Vyhlásené obstarávanie

Elektronizácia služieb mesta Snina


Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Mesto Snina
Typ obstarávania:
Služby
EU fondy:
Áno
Odhadovaná suma(Bez DPH):
974 000,00
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
72000000-5
Elektronická aukcia:
Áno
Rámcová dohoda:
Neuvedené
Postup:
Otvorená
Dátum vyhlásenia:
28. Júl 2014
Lehota na predkladanie ponúk:
8. September 2014
Dátum otvárania ponúk:
8. September 2014
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
Otváranie časti ponúk Ostatné sa uskutoční , na adrese verejného obstarávateľa uvedenej v bode I.1) tohto oznámenia, 1. poschodie miestnosť číslo 8.
Ďalšie info ku otváraniu ponúk:
Rozdelenie na časti:
Nie
Zrýchlený postup:
Neuvedené
Dohoda o vládnom obstarávaní:
Áno
Opakované obstarávanie:
Neuvedené
Chránená dielňa:
Neuvedené
Chránené pracovné miesto:
Neuvedené
Elektronické objednanie:
Neuvedené
Elektronická fakturácia:
Neuvedené
Elektronické platby:
Neuvedené

Ponuky vyhodnotené podľa

Kritérium:
Najnižšia cena
    Detailné kritéria vo vestníku chýbajú

Opis obstarávania

. Predmetom zákazky Elektronizácia služieb mesta Snina je zabezpečenie elektronizácie služieb mesta a všeobecné sprístupnenie elektronických služieb, ktoré mesto Snina poskytuje verejnosti v rámci kompetencií vymedzených zákonom, a zabezpečenie prevádzkovej podpory na obdobie 5 rokov. Primárnym cieľom realizácie zákazky je poskytovanie väčšieho množstva kvalitnejších elektronických služieb širokej verejnosti a zabezpečenie ich všeobecného prístupu a použiteľnosti. Strategický cieľ projektu sa dosiahne naplnením zadefinovaných špecifických cieľov projektu t.j. zavedením povinných a voliteľných služieb v Meste Snina, ktoré zabezpečia občanom a podnikateľom komfortné vybavenie služieb; dobudovaním potrebných informačných systémov a zabezpečenie ich interoperability a integrovaním eGovernment služieb do celkovej architektúry eGovernmentu na Slovensku. Vzhľadom na súčasný stav elektronizácie služieb v meste je nevyhnutné ho rozšíriť o moduly a komponenty, ktoré prispejú k zvýšeniu komfortu vybavovania služieb z pohľadu verejnosti, ako aj úradu samosprávy. Cieľom nasledujúceho opisu je definovať predmet obstarávania a spôsob poskytovania služieb v rámci implementácie projektu Integrovaného informačného systému mesta (ďalej len ako IISM). V rámci schválenej žiadosti o nenávratný finančný príspevok mesto Snina popísalo špecifické ciele, ktoré sú v súlade s cieľom opatrenia 1.2 Efektívna samospráva a zároveň napĺňajú ciele definované v aktuálnej Koncepcie rozvoja informačných systémov: 1.Zavedenie povinných a voliteľných služieb v Meste Snina, ktoré zabezpečia občanom a podnikateľom komfortné vybavenie služieb 2.Dobudovanie potrebných informačných systémov a zabezpečenie ich interoperability 3.Integrovanie eGovernment služieb do celkovej architektúry eGovernmentu na Slovensku Tieto ciele sú hlavným zámerom nasadenia a vytvorenia IISM. Hlavným cieľom projektu Elektronizácia služieb Mesta Snina je Zabezpečenie zvyšovania a skvalitnenia portfólia elektronických služieb Mesta Snina a elektronizácia jeho procesov. Cieľ projektu predstavuje trvalý úžitok špecifických cieľov projektu pre užívateľov po skončení projektu. Hlavnou cieľovou skupinou sú v tomto prípade občania a podnikatelia mesta Snina. Cieľom projektu je poskytovanie väčšieho množstva kvalitnejších elektronických služieb širokej verejnosti a zabezpečenie ich všeobecného prístupu a použiteľnosti. Strategický cieľ projektu sa dosiahne naplnením zadefinovaných špecifických cieľov projektu t.j. zavedením povinných a voliteľných služieb v Meste Snina, ktoré zabezpečia občanom a podnikateľom komfortné vybavenie služieb; dobudovaním potrebných informačných systémov a zabezpečenie ich interoperability a integrovaním eGovernment služieb do celkovej architektúry eGovernmentu na