Koncepčná a systémová činnosť pri tvorbe opatrení so zodpovednosťou za rozhodnutia s dôsledkami na územie kraja
Riadi a kontroluje odbor metodiky.
Vydáva organizačné pokyny pre zriaďovateľov a riaditeľov škôl a školských zariadení
v územnej pôsobnosti regionálneho úradu.
Spolupracuje vo veciach výchovy a vzdelávania s obcami, školskými úradmi, samosprávnymi krajmi, orgánmi školskej samosprávy, inými štátnymi orgánmi, inými právnickými osobami
a fyzickými osobami a v oblasti metodiky riadenia výchovy a vzdelávania s priamo riadenými organizáciami ministerstva školstva.
Poskytuje odbornú poradenskú činnosť v oblasti organizácie výchovy a vzdelávania.
Poskytuje metodicko-konzultačné činnosti pre pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení v územnej pôsobnosti regionálneho úradu.
Spracúva sumárne podklady na morálne oceňovanie pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov a nepedagogických zamestnancov a žiakov.
Vypracúva návrh rozhodnutia o potvrdení obce ako školského úradu, metodicky riadi školské úrady v územnej pôsobnosti regionálneho úradu.
Zúčastňuje sa na koordinácii odborného vzdelávania a prípravy pre trh práce na úrovni samosprávneho kraja.
Vykonáva štátnu správu v prvom stupni vo veci:
1. určenia spoločného školského obvodu základnej školy, ak je ohrozené plnenie povinnej školskej dochádzky na území obce z dôvodu, že sa dohoda o spoločnom školskom obvode neuzatvorila, alebo z dôvodu, že dohoda bola uzatvorená bez zohľadnenia skutočnosti podľa § 8 ods. 1 zákona č. 596/2003 Z. z.,
2. návrhu počtu tried prvého ročníka v stredných školách pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami vrátane odborných učilíšť a praktických škôl a v študijných odboroch, v ktorých sa výchova a vzdelávanie uskutočňuje v cudzom jazyku na základe medzinárodnej dohody pre prijímacie konanie.
Vykonáva v druhom stupni štátnu správu vo veci:
1. v ktorej v prvom stupni rozhoduje obec,
2. v ktorej v prvom stupni rozhoduje riaditeľ školy alebo riaditeľ školského zariadenia
v zriaďovateľskej pôsobnosti regionálneho úradu,
3. v ktorej v prvom stupni rozhoduje riaditeľ základnej školy zriadenej obcou, ktorá nie je školským úradom,
4. ohrozovania výchovy a vzdelávania maloletého žiaka alebo zanedbávania starostlivosti
o povinnú školskú dochádzku žiaka, v ktorých v prvom stupni rozhodla obec.
Metodicky usmerňuje v oblasti experimentálneho overovania.
Organizačne a finančne zabezpečuje v spolupráci s orgánmi územnej samosprávy jazykové kurzy detí cudzincov s povoleným pobytom na území Slovenskej republiky.
Vymenúva predsedov skúšobných komisií pre záverečné skúšky, maturitné skúšky, absolventské skúšky a štátne jazykové skúšky.
Predkladá územnej školskej rade na vyjadrenie podklady ustanovené zákonom.
Podieľa sa na zabezpečení plnenia úloh vyplývajúcich z vládneho programu starostlivosti
o deti a mládež, boja proti negatívnym javom (kriminalita, drogové závislosti, xenofóbia, rasizmus, záškoláctvo) škôl a školských zariadení.
Sleduje vývoj siete škôl a školských zariadení Slovenskej republiky, predkladá návrhy ministerstvu školstva na zaradenie alebo vyradenie školy alebo školského zariadenia a zmenu v sieti škôl a školských zariadení Slovenskej republiky.
Zabezpečuje delegovanie zástupcov na výberové konania na funkciu riaditeľa školy v školách v územnej pôsobnosti regionálneho úradu.
Vypracúva vyjadrenie k návrhu zriaďovateľa na udelenie čestného názvu škole a školskému zariadeniu a spolu s návrhom a stanoviskom zriaďovateľa ho predkladá ministerstvu školstva.
Vykonáva kontrolu vo veci zabezpečovania činností a úloh obcí a samosprávnych krajov
v oblasti školstva, mládeže a zabezpečuje súhrnné údaje a kontrolu správnosti údajov poskytovaných obcami a samosprávnymi krajmi, ktoré sa týkajú vykazovania a hodnotenia rozhodovacej činnosti v oblasti preneseného výkonu štátnej správy a iných rozhodujúcich činností súvisiacich so zabezpečovaním preneseného výkonu štátnej správy.
Spracúva žiadosti zriaďovateľov o pridelenie finančných prostriedkov na osobné náklady asistentov učiteľa pre žiakov so zdravotným znevýhodnením.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Overované schopnosti a osobnostné vlastnosti:
Analytické, koncepčné a strategické myslenie
Riadiace schopnosti
Rozhodovacia schopnosť
Komunikačné zručnosti
Schopnosť pracovať pod tlakom
Požadované odborné znalosti:
Znalosť legislatívy SR, najmä:
- Ústava Slovenskej republiky č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
- zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov;
- zákon č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
- zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
- zákon č. 10/1996 Z. z. o kontrole v štátnej správe v znení neskorších predpisov;
- zákon č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov;
- zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov.
Vítané znalosti: Práca s PC (Outlook, MS Office, Internet)