Výberové konanie

VK/2023/27 - hlavný Å¡tátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2023/27 - hlavný Å¡tátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspeÅ¡né
Druh výberového konania:
vonkajÅ¡ie výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
3. Január 2023
Termín na podanie žiadosti:
12. Január 2023

Služobný úrad:
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Pribinova 2 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 812 72
Organizačný útvar:
odbor zahraničnej pomoci, sekcia európskych programov, Ministerstvo vnútra SR
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby

Odbor štátnej služby:
2.25 - Zahraničné veci
Funkcia:
hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
  Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Najnáročnejšia činnosť:

Tvorba stratégie a štátnej politiky vo vymedzenej oblasti na úrovni ministerstva. Tvorba štátnej politiky vrátane koncepčnej činnosti alebo tvorba pozičných dokumentov na úrovni ministerstva. Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.

Detaily:

V zmysle Operačného manuálu fondov pre oblasť vnútorných záležitostí t.j. Fond pre azyl, migráciu a integráciu a Fond pre vnútornú bezpečnosť na obdobie rokov 2014-2020 zabezpečuje činnosti ako koordinátor fondov nasledovne:
• zodpovedá za vypracovanie a uplatňovanie audit trailu pri riadení, kontrole a realizácii pomoci z fondov;
• vykonáva prípravu návrhov materiálov a podkladov pre komunikáciu s Európskou komisiou v oblasti prípravy národných programov;
• vykonáva prípravu návrhu znenia výzvy a príslušných príloh v spolupráci s ostatnými relevantnými partnermi;
• zabezpečuje hodnotenie žiadostí o grant;
• vykonáva monitorovanie grantových zmlúv, dodatkov a interných predpisov v súlade s nariadením č. 1042/2014;
• vykonáva základnú finančnú, administratívnu finančnú kontrolu a finančnú kontrolu na mieste (kontrolu formálnej správnosti, kontrolu vecnej správnosti a kontrolu realizácie projektu na mieste) žiadostí prijímateľa;
• vykonáva monitorovanie a vypracovanie správ o vykonávaní a žiadostí o platbu ročného zostatku;
• vykonáva zber kvalitatívnych a kvantitatívnych (finančných) ukazovateľov na úrovni národných programov;
• vykonáva finančnú kontrolu výdavkov technickej pomoci a vypracovanie vyhlásenia o overení technickej pomoci;
• spracúva prehľad čerpaných prostriedkov technickej pomoci;
• vykonáva uchovávanie a archiváciu všetkých relevantných dokumentov a dokladov v súlade s právnymi predpismi Európskeho spoločenstva/Európskej únie a Slovenskej republiky;
• podporuje činnosť monitorovacieho výboru poskytovaním informácií výboru a to najmä údajov o napredovaní národného programu, dosahovaní cieľov a ukazovateľov programu;
• zabezpečenie prípravy podkladov a pozičných dokumentov v spolupráci s útvarmi Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, Stálym zastúpením Slovenskej republiky pri Európskej únii a dotknutými ústrednými orgánmi štátnej správy na účel rokovania výborov a pracovných skupín Európskej komisie a Rady Európskej únie;
• zúčastňovanie sa na rokovaniach výborov a pracovných skupín Európskej komisie a Rady Európskej únie vrátane plnenia úloh vyplývajúcich z účasti;
• plní ďalšie úlohy podľa pokynov nariadeného vedúceho zamestnanca v rámci opisu štátnozamestnaneckého miesta.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Anglický (B1 – Úroveň mierne-pokročilá)
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 sebadôvera,
 svedomitosť a spoľahlivosť,
 samostatnosť,
 motivácia,
 adaptabilita a flexibilita,
 schopnosť pracovať pod tlakom,
 rozhodovacia schopnosť.
 komunikačné zručnosti,
 analytické, koncepčné a strategické myslenie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Znalosť práce s PC: ovládanie práce s počítačom, internetom a emailovým klientom, MS Office – pokročilý .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Požadované odborné znalosti a skúsenosti, najmä:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Požadované odborné znalosti:
- znalosť platných právnych predpisov SR a EÚ z oblasti implementácie fondov EÚ - Fondu pre vnútornú bezpečnosť a Fondu pre azyl, migráciu a integráciu;
- znalosti Operačného manuálu fondov pre oblasť vnútorných záležitostí, najmä v oblasti implementácie národných programov ISF a AMIF a pomoci z fondov Európskej únie, vrátane znalostí Nariadenia Európskej Komisie a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady k ISF a AMIF;
- znalosti všeobecne záväzných právnych predpisov, osobitne znalosti Ústavy Slovenskej republiky (č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov), zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov, zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov, zákona č.18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov
- znalosti v oblasti Európskej únie a fungovania jej štruktúr a ďalšie znalosti.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky -------------------------------------------------------------------------------- sekcia personálnych a sociálnych činností -------------------------------------------------------------------------------- osobný úrad -------------------------------------------------------------------------------- Pribinova 2, 812 72 Bratislava --------------------------------------------------------------------------------
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
január 2023
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Pribinova 2, 812 72 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Zuzana Burzová
Telefónne číslo:
+421250944110