Slovensku. Vzhľadom na súčasný stav elektronizácie služieb v meste je nevyhnutné ho rozšíriť o moduly a komponenty, ktoré prispejú k zvýšeniu komfortu vybavovania služieb z pohľadu verejnosti, ako aj úradu samosprávy. Realizáciou aktivít projektu sa priamo prispieva k napĺňaniu špecifického cieľa prioritnej osi, ktorým je Vytvorenie a implementácia integrovaného modelu verejnej správy a úspešnou implementáciou projektu sa prispieva ku globálnemu cieľu OPIS, ktorým je Vytvorenie inkluzívnej informačnej spoločnosti ako prostriedku pre rozvoj vysoko výkonnej vedomostnej ekonomiky. Projekt je svojim zameraní plne v súlade s nasledujúcimi strategickými cieľmi Stratégie informatizácie spoločnosti: Prepojiť existujúce registre, vytvoriť nové potrebné registre a zabezpečiť ich použiteľnosť na právne úkony. oVybudovať, resp. dobudovať registre v pôsobnosti miestnej samosprávy potrebné pre elektronizáciu služieb v súlade s platnou legislatívou a NKIVS a v nadväznosti na centrálne registre. oZabezpečiť integráciu na centrálne informačné systémy v rámci NKIVS. Prepojenie novo navrhovaných IS a aplikácií zabezpečujúcich vnútornú správu a riadenie úradu na základné registre verejnej správy. Realizovať kľúčové nástroje pre poskytovanie elektronických služieb. oZabezpečiť potrebné predpoklady pre poskytovanie elektronických služieb (infraštruktúra, školený personál, oboznámenie obyvateľstva s novými možnosťami, zaručenie bezpečnosti online operácií). oImplementovať riešenie pre komunikáciu občana alebo podnikateľa s miestnou samosprávou prostredníctvom elektronických formulárov. Zabezpečiť zvyšovanie a skvalitňovanie portfólia svojich elektronických služieb, vrátane zmeny procesov. oPrispôsobiť procesy a organizačnú štruktúru miestnej samosprávy a OvZP pre účely efektívneho poskytovania elektronických služieb. Pomocou procesnej analýzy sa identifikuje oblasť optimalizácie procesov. Iniciovať a podporiť legislatívny proces umožňujúci realizáciu elektronických služieb verejnej správy. oV rozsahu svojich právomocí podporiť a pripomienkovať legislatívny proces pri schvaľovaní legislatívnych noriem súvisiacich s elektronizáciou služieb, zavádzaním štandardov a úpravách zákonov o ISVS. Zefektívnenie a zvýšenie výkonnosti verejnej správy oVytvoriť spoločnú zabezpečenú infraštruktúru pre e-Government i podporné činnosti. Zjednotiť technologicky existujúce aplikácie a budovať nové komponenty na vybraných technológiách. Vybudovať spoločné zabezpečené dátové centrum pre miestne samosprávy s prípadným zapojením OvZP, ktoré bude poskytovať všetky služby prostredníctvom dátovej a komunikačnej siete. Vybudovať centrálny elektronický helpdesk pre podporu informačných systémov a procesov s nimi spojených. Vybudovať systém informačnej bezpečnosti v poskytovaní elektronických služieb. oVyužívať centrálne aplikácie a služby pre realizáciu vybraných činností (účtovníctvo, ľudské zdroje, elektronické platby,..). Systémovým riadením a využívaním už existujúcich projektov zabrániť duplicitám. Integrácia na centrálne aplikácie, ktoré zabezpečia využívanie existujúcich systémov napr. centrálnych registrov. oRealizovať 100% verejného obstarávania elektronickou formou vo všetkých oblastiach a odstrániť relevantné legislatívne bariéry. Zabezpečiť elektronické obstarávanie v súlade s platnou legislatívou a nariadeniami. Zabezpečiť prepojenie na centrálny IS elektronického verejného obstarávania. Zvýšenie kompetentnosti verejnej správy oVäčšina zamestnancov na Slovensku bude počítačovo gramotná. Zabezpečiť, resp. pokračovať vo vzdelávaní zamestnancov regionálnej samosprávy v oblasti počítačovej gramotnosti. oZnásobiť pre svojich zamestnancov počet školení orientovaných na zdokonalenie špecifických IT, projektových a manažérskych schopností. Poskytnúť zamestnancom regionálnej samosprávy systematické vzdelávanie v oblastiach informačnokomunikačných