Špecializovaná činnosť v príslušnom odbore štátnej služby spočívajúca najmä v analytickej a syntetickej činnosti, vo vyhodnocovaní výsledkov a v príprave podkladov na rozhodovanie v pôsobnosti ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti, iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou alebo orgánu miestnej štátnej správy s krajskou pôsobnosťou.
Vykonáva špecializované činnosti, v rámci ktorých sa podieľa na tvorbe metodických materiálov, postupov a interných noriem, systémovej a metodickej činnosti pri riešení jednotlivých častí štátneho informačného systému, zavádzaní a testovaní informačných systémov, usmerňovaní a koordinácii úradov práce v oblasti aplikačných programových vybavení. Riadi, koordinuje a usmerňuje aktivity vo vymedzenom úseku v orgánoch štátnej správy, ktoré vykonávajú štátne záležitosti. Koordinuje a vykonáva diagnostikovanie a následné odstránenie chýb v informačnom systéme riadenie sociálnych dávok (IS RSD), informačného systému pre evidenciu detí a činností sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately (IS KIDS), aplikácie Sociálna kalkulačka a aplikačnej nadstavby IS RSD, ktorou je RSD CP, ktorá zabezpečuje prácu s produkčnými dátami ako je tvorba výberov a filtrov pre účely kontroly údajov. Operatívne rieši problémy s budovaním a prevádzkou IS RSD v spolupráci s organizačnými útvarmi ministerstva, ústredia a dodávateľmi. Riadi a zabezpečuje systémovú administráciu, prevádzku a údržbu dát v informačných systémoch RSD a KIDS. Koordinuje a zabezpečuje činnosti pri podávaní návrhu na úpravu informačného systému riadenia sociálnych dávok alebo vytvorenie nového informačného systému v rámci pripomienkového a schvaľovacieho konania, spolupodieľa sa na tvorbe rozhraní pre výmenu dát s inými informačnými systémami, zabezpečuje činnosti pri testovaní nových verzií a rozhraní na iné informačné systémy. Vytvára a spolupodieľa sa na tvorbe dokumentácií k IS RSD a IS KIDS, koordinuje a zabezpečuje tvorbu metodík, pracovných postupov a interných noriem v oblasti informačných systémov sociálnych dávok. Riadi, spolupracuje a usmerňuje činnosti vecných správcov informačného systému riadenia sociálnych dávok. Spracúva a vyhodnocuje požiadavky úradov PSVR na zmenu a rozšírenie informačného systému riadenia sociálnych dávok. Poskytuje odborné konzultácie a zabezpečuje činnosti školiteľa pre užívateľov informačného systému riadenia sociálnych dávok. Zabezpečuje činnosti centrálneho riešiteľa pre Service desk pri riešení požiadaviek a vytvorení prístupov do informačného systému riadenia sociálnych dávok. Koordinuje, realizuje a poskytuje neštandardné výbery z databáz podľa požadovanej špecifikácie za sociálnu oblasť.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
1. Motivácia, 2. Adaptabilita a flexibilita, 3. Schopnosť pracovať pod tlakom, 4. Rozhodovacia schopnosť, 5. Komunikačné zručnosti, 6. Analytické, koncepčné a strategické myslenie, 7. Riadiace schopnosti
Odborné znalosti:
Znalosť zákona č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e- Governmente).