Rekonštrukcia fasády na objekte MZVEZ SR Hlboká 2, Bratislava
Predmetom zákazky je rekonštrukcia fasády na objekte Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, Hlboká cesta č. 2, Bratislava. Objekt pozostáva z pôvodnej hlavnej administratívnej budovy, prístavby a nadstavby dvoch podlaží nad hlavnou administratívnou budovou. Touto rekonštrukciou dôjde k celkovému zatepleniu budovy a zníži sa spotreba energií a tepelno-izolačné vlastnosti zateplených konštrukcií budovy budú v súlade s normou STN 73 0540-2. Stavebné práce tejto rekonštrukcie sú rozdelené do 6 častí a zahŕňajú najmä výmenu starého nefunkčného zateplenia za nové, výmenu okien a exteriérových dverí, výmenu klampiarskych výrobkov, čistenie travertínového obkladu a parapetov, opravu a novú povrchovú úpravu kovových prvkov ako sú, napr. zábradlie balkónov, okenné mreže. Architektonické a stavebno technické riešenie nadväzuje na predchádzajúcu čiastočnú opravu fasády, zachováva základné princípy stavebno-technických riešení detailov, materiálového aj farebného riešenia fasády a jej prvkov. Riešenie dodržiava podmienky dané rozhodnutím a záväzným stanoviskom Krajského pamiatkového úradu Bratislava.. Predmetom zákazky je rekonštrukcia fasády na objekte Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, Hlboká cesta č. 2, Bratislava (ďalej aj "dielo"). Objekt pozostáva z pôvodnej hlavnej administratívnej budovy, prístavby a nadstavby dvoch podlaží nad hlavnou administratívnou budovou. Stavebné práce tejto rekonštrukcie sú rozdelené do 6 častí a zahŕňajú najmä výmenu starého nefunkčného zateplenia za nové, výmenu okien a exteriérových dverí, výmenu klampiarskych výrobkov, čistenie travertínového obkladu a parapetov, opravu a novú povrchovú úpravu kovových prvkov ako sú, napr. zábradlie balkónov, okenné mreže. Ide o nasledovné časti diela: Časť diela 1:severné a východné priečelie severného krídla pôvodného objektu Časť diela 2:nerealizované vonkajšie fasády nízkopodlažnej prístavby Časť diela 3:južná, východná a časť severnej dvorovej fasády pôvodného objektu Časť diela 4:podchod a nadväzujúca časť južnej fasády prístavby Časť diela 5:výmena okenných výplní v južnej travertínovej fasáde pôvodného objektu Časť diela 6:nová povrchová úprava soklovej časti objektu výmeny výplní dverných otvorov Riešený objekt sa nachádza v pamiatkovej zóne Bratislava centrálna mestská oblasť, ktorý bol vyhodnotený ako objekt s pamiatkovými hodnotami (Zásady ochrany pamiatkového územia Pamiatková zóna Bratislava centrálna mestská oblasť z 03.12.2015). Rozsah prác predstavuje udržiavacie a rekonštrukčné práce, realizáciou ktorých nebudú dotknuté pamiatkové hodnoty predmetného územia a objektu. Pri rekonštrukcii budú aplikované tradičné výrazové prostriedky s uplatnením pôvodnej povrchovej úpravy fasád a zachovaním charakteru riešeného objektu. Riešenie dodržiava podmienky dané rozhodnutím a záväzným stanoviskom Krajského pamiatkového úradu Bratislava.
(1) Uchádzač (hospodársky subjekt) môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti v zmysle § 114 ods. 1 ZVO jednotným európskym dokumentom (JED) podľa § 39 ZVO alebo čestným vyhlásením. V takomto prípade súčasťou jeho ponuky bude vyplnený JED alebo čestné vyhlásenie. (2) Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzačov so sídlom mimo územia SR sa musia predložiť v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do štátneho jazyka (slovenský jazyk) okrem dokladov predložených v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradný preklad v štátnom jazyku. To isté platí aj pre doklady uchádzačov so sídlom v SR, ktoré nie sú vyhotovené v slovenskom alebo českom jazyku. (3) Pri predkladaní konkrétnych dokladov na preukázanie splnenia podmienok účasti, je uchádzač povinný originálne doklady alebo ich úradne overené kópie (vrátane úradných prekladov) naskenovať a vložiť ich do systému ako súčasť ponuky. V prípade, že sú doklady vydávané orgánom verejnej správy (alebo inou povinnou inštitúciou) priamo v digitálnej podobe, musí uchádzač vložiť do systému tento digitálny doklad. (4) Ak doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá skupina dodávateľov, v ponuke predloží aj splnomocnenie podpísané všetkými členmi skupiny o oprávnení konať vedúceho člena skupiny v mene ostatných členov skupiny v súvislosti s touto zákazkou. (5) Odpoveď na žiadosť o vysvetlenie údajov uvedených v tejto výzve alebo súťažných podkladoch zo strany ktoréhokoľvek záujemcu verejný obstarávateľ oznámi bezodkladne všetkým záujemcom a uverejní toto vysvetlenie v systéme JOSEPHINE v dokumentácii k predmetnej zákazke na adrese uvedenej v bode I.3) výzvy. (6) Ponuka je vyhotovená elektronicky v zmysle § 49 ods. 1 písm. a) ZVO a vložená do systému JOSEPHINE umiestnenom na webovej adrese https://josephine.proebiz.com/. Predkladanie ponúk je umožnené iba autentifikovaným uchádzačom. Podrobný postup autentifikácie je uvedený v časti A.1 "Pokyny pre uchádzačov" v bode 20. súťažných podkladov. (7) Od uchádzačov, ktorí predložia ponuku, sa vyžaduje zabezpečenie viazanosti ponúk vo forme zábezpeky vo výške 20 000,00 € (slovom: dvadsaťtisíc EUR). Podmienky zloženia, uvoľnenia a vrátenia zábezpeky sú uvedené v časti A.3 "Zábezpeka" súťažných podkladov. (8) Verejný obstarávateľ podľa § 40 ods. 6 písm. g) ZVO vylúči verejného obstarávania uchádzača, ak na základe dôveryhodných informácií má dôvodné podozrenie, že uchádzač uzavrel v danom verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž. (9) Od úspešného uchádzača sa za účelom potvrdenia zmluvných záväzkov požaduje zloženie kaucie vo výške 120 000,00 € (slovom: stodvadsaťtisíc EUR) v prospech verejného obstarávateľa. (10) Úspešný uchádzač ako zhotoviteľ diela musí mať uzatvorenú zmluvu o poistení zodpovednosti zhotoviteľa za škodu spôsobenú činnosťou zhotoviteľa pri vykonávaní diela s poistnou sumou najmenej 1 200 000,00 EUR počas celého obdobia jeho zhotovovania. (11) Verejný obstarávateľ bude pri komunikácii v celom procese obstarávania, t.j. pred aj po lehote na predkladanie ponúk postupovať v zmysle § 20 zákona o verejnom obstarávaní prostredníctvom komunikačného rozhrania systému JOSEPHINE. Bližšie informácie sú uvedené v časti II. súťažných podkladov. (12) Verejný obstarávateľ rozhodol v súlade s § 112 ods. 6 ZVO, že vyhodnotenie splnenia podmienok účasti sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk a z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky. (13) Verejný obstarávateľ vzhľadom na charakter predmetu zákazky stanovil termín obhliadky miesta realizácie predmetu zákazky na 25.01.2022 o 10:00h..