Výberové konanie

VK/2022/2705 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - riaditeľ odboru


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2022/2705 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - riaditeľ odboru

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspeÅ¡né
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
24. Jún 2022
Termín na podanie žiadosti:
1. Júl 2022

Služobný úrad:
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Špitálska 2206/4-6-8 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81643
Organizačný útvar:
odbor financovania aparátu
Nadriadený organizačný útvar:
sekcia ekonomiky
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
2.02 - Financie
Funkcia:
generálny štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
riaditeľ odboru
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
Špitálska 2206/4-6-8 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81643

Najnáročnejšia činnosť:

Koncepčná, koordinačná a kontrolná činnosť na úrovni ministerstva.

Detaily:

Koncepčná, koordinačná a kontrolná činnosť na úrovni ministerstva v oblasti účtovníctva, rozpočtovníctva a v oblasti finančných prostriedkov z EÚ a EHS, vykonávanie funkcie prijímateľa technickej pomoci pre Operačný systém potravinovej a základnej materiálnej pomoci (ďalej iba "OP FEAD") s prihliadnutím na metodické usmerňovanie výkonov činností zamestnancov odboru financovania aparátu:
- koncepčné zabezpečovanie plynulého, včasného a kvalitného plnenia úloh v oblasti tuzemských a valutových pokladničných operácií, štatistiky ministerstva,
- koordinované a zodpovedné prerozdeľovanie pracovných úloh s cieľom rovnomerného vyťaženia všetkých členov odboru a vytvorenie prostredia pre tímovú spoluprácu,
- vykonávanie kontroly a usmerňovanie včasnej likvidácie dodávateľských faktúr, úhrad platových príkazov a bezhotovostný bankový styk,
- dodržiavanie povinností stanovených v riadiacej dokumentácii OP FEAD na úrovni TP,
- usmerňovanie, vypracovávanie a kontrolovanie ŽoP TP (OP FEAD) a následne ich predkladanie riadiacemu orgánu,
- usmerňovanie pri vedení účtovníctva o realizácii OP FEAD,
- uchovávanie samostatnej dokumentácie súvisiacej s realizáciou OP FEAD,
- spolupracovanie, poskytovanie súčinnosti a informácií súvisiacich s realizáciou OP FEAD (finančná kontrola, audit)
Zabezpečovanie koordinácie prác účtovníctva a rozpočtovníctva:
- komplexné koordinovanie a zabezpečovanie včasného a správneho vedenia účtovníctva ministerstva,
- koordinácia vykonávania rozborovej činnosti v rozsahu pôsobnosti ústredného orgánu štátnej správy.
Koordinovanie a vykonávanie komplexných prác za oblasť rozpočtovania a financovania, vrátane rozpočtových opatrení:
- koncepčné a metodické zostavovanie ročných návrhov rozpočtu kapitálových a bežných výdavkov za vlastnú činnosť ministerstva,
- koordinácia pri zabezpečovaní podrobného rozpisu rozpočtu schváleného na príslušný rok,
- vykonávanie rozpočtových presunov a úprav rozpočtu s prihliadnutím i na ich kontrolu a zabezpečenie presunov za jednotlivé projekty, operačné programy a granty financované z prostriedkov EU a EHS,
- vykonávanie komplexnej a koncepčnej analýza hospodárenia a riadenie prípravy návrhov na krytie v rozpočte nezabezpečených úloh a predloženie požiadaviek na ústredný orgán za účelom riešenia vzniknutej situácie,
Koordinačné a komplexné vykonávanie základnej finančnej kontroly z hľadiska rozpočtu v rámci rozpočtu ministerstva:
- vykonávanie základnej finančnej kontroly podľa zákona 357/2015 Z.z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to predovšetkým dodávateľských faktúr a žiadaniek, dodržiavanie hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti pri hospodárení s verejnými prostriedkami,
- overovanie úplnosti a preukázateľnosti účtovných alebo iných dokladov súvisiacich s kontrolovanou finančnou operáciou,
- sledovanie dodržiavania rozpočtu podľa odborov ministerstva a predkladanie návrhov opatrení na riešenie prípadného nepriaznivého vývoja, komplexné riešenie a usmerňovanie financovania a rozpočtovania ministerstva v zmysle zákona o rozpočtových pravidlách,
- koordinovanie spracovania a sledovania mesačných a štvrťročných hodnotení plnenia čerpania rozpočtu,
-vykonávanie kontroly, sledovanie a dodržiavanie rozpočtu - najmä za oblasť príjmov, mzdových výdavkov, poistného a príspevkov do poisťovní, výdavkov na materiál, nájomné za nájom a bežné transfery.
- koordinovanie prípravy podkladov a práca v informačnom systéme Štátnej pokladnice, ekonomickom informačnom systéme SAP a RIS, schvaľovanie požiadaviek na objednávku na úrovni rozpočtu v IS SAP,
- sledovanie zmien vo funkciách vedúcich zamestnancov a následné aktualizovanie podpisových vzorov štátnych zamestnancov.
- koordinovanie činností súvisiacich s finančnými prostriedkami zo zdrojov EÚ a EHS, participácia na procese prípravy nového programového obdobia,
- pravidelné sledovanie relevantných právnych predpisov.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Áno
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Študijný odbor:
ekonómia a manažment
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

1. Motivácia, 2. Adaptabilita a flexibilita, 3. Schopnosť pracovať pod tlakom, 4. Rozhodovacia schopnosť, 5. Komunikačné zručnosti, 6. Analytické, koncepčné a strategické myslenie, 7. Riadiace schopnosti.
Odborné znalosti:
- Zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite,
- Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve,
- Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy,
- Metodické usmernenie MF SR č. MF/010175/2004-42 k ekonomickej klasifikácii rozpočtovej klasifikácie.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Špitálska 2206/4-6-8 81643 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
august 2022
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
MPSVR SR - Špitálska 2206/4-6-8, 816 43 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Lucia Gajanová
Telefónne číslo:
+421220462105