Vyhlásené obstarávanie

Systémová a aplikačná podpora a služby rozvoja Národného systému dopravných informácií (NSDI)


Toto vyhlásené obstarávanie už má uverejnený výsledok. Nájdete ho nižšie v časti výsledky.

Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky
Typ obstarávania:
Služby
EU fondy:
Nie
Odhadovaná suma(Bez DPH):
7 635 586,80
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
72000000-5
Elektronická aukcia:
Nie
Rámcová dohoda:
Nie
Postup:
Verejná súťaž
Dátum vyhlásenia:
18. Október 2021
Lehota na predkladanie ponúk:
12. November 2021
Dátum otvárania ponúk:
12. November 2021
Ponuka musí platiť do:
11. November 2022
Miesto otvárania ponúk:
Ďalšie info ku otváraniu ponúk:
Umožňuje sa účasť na otváraní ponúk všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Zástupca uchádzača sa preukáže plnou mocou konať v jeho mene, ktorú mu vystavil a podpísal uchádzač.
Rozdelenie na časti:
Nie
Zrýchlený postup:
Nie
Dohoda o vládnom obstarávaní:
Neuvedené
Opakované obstarávanie:
Nie
Chránená dielňa:
Nie
Chránené pracovné miesto:
Nie
Elektronické objednanie:
Áno
Elektronická fakturácia:
Áno
Elektronické platby:
Áno

Ponuky vyhodnotené podľa

Kritéria kvality:
Nie
Náklady/Cena:
Cena

Doba trvania

Od zadania zákazky:
v mesiacoch (od zadania zákazky) : 37

Výsledky

Systémová a aplikačná podpora a služby rozvoja Národného systému dopravných informácií (NSDI)

Opis obstarávania

Predmetom zákazky je zabezpečenie komplexných odborných služieb systémovej a aplikačnej podpory prevádzky a služieb rozvoja Národného systému dopravných informácií (NSDI). Účelom zákazky je zabezpečiť prevádzku a rozvoj NSDI na obdobie 36 mesiacov. Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v prílohách zmluvy.. Predmetom zákazky je zabezpečenie komplexných odborných služieb systémovej a aplikačnej podpory prevádzky a služieb rozvoja Národného systému dopravných informácií (NSDI). Účelom zákazky je zabezpečiť prevádzku a rozvoj NSDI na obdobie 36 mesiacov. Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v prílohách zmluvy. *pokračovanie k bodu II.2.3) NDIC (v súčasnosti na pôde Žilinskej univerzity, adresa: Univerzitná 8215/1, Žilina) ak to technické podmienky umožňujú a ak sa Zmluvné strany na tom dohodnú v písomnej objednávke, Poskytovateľ môže poskytovať Služby aj prostredníctvom vzdialeného prístupu Odôvodnenie nerozdelenia zákazky na časti podľa § 28 ods. 2 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZVO"): Verejný obstarávateľ sa pred samotným vyhlásením verejnej súťaže zaoberal aj spôsobom obstarania z pohľadu zákonnej možnosti, nie povinnosti, podľa § 28 ods. 1 ZVO delenia predmetu zákazky na časti, resp. viaceré verejné obstarávania. Pri zvažovaní ne/rozdelenia zákazky na časti verejný obstarávateľ dostatočne zvážil všetky okolnosti, najmä predmet zákazky (jeho zameranie, objem, možnosti relevantného trhu), požiadavky na technickú časť infraštruktúry a ich vzájomnú interoperabilitu a kompatibilitu (schopnosť poskytovaných služieb vzájomne spolupracovať medzi sebou i existujúcim vybavením a dosiahnuť vzájomnú súčinnosť), vhodnosť rozdelenia zákazky z ekonomického hľadiska (zvýšené náklady na koordináciu komunikácie medzi viacerými poskytovateľmi v rámci zabezpečenia plnenia, zvýšené nároky na počet potrebných zamestnancov a pod). Tieto skutočnosti verejný obstarávateľ detailne analyzoval a dospel k záveru, že rozdelenie predmetu zákazky na viaceré časti predmetu zákazky môže verejnému obstarávateľovi a prijímateľom spôsobovať ťažkosti v podobe: -zvýšených nákladov na zabezpečenie koordinácie viacerých poskytovateľov, logistiku a pod.; -dôvodov technického charakteru, ktoré neumožňujú rozdelenie zákazky na časti. Pri rozdelení zákazky na časti by sa stala samotná realizácia zákazky nadmerne technicky náročnou, čo by sa prejavilo v zvýšenej celkovej cene systémovej a aplikačnej podpory a služieb rozvoja NSDI a potreba koordinácie jednotlivých poskytovateľov jednotlivých častí zákazky by predstavovala vážne riziko ohrozenia riadneho plnenia. Programové moduly/domény, aplikácie a ich funkcionality sa navzájom ovplyvňujú, využívajú spoločné úložiska údajov, správu používateľov, definovanie oprávnení a pod. Pri takto vnútorne integrovaných moduloch systému (jeden rozširuje druhý) objednávateľ nevie garantovať dostupnosť funkcionalít informačného systému ako celku (funkčnosť, softvér a aplikácie, technické zariadenia a sieťová infraštruktúra), ak by sa o jednotlivé funkčné moduly informačného systému starali rôzni poskytovatelia. Z týchto dôvodov by bolo rozdelenie predmetu zákazky po technickej stránke nelogické, neúčelné, nehospodárne až objektívne nerealizovateľné. Vzhľadom na vyššie uvedené je nerozdelenie predmetu zákazky na časti opodstatnené, odôvodnené a nepredstavuje porušenie princípov verejného obstarávania, ani obmedzujúce hospodársku súťaž. Navyše je možné, aby ponuku predložila aj skupina dodávateľov tvorená viacerými hospodárskymi subjektmi. Verejný obstarávateľ je presvedčený, že aktuálne na trhu pôsobí dostatok hospodárskych subjektov, ktoré dokážu dodať celý predmet zákazky ako celok a na trhu existuje vhodné prostredie na realizáciu hospodárskej súťaže ako celku.

