Výberové konanie

VK/2018/7165 - hlavný štátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2018/7165 - hlavný štátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspešné
Druh výberového konania:
vonkajšie výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
26. Október 2018
Termín na podanie žiadosti:
5. November 2018

Služobný úrad:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Stromová 2665/1 Bratislava - mestská časť Nové Mesto 813 30
Organizačný útvar:
Odbor koordinácie auditov a kontroly delegovaných úloh
Nadriadený organizačný útvar:
Sekcia štrukturálnych fondov EÚ
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba na zastupovanie štátneho zamestnanca, ktorý je na materskej dovolenke, rodičovskej dovolenke, alebo na dovolenke, ktorá bezprostredne nadväzuje na materskú dovolenku alebo na rodičovskú dovolenku
Miesto výkonu:
Hanulova 5/B Bratislava - mestská časť Dúbravka 841 01

Najnáročnejšia činnosť:

Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému a určovanie zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.

Detaily:

V rámci programového obdobia 2014 - 2020 (operačný program Výskum a inovácie a operačný program Ľudské zdroje) zabezpečuje koordináciu relevantných subjektov a útvarov vo vzťahu k pripravovaným alebo vykonávaným auditom/kontrolám/certifikačným overovaniam Zabezpečenie súčinnosti pri výkone auditov/kontrol a certifikačných overovaní od fázy prípravy vyžiadanej dokumentácie až po fázu odpočtu splnenia nápravných opatrení. Koordinácia útvarov subjektu pri príprave stanovísk a formulácií nápravných opatrení k zisteniam z auditov/kontrol a certifikačných overovaní. Príprava podkladových materiálov a komunikácia s internými a externými audítormi. Sledovanie plnenia nápravných opatrení. Vedenie evidencie auditov/kontrol/certifikačných overovaní. Vyhodnocovanie zistení z auditov/kontrol/certifikačných overovaní a formulovanie návrhov na systémové zmeny. Koordinácia útvarov subjektu pri príprave podkladov a príprava podkladov k žiadosti o platbu na EK a k Vyhláseniu RO k vierohodnosti. Vypracovanie Ročného súhrnu konečných audítorských správ a výsledkov uskutočnených kontrol, vrátane analýzy o povahe a rozsahu chýb a slabých stránkach nájdených v systémoch riadenia a kontroly a o akýchkoľvek prijatých opravných opatreniach SR. Spolupráca a poskytovanie súčinnosti CO a OA pri príprave účtov a stanoviska k nim predkladaných Európskej komisii. Vvypracovanie a koordinácia plnenia akčných plánov k systémovým nedostatkom identifikovaným auditom Európskej komisie a predkladnie plnenia opatrení z akčného plánu CO. Zabezpečuje agendu spojenú s riadením rizík a podvodov. Tvorba/aktualizácia a pripomienkovanie riadiacej dokumentácie. Poskytuje odbornú podporu jednotlivým útvarom SŠFEÚ pri výkone ich činností. Kontrola / overovanie a hodnotenie súladu vykonávaných činností v rámci ministerstva s manuálom procedúr/internou riadiacou dokumentáciou, ako aj relevantnými usmerneniami, metodickými pokynmi, výkladmi a postupmi definovanými na národnej úrovni. Formulácia zistení a návrh opatrení, vrátane systémových opatrení, pre zefektívnenie a zvýšenie účinnosti systémov riadenia, implementácie a kontroly relevantných operačných programov. Monitorovanie a kontrola splnenia opatrení prijatých na nápravu zistených nedostatkov a na odstránenie príčin ich vzniku. Vedenie evidencie vykonaných kontrol. Vvýkon finančnej kontroly na mieste, kontrola oprávnenosti položiek jednotlivých účtovných dokladov, dokumentov a ich vzájomný súlad so Zmluvou o NFP, kontrola realizácie projektu a súlad realizácie projektu so Zmluvou o NFP. Vypracovanie správy o vykonaných finančných kontrolách na mieste. Participácia na riadení rizík na úrovni operačného programu.
V rámci programového obdobia 2007 - 2013 (operačný program Výskum a vývoj a operačný program Vzdelávanie) spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi na ukončovaní OP v súlade s organizačným poriadkom ministerstva.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Áno
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Používanie IT v rozsahu určenom vnútornými predpismi.

Znalosť:

- Ústavy Slovenskej republiky
- Zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov
- vítaná znalosť anglického jazyka
- znalosť kodifikovanej podoby slovenského jazyka
- znalosť Systému riadenia ŠF a KF/EŠIF a Systému finančného riadenia ŠF a KF/EŠIF, legislatívy SR a EÚ, koncepcií, strategických dokumentov a metodických pokynov
- vítaná prax v oblasti implementácie fondov EÚ 2 roky alebo 3 roky v obdobnej oblasti
- samostatnosť; komunikačné zručnosti; svedomitosť a spoľahlivosť


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Osobný úrad Stromová 1 813 30 Bratislava
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
november 2018
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Stromová 1 813 30 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Jozef Balázsik
Telefónne číslo:
+421259374336