Výberové konanie

VK/2022/3535 - hlavný Å¡tátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2022/3535 - hlavný Å¡tátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - neúspeÅ¡né
Druh výberového konania:
Å¡irÅ¡ie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
26. August 2022
Termín na podanie žiadosti:
6. September 2022

Služobný úrad:
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Špitálska 2206/4-6-8 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81643
Organizačný útvar:
oddelenie realizácie rozpočtu aparátu
Nadriadený organizačný útvar:
odbor financovania aparátu
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci všetkých služobných úradov

Odbor štátnej služby:
2.02 - Financie
Funkcia:
hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
Špitálska 2206/4-6-8 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81643

Najnáročnejšia činnosť:

Koordinovanie celoštátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.

Detaily:

Koordinovanie celoštátneho systému rozpočtovania a financovania s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy účtovníctva a rozpočtovníctva s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym dosahom a medzinárodným dosahom na prostriedky z EU a EHS:
- koordinovanie koncepčných prác pri zadávaní prvkov rozpočtu na doklady eurovej a valutovej pokladne a ich základná finančná kontrola,
- koordinovanie koncepčných prác za oblasť rozpočtovania a financovania, vykonávanie rozpočtových presunov a úprav rozpočtu, vrátane rozpočtových opatrení , ktoré zahŕňajú finančné prostriedky z EU a EHS
-vypracovanie zostavy pre porovnanie rozpočtu a jeho čerpanie RIS-SAP na mesačnej báze , riešenie problémov z prenosu dát za oblasť rozpočtu a za oblasť jednotlivých projektov z pohľadu celého ministerstva vrátane EU a EHS zdrojov,
-koordinovanie a zadávanie kmeňových dát rozpočtu (zakladanie účtovných kombinácií, finančných stredísk v informačnom systéme SAP) v spolupráci s konzultantmi SAP a jednotlivými finančnými manažérmi
- koordinovanie a zabezpečenie podrobného rozpisu rozpočtu schváleného na príslušný rok za oblasť vlastných úloh pre jednotlivé sekcie a odbory v rámci ministerstva
- koordinovanie refundácii výdavkov technickej pomoci viažucim sa k projektom, darom a grantom, predovšetkým z prostriedkov EU a EHS,
- koordinovanie, sledovanie a navyšovanie rozpočtu o mimorozpočtové výdavky (z poistného plnenia, grantov a darov, ktoré sa viažu k prostriedkom EU a EHS),
-koordinovanie a vykonávanie komplexných úprav rozpočtu pri čerpaní výdavkov zo zálohových platieb, ktoré súvisia s projektmi, darmi a grantmi, ktoré tiež sú z prostriedkov EU a EHS
- položkovanie žiadaniek , dodávateľských faktúr a platobných poukazov projektov a grantov, vrátane základnej finančnej kontroly,
- komplexné vykonávanie základnej finančnej kontroly v súlade so zákonom číslo 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v rámci rozpočtu ministerstva, vrátene zdrojov EU a EHS,
- koordinovanie a sledovanie dodržiavania čerpania rozpočtu najmä bežných výdavkov i kapitálových výdavkov. Sledovanie cestovných náhrad za jednotlivé sekcie a odbory ministerstva predovšetkým z prostriedkov EU a EHS,
- koordinovanie činnosti v oblasti usmerňovania a to financovania a rozpočtovania investičného procesu podľa programu a druhu kapitálových výdavkov útvarov ministerstva, spracovávanie návrhu registra kapitálových výdavkov z vlastných i európskych zdrojov a jeho priebežná aktualizácia
- koordinovanie prác v oblasti účtovníctva, pri spracovávaní dát a pri zostavovaní rozpočtu v systéme ZORO, za oblasť finančných prostriedkov z EU a EHS,
- koordinovanie a spracovanie stanovených častí správy o hospodárení a plnení rozpočtu ústredného orgánu MPSVR SR za sledované obdobie, za všetky oblasti zdrojov i zdrojov z EU a EHS (dary, granty a projekty)
- metodické usmerňovanie za oblasť prostriedkov prijatých u EÚ, EHS a Nórskeho finančného mechanizmu,
- koordinovanie a metodické usmerňovanie za oblasť darov, grantov a projektov,
- koordinovanie prác pri zostavovaní a uzatváraní ročného rozpočtu kapitálových a bežných výdavkov, ktoré sa viažu k prostriedkom EÚ, EHS a prostriedkov prijatých z darov a grantov,
- vzájomné zastupovanie počas neprítomnosti zamestnanca oddelenia realizácie rozpočtu aparátu. Dodržiavanie vnútorných riadiacich aktov. Plnenie ďalších úloh podľa pokynov vedúceho zamestnanca, taktiež plnenie ďalších úloh podľa pokynov nadriadených.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Študijný odbor:
ekonómia a manažment
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

1. svedomitosť a spoľahlivosť, 2. motivácia, 3. adaptabilita a flexibilita, 4. schopnosť pracovať pod tlakom, 5. komunikačné zručnosti, 6. analytické, koncepčné a strategické myslenie.
Odborné znalosti:
- zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy,
- Metodické usmernenie MF SR č. MF/010175/2004-42 k ekonomickej klasifikácii rozpočtovej klasifikácie,
- zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite,
- zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Špitálska 2206/4-6-8 81643 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
20.09.2022
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky - Špitálska 2206/4-6-8, 816 43 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Lucia Gajanová
Telefónne číslo:
+421220462105