technológií, riadenia verejnej správny a rozvoja osobnosti. Implementovať motivačný vzdelávací program pre zamestnancov regionálnej samosprávy zameraný na budovanie špecializácie a certifikácie. Rozšíriť pre zamestnancov miestnej samosprávy vzdelávanie formou e-learningu. Súčasná realizácia komponentov architektúry mesta nevyužíva princípy SOA (Service Oriented Architecture). Jednotlivé komponenty bloku Back Office navzájom komunikujú prostredníctvom spoločnej databázovej vrstvy. Medzi jednotlivými blokmi architektúry však nie je vybudovaná spoločná servisná zbernica tzv. ESB (Enterprise Service Bus) zabezpečujúca integráciu jednotlivých interných alebo externých ISVS. Mesto v súčasnosti prevádzkujú informačné systémy, ktoré sú zamerané najmä na automatizáciu činností úradu. Ich moduly sú zamerané najmä na účtovníctvo, mzdy, personalistiku, správu majetku, registratúru, rôzne evidencie a pod. Ďalším používaným prvkom je portál, ktorý mesto používa na zverejňovanie informácií. Využíva pritom systémy správy obsahu (CMS). Z externých systémov sa využívajú centrálne registre obyvateľov a matriky, ktoré prevádzkuje Ministerstvo vnútra SR, avšak nedochádza k automatizovanej synchronizácii údajov týchto registrov. Matrika MV SR je prevádzkovaná na samostatnom sieťovom okruhu v rámci MsÚ. Používateľmi informačných systémov sú zamestnanci úradov. Verejnosť má prístup len k údajom, ktoré sú zverejnené na portáli. Technologicky sú systémy prevádzkované na platforme MS Windows, ako databázy sa využíva MS SQL Server 2008. Mesto má k dispozícii servery, ktoré postačujú na prevádzkovanie súčasných informačných systémov. Mesto na svojom internetovom portáli publikuje informácie o činnosti úradu, všeobecne záväzné nariadenia, rozpočty, adresy organizácií a podobne. Systémy na úrade neposkytujú služby typu odosielania elektronických formulárov, resp. elektronického podania. Verejnosť môže na stránkach získať potrebné formuláre, na ktorých treba konkrétnu požiadavku predložiť. Vytlačený formulár je potrebné doručiť osobne alebo klasickou poštou. Časť podaní sa môže zrealizovať aj prostredníctvom emailu. Elektronické podanie v zmysle štúdie uskutočniteľnosti však na portáli mesta nie je možné vykonať. Súčasná architektúra informačných systémov nevyužíva spoločné komponenty ÚPVS. Neobsahuje ani middleware komponenty, ktoré by zabezpečili spoluprácu s inými systémami (či už v rámci mesta, alebo s externými systémami verejnej správy). Realizáciou projektu, ktorého cieľom je zabezpečenie zvyšovania a skvalitnenia portfólia elektronických služieb Mesta Snina a elektronizácia jeho procesov, sa dosiahne zabezpečenie elektronizácie služieb mesta a všeobecné sprístupnenie elektronických služieb, ktoré mesto Snina poskytuje verejnosti služby v rámci originálnych kompetencií vymedzených zákonom. Pre poskytovanie eGovernment služieb sa predpokladá vybudovanie tzv. Integrovaného informačného systému mesta (ďalej len IISM). Plánovaný stav architektúry a infraštruktúry IISM bude založený na princípoch a smerovaní definovanom v NKIVS. V súlade s tým bude podporovať využívanie centrálnych a spoločných modulov a bude vystavaná hlavne na princípoch SOA, kde každý komponent plní jasne definovanú rolu a kde si tieto komponenty navzájom poskytujú služby a spravidla sú voľne previazané pomocou integračných nástrojov na integráciu aplikácií (ESB) a integráciu procesov (Procesná integrácia BPM, WFM, BRE). Hlavné ciele tejto architektúry sú nasledovné: zabezpečenie plnej integrácie procesov poskytovania eGov služieb zabezpečenie flexibility a adaptability výslednej architektúry aplikovaním princípov SOA integrácia komponentov do procesov za účelom zefektívnenia poskytovania služieb separácia komponentov na základe jasne definovanej funkcionality a rozhraní služieb Výstupom projektu Elektronizácia služieb Mesta Snina bude sprístupnenie