Výberové konanie

VK/2023/1412 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - vedúci oddelenia


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2023/1412 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - vedúci oddelenia

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspeÅ¡né
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
29. Marec 2023
Termín na podanie žiadosti:
5. Apríl 2023

Služobný úrad:
Ministerstvo financií Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Štefanovičova 5 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81782
Organizačný útvar:
Oddelenie investičných metodík a databáz
Nadriadený organizačný útvar:
Investičná autorita, Útvar hodnoty za peniaze
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
2.02 - Financie
Funkcia:
generálny štátny radca - vedúci/vedúca oddelenia investičných metodík a databáz Analýzami na Útvare hodnoty za peniaze (ÚHP) máte možnosť ovplyvniť prístup, akým štát nakladá s verejnými zdrojmi. Vašou úlohou bude zlepšiť výsledky slovenského verejného sektora, a to prostredníctvom revízie verejných výdavkov, hodnoteniami verejných investičných projektov a analýzami na rôzne témy verejného záujmu. Základom je poznanie a aplikácia moderných analytických, štatistických a modelovacích prístupov. Problém nielen definujeme, ale navrhujeme aj jeho konkrétne riešenia. Know-how si budujeme spoluprácou s medzinárodnými inštitúciami ako OECD, EK alebo MMF; na Slovensko chceme prinášať najlepšiu zahraničnú prax. Hľadáme preto prirodzeného lídra, ktorý dokáže cez svoje znalosti a skúsenosti ďalej rozvíjať našich analytikov a zároveň ich motivovať v práci k čo najlepším výsledkom. Náplň práce: riadenie analytickej činnosti odboru v rozsahu: • príprava revízie výdavkov na vybrané sektory • analýza vládnych investícií, politík a regulácií • tvorba návrhov úsporných výdavkových opatrení • vedenie rokovaní s partnermi naprieč ústrednými orgánmi verejnej správy • spolupráca s externými partnermi (MMF, EK, OECD) a odbornou verejnosťou • príprava ad hoc podkladov pre vedenie ministerstva • podieľanie sa na príprave stratégie ÚHP a jeho plánu úloh • koordinácia, monitorovanie a metodické usmerňovanie práce viacčlenného tímu analytikov, spolupracovníkov a partnerov • zodpovednosť za výsledky tímu • podieľanie sa na tvorbe a aktualizácii metodiky revízie výdavkov • mentoring, školiteľská činnosť pre odborné pracovné skupiny • riadenie tvorby databázy pre revíziu výdavkov • ďalšie analytické činnosti súvisiace s výkonom revízie verejných výdavkov, prípadne implementáciou a monitorovaním opatrení. Typ úväzku: plný pracovný úväzok Nástup: dohodou Ponúkaný plat: Plat pozostáva z platovej tarify v 9. PT (1 478,00 eur) s možnosťou priznania osobného príplatku podľa § 132 zákona o štátnej službe až do výšky 100 % z platovej tarify. Benefity: • práca, ktorou môžete zmeniť Slovensko, • zahraničné študijné pobyty, kurzy a stáže, • priestor a podmienky na kreativitu a vlastné iniciatívne projekty, • príjem porovnateľný so súkromným sektorom, • možnosť veľa sa naučiť a práca s najlepšími, • 5 dní dovolenky nad rámec zákonníka práce, možnosť práce z domu a využitia „sickday“ (2x do roka), • príspevky na DDS, rekreáciu, MultiSport kartu, dopravu do zamestnania a príspevok za darcovstvo krvi. Viac o nás sa dozviete online: • https://www.mfsr.sk/sk/financie/hodnota-za-peniaze/ • https://www.facebook.com/uhp.hodnotazapeniaze/
Vedúci štátny zamestnanec:
vedúci oddelenia
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
Štefanovičova 5 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81782

Najnáročnejšia činnosť:

Tvorba stratégie a štátnej politiky na úrovni ministerstva. Koordinovanie celoštátneho a medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.

Detaily:

Koordinuje a organizuje činnosť odborných pracovných skupín a zainteresovaných subjektov verejnej správy a ďalších inštitúcií pri tvorbe sektorových investičných stratégií, tj. metodiky určenia investičných priorít a investičných plánov. Koordinuje a metodicky usmerňuje tvorbu rozpočtu verejnej správy v oblasti kapitálových výdavkov a koordinuje vypracovávanie podkladov vstupujúcich do rozhodovacieho procesu stanovenia limitov kapitálových výdavkov pre rozpočtové kapitoly. Koordinuje tvorbu a aktualizáciu cenových databáz pre vybrané sektory.
Vedie rokovania a vyjednávania s relevantnými partnermi a poskytuje im metodickú podporu a usmernenia.
Definuje prioritné témy oddelenia. Navrhuje a presadzuje metodologické riešenia komplexných analytických úloh.
Riadi prácu analytikov a spolupracovníkov vykonávajúcich odborné analýzy, definuje a deleguje úlohy a dohliada na ich včasné a kvalitné plnenie. Podporuje odborný a osobnostný rozvoj členov tímu.
Pripravuje mediálne výstupy, prezentuje výstupy ÚHP na verejnosti.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Áno
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Anglický (B2 – Úroveň stredne-pokročilá)
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Odborné znalosti:
• orientácia v ekonomickej teórii, analytických nástrojoch a verejných politikách (napr. politika trhu práce, politika vzdelávania, regulácia, zdravotníctvo, penzijný systém a pod.) a výdavkoch
• kvantifikácia výdavkových opatrení, scenár nezmenených politík, krátkodobé a dlhodobé fiškálne projekcie a pod.
• všeobecný prehľad
• znalosti CBA analýz, kalkulácie cenových odhadov, dopravného modelovania výhodou

Jazykové znalosti:
• ovládanie anglického jazyka na pokročilej úrovni B2 - výborná písomná a ústna komunikácia v angličtine

IT zručnosti:
• ovládanie MS Word a MS Excel, znalosť práce s SQL databázami, GIS a jedným z programov ako R, STATA, Eviews či Matlab, Python na používateľskej úrovni

Schopnosti a osobnostné vlastnosti:
• svedomitosť a spoľahlivosť (zodpovednosť, aktívny prístup k riešeniu úloh),
• schopnosť pracovať pod tlakom,
• analytické, koncepčné a strategické myslenie (schopnosť zadefinovať problém a navrhnúť najvhodnejšie riešenie),
• komunikačné zručnosti (zrozumiteľne písať, vhodne si pri tom pomôcť dátami a grafmi a vystihnúť pointu aj na krátkom priestore),
• adaptabilita a flexibilita,
• riadiace schopnosti (schopnosť motivovať kolegov a pomáhať im dosahovať lepšie výsledky).


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Mgr. Anna Šulavíková osobný úrad Ministerstvo financií SR Štefanovičova 5 81782 Bratislava
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
apríl 2023
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Ministerstvo financií SR Štefanovičova 5 81782 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr Alena Hovancová
Telefónne číslo:
+421259584440