Doplňujúce informácie

*Pokračovanie k bodu III.1.3 oznámenia: E č.7 pre oblasť bezpečnosti min 3-ročné skúsenosti v oblasti návrhu a implementácie bezpečnosti aplikačnej infraštruktúry informačných systémov; min 2 skúsenosti v oblasti bezpečnosti informačných systémov v pozícii bezpečnostného experta so zameraním na komplexnú bezpečnosť vyvíjaných aplikácií pre elektronické služby C CISSP (Certified in Information Systems Security Professional) alebo iný obdobný ekv. (alternatívne CISM) E č.8 pre GIS min 3-ročné skúsenosti v oblasti GIS zahŕňajúca odborné skúsenosti v oblasti návrhu a implementácie geodatabázových systémov min 2 skúsenosti na pozícii GIS špecialista v oblasti návrhu údajových modelov a technológií na zobrazovanie geopriestorových údajov E č.9 pre oblasť biznis analýzy min 3-ročné skúsenosti v oblasti business analýzy a tvorby modelov agendových procesov pri projektoch vývoja SW (rozumie sa najmä riadenie požiadaviek počas celého cyklu vývoja SW, (tzn. od vytvorenia štruktúrovaného zoznamu požiadaviek spolu so zadávateľom, vyjasnenia ich špecifikácií, vzájomných súvislostí a prioritizácie požiadaviek, tvorba komplexného procesného modelu) min 1 skúsenosť s projektom, ktorý zavádzal elektronizáciu procesu a zabezpečoval spracovanie a poskytovanie údajov C v oblasti biznis proces manažmentu napr. OCEB 2 E č.10 pre oblasť dopravných analýz min 3-ročné praktické skúsenosti v oblasti dopravy dosiahnuté vysokoškolské vzdelanie minimálne druhého stupňa praktické skúsenosti z tvorby analýz z oblasti dopravných podmienok a ich zhodnocovanie v sledovanom období. Skúsenosti s prácou s dátami so schopnosťou tvorby analytických reportov ADD3) VO požaduje, aby U predložil platné certifikáty, osvedčenia alebo ekv. doklady vydané medzinárodne uznávanou akreditačnou a certifikačnou autoritou, a to: a)certifikát ISO 9001 v oblasti IT b)certifikát ISO 27001 v oblasti systému riadenia bezpečnosti informácií c)certifikát ISO 20000 v oblasti poskytovania IT služieb v súlade s metodikou ITIL *Pokračovanie k bodu III.2.2 oznámenia: Bližšie informácie k zábezpeke sú uvedené v súťažných podkladoch, časť A. Pokyny pre záujemcov o účasť vo verejnom obstarávaní na vypracovanie ponuky. Záručná listina alebo poistná záruka, ktorá je vydaná bankou alebo poisťovňou ako originál v elektronickej podobe, sa predkladá ako súčasť ponuky elektronicky. Záručná listina alebo poistná záruka, ktorá nie je vydaná bankou alebo poisťovňou ako originál v elektronickej podobe, sa predkladá verejnému obstarávateľovi ako listinný originál, prostredníctvom pošty, iného doručovateľa, osobne alebo ich kombináciou do uplynutia lehoty na predkladanie ponúk.