služieb (eGovernment) v nasledujúcom zozname: Diskusné fórum obce Elektronická úradná tabuľa obce Informovanie o činnosti obce Informovanie o dani z nehnuteľností Informovanie o materských školách v obci Informovanie o mestskej polícii Informovanie o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady Informovanie o odpadovom hospodárstve Informovanie o pamätihodnostiach obce Informovanie o regionálnom rozvoji a jeho podpore Informovanie o sociálnych službách v obci Informovanie o územnom pláne Informovanie o verejnom obstarávaní Informovanie o voľbách a referendách Informovanie o základných školách v obci Ohlasovanie činnosti samostatne hospodáriaceho roľníka Ohlasovanie nelegálnych skládok, znečisťovania vodných tokov a životného prostredia. Vyzvanie majiteľa pozemku na odstránenie odpadu. Ohlasovanie porúch verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie Ohlasovanie vzniku, zániku alebo zmeny poplatkovej povinnosti za komunálne odpady a drobné stavebné odpady Ohlasovanie chýb na chodníkoch a priechodoch pre chodcov Ohlasovanie chýb zjazdnosti komunikácií Oznamovanie o konaní verejných telovýchovných, športových a turistických podujatí Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani z nehnuteľností Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani za ubytovanie Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani za užívanie verejného priestranstva Oznamovanie otváracích hodín prevádzkarne alebo ich zmeny Oznamovanie strát a nálezov Platenie miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady Platenie miestnych daní Platenie pokút, úrokov a sankčných úrokov Podávanie daňového priznania k dani z nehnuteľností Podávanie daňového priznania k dani za psa Poskytovanie informácií podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám Poskytovanie nenávratných dotácií Poskytovanie opatrovateľskej služby Poskytovanie úľav alebo odpustenie daňového nedoplatku Potvrdzovanie výšky pohľadávok voči obci Povoľovanie osobitných prevádzkových hodín Povoľovanie predaja výrobkov a poskytovania služieb na trhovom mieste Povoľovanie užívania a zabratia verejného priestranstva Povoľovanie výrubu drevín Predaj bytových priestorov obce Predaj nebytových priestorov obce Predaj ostatného nehnuteľného majetku obce Prenájom hrobového miesta Prenájom nebytových priestorov obce Prenájom ostatného nehnuteľného majetku obce Prideľovanie zberných nádob pre odpad a separovaný zber Pripomienkovanie investičného zámeru obce Pripomienkovanie návrhov nariadení Pripomienkovanie návrhu označenia ulice a verejného priestranstva Pripomienkovanie návrhu rozpočtu obce Pripomienkovanie návrhu záverečného účtu obce Publikovanie zoznamu neplatičov Spracovanie elektronických účtovných dokladov Určovanie, zmena alebo zrušenie súpisného a orientačného čísla Vybavovanie sťažností a podnetov Vydávanie rozhodnutí o uzávierke miestnej komunikácie Vydávanie rozhodnutí o výrube dreviny vo verejnej zeleni Vydávanie rybárskeho lístku Vydávanie stanoviska k chovu nebezpečných živočíchov Vydávanie voličského preukazu Zriaďovanie vecného bremena na majetok obce Zverejňovanie aktualít a informačný servis Zverejňovanie zmlúv ktoré sa týkajú nakladania s verejnými prostriedkami Požadovaný projekt je orientovaný na sprístupnenie elektronických služieb mesta Snina a zabezpečenie ich všeobecnej použiteľnosti. Projekt Elektronizácia služieb Mesta Snina je predkladaný v rámci opatrenia 1.2 Elektronizácia verejnej správy a rozvoj elektronických služieb na miestnej a regionálnej úrovni. Toto opatrenie je v priamej nadväznosti na opatrenie 1.1 Elektronizácia verejnej správy a rozvoj elektronických služieb na centrálnej úrovni, v rámci ktorého sa realizujú projekty súvisiace s informatizáciou spoločnosti a budovaním eGovernmentu na celonárodnej úrovni. V rámci implementácie projektu sa vyžaduje naplnenie ďalších