Vyhlásené obstarávanie

Výber uznaných skladovateľov núdzových zásob ropy


Toto vyhlásené obstarávanie už má uverejnený výsledok. Nájdete ho nižšie v časti výsledky.

Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Agentúra pre núdzové zásoby ropy a ropných výrobkov
Typ obstarávania:
Služby
EU fondy:
Nie
Odhadovaná suma(Bez DPH):
522 309 041,75
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
63121000-3
Elektronická aukcia:
Nie
Rámcová dohoda:
Nie
Postup:
Verejná súťaž
Dátum vyhlásenia:
6. December 2021
Lehota na predkladanie ponúk:
28. Február 2022
Dátum otvárania ponúk:
28. Február 2022
Ponuka musí platiť do:
28. Február 2023
Miesto otvárania ponúk:
Ďalšie info ku otváraniu ponúk:
Agentúra umožní účasť na otváraní ponúk všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Na otváraní môže byť uchádzač zastúpený štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu uchádzača alebo osobou splnomocnenou uchádzačom na jeho zastupovanie. Bližšie informácie týkajúce sa identifikácie tejto osoby sú uvedené v príslušnej kapitole súťažných podkladov.
Rozdelenie na časti:
Áno
Zrýchlený postup:
Neuvedené
Dohoda o vládnom obstarávaní:
Nie
Opakované obstarávanie:
Nie
Chránená dielňa:
Nie
Chránené pracovné miesto:
Nie
Elektronické objednanie:
Nie
Elektronická fakturácia:
Áno
Elektronické platby:
Áno

