Predmetom zákazky je rekonštrukcia lesnej cesty v časti Jelšiny obce Selce, ktorej vlastníkom a užívateľom jestvujúcej komunikácie vrátane pozemkov je verejný obstarávateľ, t.j. Združenie urbariátu pozemkové spoločenstvo Selce, Selčianska cesta 132, 976 11 Selce, IČO: 30233429. Cieľom rekonštrukcie je vylepšenie jestvujúceho komunikačného prístupu do lesnej oblasti, ktorou sa zabezpečí celoročný, rýchly a bezpečný presun lesnej. Súčasný technický stav vozovky a z časti nefunkčný odvodňovací systém si vyžaduje úpravu aj z dôvodu zabránenia jej ďalšieho poškodzovania. Územie stavby leží v strednej časti Bystrického podolia, východne od obce Selce. Ide o mierne zalesnenú oblasť s menej členitým terénom - stavba sa nachádza v nadmorskej výške od cca. 435 do cca. 490 m. n. m. Územie je rovinaté so sklonom (cca 10%) k juhozápadu, k miestnemu potoku. Staveniskom je jestvujúca lesná cesta, ktorá je pokračovaním miestnej komunikácie, napojenej na cestu III/06633: Lesná cesta je vedená v smere západ - východ, ktorým pokračuje až k hrebeňu vrchoviny. Vedenie trasy bolo dané v minulosti, požiadavkami lesnej a poľnohospodárskej výroby. Predmetná lesná cesta má stúpajúcu tendenciu - prekonáva v dĺžke 600 m výškový rozdiel cca 55 m, čo predstavuje priemerný pozdĺžny sklon cca 9,20 %; maximálny sklon je v prvej časti trasy. Podľa geologickej mapy územia zasahuje predmetná cesta do oblasti rozsiahlejšieho zosuvného územia: potenciálne zosuvy, ktoré zasahujú aj do priestoru lesnej cesty, mohli negatívne ovplyvniť pri nedokonalom odvodnení i jej deštrukciu. Na základe inžiniersko-geologického prieskumu, ktorý bol urobený v blízkosti cesty, možno predpokladať, že podložie cestného telesa tvoria deluviálne sedimenty, hrúbky 4 až 8 m. Ide v podstate o hliny ílovité, piesčitoílovité, hnedé s variabilným obsahom štrku, zatriedenia F6-CI až F8-CH, (prípadne F2-CG). Konzistencia zemín je prevažne tuhá, ale môže byť i pevná. Zeminy sú namŕzavé až nebezpečne namŕzavé, pri nasýtení vodou sú rozmáčavé a nestabilné. Nie sú vhodné do násypov cestného telesa. Jestvujúce lesná cesta je spevnená - povrch vozovky je značne deformovaný v priečnom smere, najmä v úseku 0,000-0,270. Zlý technický stav vozovky zhoršuje jej zjazdnosť, ktorá sa môže prejaviť aj pri protipožiarnych zásahoch - neskorý zásah pri požiari markantne zvyšuje rozsah škôd. Po ľavej strane vozovky je otvorená miestami spevnená priekopa, ktorá pre deformovaný kryt neodvádza všetky povrchové vody : pri zvýšenom prietoku po výdatných dažďoch sú vody vedené priehlbinami na vozovke ktorú poškodzujú - vytvárajú nové ryhy, alebo zväčšujú jestvujúce. Tento stav výrazne napomáha erozívnej činnosti dažďových vôd na ceste a priľahlej pôde. Cestná pláň bude odvodnená plošnou drenážou, vyvedenou na svah nad priekopami. Jestvujúca otvorená priekopa vľavo sa spevní betónovou žľabovkou, uloženou do lôžka z betónu. Touto priekopou sa zachytia povrchové vody z vozovky a priľahlého terénu a odvedú ich do miestneho potoka. Pre zmiernenie rýchlosti vody je v trase navrhnutých 15 stupňov z betónu prostého. Pre zachytenie zrážkových vôd a zabráneniu ich vtekania do konštrukcie vozovky je na pravej strane cesty navrhnutá otvorená nespevnená priekopa - vody z tejto priekopy sa rúrovými priepustmi prevedie do spevnenej priekopy vľavo. Zriadenie priekopy vpravo si vyžiada zriadenie prejazdu na jestvujúcu poľnú cestu. Pred začatím stavebných prác je potrebné overiť existenciu podzemných vedení a prípadne vytýčiť polohu ich správcami. Vzhľadom na citlivosť podložia na vodu je potrebné stavebné práce vykonávať mimo obdobia dažďov a pri zabezpečenom odvodnení staveniska.
Vo vestníku neboli nájdené doplňujúce informácie.