podmienok: zabezpečiť dostupnosť relevantných dát vo forme otvorených štandardov (open data), pre potreby prezentácie týchto dát prostredníctvom iných softvérových nástrojov resp. ich publikovania do centrálneho repozitára, koncipovať informačný systém tak, aby bol prispôsobený na prechod a prevádzku v prostredí cloud-u (kritéria Cloud Ready). Jedným zo špecifických cieľov projektu je dobudovanie potrebných informačných systémov a zabezpečenie ich interoperability ako aj integrovanie eGovernment služieb do celkovej architektúry eGovernmentu na Slovensku. V rámci detailnej analýzy a návrhu integrovaného informačného systému môže vzniknúť požiadavka na iné externé systémy verejnej správy. Medzi ne môžu patriť napr. katastrálne a mapové systémy, číselníky štatistického úradu SR, číselníky Slovenskej pošty a pod. V prípade vzniku takejto požiadavky je možné integráciu realizovať neštandardným spôsobom v zmysle navrhovanej SOA architektúry prostredníctvom Integračnej platformy. Mesto plánuje vybudovať integrovaný informačný systém (IIS), ktorý by integroval aplikácie do jedného celku a poskytoval všetky elektronické služby občanom a podnikateľom v zmysle príslušnej výzvy. Cieľom riešenia je elektronizácia miestnej samosprávy a zavedenie spoločných dátových a technických štandardov na základe spoločnej nomenklatúry pre procesy elektronických služieb podľa súvisiacich predpisov. Vzhľadom na základný až stredný stupeň elektronizácie služieb občanom je nevyhnutné rozšíriť súčasné informačné systémy o moduly a komponenty poskytujúce čo najširšiu mieru elektronizácie za účelom zvýšenia komfortu vybavovania služieb z pohľadu verejnosti ako aj úradu samosprávy. Samotný systém bude navrhnutý a implementovaný spôsobom, ktorý umožní pružne reagovať na zmenu vykonávaných činností a procesov vyvolanú najmä zmenou príslušnej legislatívy, prípadne zmenou organizačnej štruktúry alebo interných organizačných predpisov. Vrstvy informačného systému mesta budú predstavovať logické zoskupenie komponentov a budú definované nasledovne: Front-office: Vrstva, ktorá priamo zabezpečuje elektronickú výmenu informácií medzi občanom/podnikateľom a úradom. Kľúčovým prvkom tejto vrstvy je portál..... Mid-office: Vrstva, ktorá riadi procesnú stránku podaní a súvisiacu orchestráciu zamestnancov mesta a jednotlivých komponentov IS tak, aby na konci procesu bol k dispozícii požadovaný výstup. Back-office: Slúži najmä ako dátový zdroj a úložisko pre jednotlivé procesy a ako vnútorná IT podpora úradu. Obsahuje systémy pre vnútornú správu úradu, lokálne registre a dátové služby operatívnych dátových úložísk pre špecifické agendy mesta. Úlohou riešenia a implementácie nových modulov bude vybudovanie architektúry, ktorá bude založená na viacvrstvovom, komponentovom, servisne orientovanom prístupe SOA, ktorej integračným prvkom bude Integračný a procesný modul na princípe ESB. Každý komponent systému bude plniť jasne definovanú rolu. Komponenty si budú navzájom poskytovať služby, ktoré budú voľne previazané pomocou integračného komponentu. IIS bude zároveň integrovaný s Ústredným portálom verejnej správy a umožní využívanie centrálnych komponentov ÚPVS. Používateľ tak bude môcť použiť rovnaké prihlasovacie údaje pre portály verejnej správy a samosprávy (autentifikácia bude riešená cez modul IAM Identity and Access Management). Ak žiada o spoplatnenú službu, bude ju môcť uhradiť cez Platobný modul. O spracovaní podania ho bude informovať Notifikačný modul. Všetku komunikáciu so štátnou správou a samosprávou uvidí na jednom mieste cez modul eDesk. Každú poskytovanú elektronickú službu môžeme stotožniť s určitým procesom, ktorý zabezpečuje interakciu jednotlivých informačných systémov za účelom vygenerovania a poskytnutia požadovaného výsledku elektronickej služby.

Doplňujúce informácie

Vo vestníku neboli nájdené doplňujúce informácie.