Ponuky vyhodnotené podľa

Kritéria kvality:
Nie
Náklady/Cena:
Cena

Výsledky

Výber uznaných skladovateľov núdzových zásob ropy

Opis obstarávania

Predmetom zákazky je obstaranie služby, v rámci ktorej sa uchádzač zaviaže v prospech Agentúry pre núdzové zásoby ropy a ropných výrobkov (ďalej len "Agentúra") za odmenu udržiavať Agentúrou určené množstvo ropy podľa § 2 písm. b) zákona 218/2013 Z. z. o núdzových zásobách ropy a ropných výrobkov a o riešení stavu ropnej núdze (ďalej len "zákon č. 218/2013 Z.z."). Cieľom vyhláseného verejného obstarávania je výber uznaných skladovateľov núdzových zásob ropy, ktorých udržiavanie budú pre Agentúru zabezpečovať víťazní uchádzači, ktorých ponuky na udržiavane príslušného množstva ropy budú Agentúrou prijaté. Začiatok skladovania príslušných množstiev ropy je v priebehu roka 2025. Predmet zákazky je rozdelený na 2 častí, podľa množstva skladovanej ropy a začiatku skladovania. Bližší, základný, popis predmetu zákazky pre každú časť je popísaný nižšie.. Predmetom tejto časti zákazky je obstaranie služby, v rámci ktorej sa uchádzač zaviaže v prospech Agentúry za odmenu udržiavať núdzové zásoby ropy v max. objeme 562 000 ton, podľa podmienok stanovených v príslušnej zmluve o udržiavaní núdzových zásob ropy a jej prílohách v uvedených kvalitatívnych a kvantitatívnych parametroch a dodržiavať ďalšie požiadavky a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy o udržiavaní núdzových zásob ropy a príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov najmä zákon č.218/2013 Z.z.. Agentúra si dovoľuje zdôrazniť, že v zmysle bodu 5.8. Zmluvy je oprávnená kedykoľvek po uzatvorení Zmluvy (aj opakovane) znížiť skladovaný objem zásob daného max. objemu ropy, najviac však o 15 % z maximálneho zazmluvneného objemu zásob ropy. V súvislosti so znížením skladovaného množstva zásob ropy nebude mať budúci uznaný skladovateľ nárok na úhradu žiadnych nákladov, ani žiadnej inej kompenzácie. V prípade, ak Agentúra pristúpi k zníženiu objemu skladovaných zásob daného objemu ropy, je následne oprávnená objem skladovaných zásob ropy kedykoľvek navýšiť (aj opakovane) až do výšky maximálneho zazmluvneného objemu zásob ropy. Podrobné podmienky sú ďalej upravené v príslušných ustanoveniach Zmluvy. Agentúra osobitne zdôrazňuje, že je oprávnená znížiť objem ropy v zmysle vyššie uvedeného aj vo vzťahu k prvému naskladneniu ropy, resp. už k prvému dňu obdobia začiatku poskytovania služby. Predpokladaný dátum naskladnenia núdzových zásob je 1Q 2025. Začiatok poskytovania služby skladovania núdzových zásob v príslušnom množstve podľa príslušnej Zmluvy o udržiavaní zásob ropy nastane: - v prípade, ak zmluva pre danú časť bude uzatvorená viac ako 913 dní pred 1. dňom obdobia začiatku poskytovania služby zodpovedajúcemu danej časti, potom je začiatkom poskytovania služby 1. deň naskladnenia zásob v stanovenom období zodpovedajúcom príslušnej časti predmetu zákazky (tzn. Agentúra začne naskladňovať príslušné zásoby ropy v období uvedenom v tabuľke v dokumente Opis predmetu zákazky), alebo - v prípade, ak je zmluva pre niektorú časť zákazky uzatvorená v čase kratšom ako 913 dní pred 1. dňom obdobia začiatku poskytovania služby zodpovedajúcemu danej časti, potom je 1. dňom obdobia začiatku poskytovania služby zodpovedajúcemu danej časti 913. deň od podpisu zmluvy (tj. uchádzač má k dispozícií 913 dní na zabezpečenie prevádzkyschopnosti skladovacích zariadení od uzatvorenia zmluvy). V prípade, ak úspešný uchádzač (uznaný skladovateľ) zabezpečí prevádzkyschopnosť skladovacích zariadení tak, že bude technicky schopný naskladňovať príslušné zásoby ropy v požadovanom objeme skôr ako 913. deň od uzatvorenia zmluvy, je povinný v dostatočnom časovom predstihu informovať o tejto skutočnosti Agentúru a uviesť príslušný iný (skorší) deň, od ktorého bude pripravený na začatie skladovania Zásob ropy; pre odstránenie pochybností sa konštatuje, že uznaný skladovateľ nie je oprávnený určiť ako 1. deň obdobia začiatku skladovania deň skorší ako vyplýva z tabuľky v dokumente Opis predmetu zákazky. Agentúra bude v takom prípade plánovať naskladnenie zásob ropy v období zodpovedajúcom časovému intervalu uvedenému v tabuľke v dokumente Opis predmetu zákazky, počítanému odo dňa v zmysle oznámenia uznaného skladovateľa. Agentúra stanovila osobitné požiadavky na umiestnenie skladovacích zariadení, najmä z dôvodu bezpečnosti a reflektujúc veľkosť objemu týchto núdzových zásob. V zmysle príslušného ustanovenia Zmluvy je preto skladovateľ povinný zabezpečiť ich skladovanie v samostatných nádržiach v Termináloch rozmiestnených v rámci územia Slovenskej republiky tak, aby bolo skladované množstvo ropy rozmiestnené v aspoň 3 rozdielnych lokalitách nachádzajúcich sa v navzájom nesusediacich okresoch.Predmetom tejto časti zákazky je obstaranie služby, v rámci ktorej sa uchádzač zaviaže v prospech Agentúry za odmenu udržiavať núdzové zásoby ropy v max. objeme 55 000 ton, podľa podmienok stanovených v príslušnej zmluve o udržiavaní núdzových zásob ropy a jej prílohách v uvedených kvalitatívnych a kvantitatívnych parametroch a dodržiavať ďalšie požiadavky a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy oudržiavaní núdzových zásob ropy a príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov najmä zákon č.218/2013 Z.z.. Agentúra si dovoľuje zdôrazniť, že v zmysle bodu 5.8. Zmluvy je oprávnená kedykoľvek po uzatvorení Zmluvy (aj opakovane) znížiť skladovaný objem zásob daného max. objemu ropy, najviac však o 15 % z maximálneho zazmluvneného objemu zásob ropy. V súvislosti so znížením skladovaného množstva zásob ropy nebude mať budúci uznaný skladovateľ nárok na úhradu žiadnych nákladov, ani žiadnej inej kompenzácie. V prípade, ak Agentúra pristúpi k zníženiu objemu skladovaných zásob daného objemu ropy, je následne oprávnená objem skladovaných zásob ropy kedykoľvek navýšiť (aj opakovane) až do výšky maximálneho zazmluvneného objemu zásob ropy. Podrobné podmienky sú ďalej upravené v príslušných ustanoveniach Zmluvy. Agentúra osobitne zdôrazňuje, že je oprávnená znížiť objem ropy v zmysle vyššie uvedeného aj vo vzťahu k prvému naskladneniu ropy, resp. už k prvému dňu obdobia začiatku poskytovania služby. Predpokladaný dátum naskladnenia núdzových zásob je 2Q 2025. Začiatok poskytovania služby skladovania núdzových zásob v príslušnom množstve podľa príslušnej Zmluvy o udržiavaní zásob ropy nastane: - v prípade, ak zmluva pre danú časť bude uzatvorená viac ako 913 dní pred 1. dňom obdobia začiatku poskytovania služby zodpovedajúcemu danej časti, potom je začiatkom poskytovania služby 1. deň naskladnenia zásob v stanovenom období zodpovedajúcom príslušnej časti predmetu zákazky (tzn. Agentúra začne naskladňovať príslušné zásoby ropy v období uvedenom v tabuľke v dokumente Opis predmetu zákazky), alebo - v prípade, ak je zmluva pre niektorú časť zákazky uzatvorená v čase kratšom ako 913 dní pred 1. dňom obdobia začiatku poskytovania služby zodpovedajúcemu danej časti, potom je 1. dňom obdobia začiatku poskytovania služby zodpovedajúcemu danej časti 913. deň od podpisu zmluvy (tj. uchádzač má k dispozícií 913 dní na zabezpečenie prevádzkyschopnosti skladovacích zariadení od uzatvorenia zmluvy). V prípade, ak úspešný uchádzač (uznaný skladovateľ) zabezpečí prevádzkyschopnosť skladovacích zariadení tak, že bude technicky schopný naskladňovať príslušné zásoby ropy v požadovanom objeme skôr ako 913. deň od uzatvorenia zmluvy, je povinný v dostatočnom časovom predstihu informovať o tejto skutočnosti Agentúru a uviesť príslušný iný (skorší) deň, od ktorého bude pripravený na začatie skladovania Zásob ropy; pre odstránenie pochybností sa konštatuje, že uznaný skladovateľ nie je oprávnený určiť ako 1. deň obdobia začiatku skladovania deň skorší ako vyplýva z tabuľky v dokumente Opis predmetu zákazky. Agentúra bude v takom prípade plánovať naskladnenie zásob ropy v období zodpovedajúcom časovému intervalu uvedenému v tabuľke v dokumente Opis predmetu zákazky, počítanému odo dňa v zmysle oznámenia uznaného skladovateľa.

