obstarávania, tj. pred aj po lehote na predkladanie ponúk postupovať v zmysle § 20 zákona o verejnom obstarávaní prostredníctvom komunikačného rozhrania systému Josephine. Pravidlá pre doručovanie zásielok: zásielka sa považuje za doručenú záujemcovi/uchádzačovi okamihom jej prevzatia. Za okamih prevzatia sa považuje okamih, od kedy má adresát objektívnu možnosť oboznámiť sa s jej obsahom, tj. ako náhle sa dostane zásielka do sféry jeho dispozície. 7. Ponuka je vyhotovená elektronicky v zmysle § 49 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní a vložená do systému Josephine umiestnenom na webovej adrese https://josephine.proebiz.com/ Predkladanie ponúk je umožnené iba autentifikovaným uchádzačom. Možné spôsoby autentifikácie sú uvedené v súťažných podkladoch v bode 19.5. spolu s potrebnými lehotami. 8. Obhliadka miesta dodania nie je potrebná. 9. Verejný obstarávateľ pri koncipovaní požiadaviek na vybavenie autobusov zohľadnil potreby a požiadavky osôb s obmedzenou schopnosťou pohybu (požiadavkou na nízkopodlažné autobusy v určitom pomere) alebo iným znevýhodnením (napr. hlasové oznamovanie pristavenia autobusu na zastávke), čím aplikoval spoločensky zodpovedný aspekt sociálneho charakteru.