Doplňujúce informácie

1.Agentúra bude ponuky vyhodnocovať tzv. superreverzným postupom podľa § 66 ods. 7 druhá veta tzn. komisia najprv zoradí ponuky podľa kritériá na vyhodnotenie ponúk a následne len u uchádzača predbežne umiestneného na 1. mieste bude vyhodnocovať splnenie podmienok účasti a požiadaviek na predmet zákazky. 2.Ponuky sa predkladajú podľa § 49 prostredníctvom systému Josephine a spôsobom uvedeným v súťažných podkladoch. Ponuka je vyhotovená elektronicky v zmysle § 49 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní a vložená do systému Josephine umiestnenom na webovej adrese https://josephine.proebiz.com/ Predkladanie ponúk je umožnené iba autentifikovaným uchádzačom. Možné spôsoby autentifikácie sú uvedené v súťažných podkladoch spolu s potrebnými lehotami. 3. Agentúra s cieľom spracovať opis predmetu zákazky jasne, zrozumiteľne a úplne a súčasne zohľadňujúc princíp hospodárnosti a efektívnosti zrealizovala predbežné trhové konzultácie. Súhrnný zápis z predbežných trhových konzultácií je zverejnený tu: https://josephine.proebiz.com/sk/tender/12066/summary Informácie zistené predbežnými trhovými konzultáciami Agentúra zobrala na vedomie najmä pri koncipovaní zmluvných podmienok (vrátane typov a rozsahu príloh). Prípravnými trhovými konzultáciami nebol zvýhodnený žiaden subjekt, nakoľko žiaden subjekt nedostal informáciu, ktorá by ho v procese verejného obstarávania mohla nejako zvýhodniť. Zároveň boli prípravné trhové konzultácie realizované s každým subjektom, ktorý o to prejavil záujem. 4. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky znáša uchádzač bez finančného nároku voči Agentúre, bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania. 5. V prípade, ak uchádzač použije jednotný európsky dokument (JED) je povinný ho vyplniť v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Agentúra NEPOVOĽUJE vyplniť oddiel časti 4 - globálny údaj. Doklady a dokumenty dočasne nahradené JED musia preukazovať stav platný k dátumu predkladania ponúk. 6. Agentúra bude pri komunikácii v celom procese obstarávania, tj. pred aj po lehote na predkladanie ponúk postupovať v zmysle § 20 zákona o verejnom obstarávaní prostredníctvom komunikačného rozhrania systému Josephine. Pravidlá pre doručovanie zásielok: zásielka sa považuje za doručenú záujemcovi/uchádzačovi okamihom jej prevzatia. Za okamih prevzatia sa považuje okamih, od kedy má adresát objektívnu možnosť oboznámiť sa s jej obsahom, tj. ako náhle sa dostane zásielka do sféry jeho dispozície. 7. Agentúra využíva svoje právo podľa § 56 ods. 12 a predlžuje lehotu na poskytnutie súčinnosti k podpisu zmluvy na 20 pracovných dní. Tzn. úspešný uchádzač bude mať po vyzvaní na poskytnutie súčinnosti 20 pracovných dní, by si splnil všetky povinnosti súvisiace s okamihom uzatvorenia zmluvy, ktoré vyplývajú zo súťažných pokladov, samotnej zmluvy o udržiavaní zásob a zákona o registri partnerov verejného sektora. 8. Aplikovaním požiadaviek na zodpovedné riadenie dodávateľského reťazca vo vzťahu ku kľúčovým činnostiam subdodávateľov (napr. bezpečnosť robotníkov pri výstavbe / rekonštrukcii zariadení, požiadavky na pôvod ocele, požiadavky na zohľadnenie skúsenosti kľúčových osôb konštruktérov) Agentúra aplikovala zodpovedný aspekt vo verejnom obstarávaní, a to ako z pohľadu sociálnych faktorov, tak aj z pohľadu environmentálnych faktorov.