• Tvorba stratégie a štátnej politiky na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
• plnenie úloh úradu v oblasti tvorby stratégie a štátnej politiky a koordinovania celoštátneho systému v oblasti verejného obstarávania;
• zabezpečovanie a vynakladanie odbornej starostlivosti s cieľom zvyšovania úrovne odborného povedomia verejných obstarávateľov a obstarávateľov v oblasti verejného obstarávania;
• plní úlohy na úseku tvorby všeobecne záväzných právnych predpisov z hľadiska vecného;
• plní úlohy na úseku tvorby metodiky verejného obstarávania;
• plní úlohy na úseku riadenia, koordinácie a zabezpečenia metodickej činnosti úradu pre jednotlivé subjekty, vrátane internej metodickej činnosti v rámci stanovených úloh;
• v súčinnosti s odborom legislatívno-právnym plní úlohy na úseku certifikácie systémov na uskutočnenie elektronickej aukcie;
• plní úlohy na úseku metodickej podpory nastavenia procesov verejného obstarávania vyhláseného úradom;
• plní úlohy na úseku identifikácie problematických oblastí týkajúcich sa uplatňovania postupov verejného obstarávania;
• plní úlohy na úseku vypracovávania stanovísk a pod-stanovísk na základe dožiadania iných útvarov úradu, súdov, prokuratúry, iných štátnych orgánov a ďalších inštitúcií;
• plní úlohy na úseku vypracovávania výkladových stanovísk úradu k sporným otázkam aplikácie zákona o verejnom obstarávaní a súvisiacich právnych predpisov v oblasti verejného obstarávania;
• plní úlohy na úseku vypracovávania analýz jednotlivých rozhodnutí úradu a Rady úradu, rozhodnutí Súdneho dvora EÚ a vnútroštátnych súdov v oblasti verejného obstarávania, a prípadových štúdií, prípadne iných foriem výstupov;
• plní úlohy na úseku metodického usmerňovania žiadateľov a prijímateľov z pohľadu osobitných pravidiel vyplývajúcich z Príručky pre žiadateľov/prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania a obstarávania pre programové obdobie 2021-2027 a iných dokumentov za oblasť kontroly zákaziek verejného obstarávania a obstarávania;
• plní úlohy na úseku metodického usmerňovania ostatných sprostredkovateľských orgánov k procesu a kontrole verejného obstarávania a obstarávania pre programové obdobie 2021 – 2027 a iným dokumentom za oblasť kontroly zákaziek verejného obstarávania a obstarávania financovaných z Programu Slovensko;
• plní úlohy na úseku prípravy podkladových materiálov, vyhodnocovania pripomienok vrátane účasti na rozporových konaniach za účelom aktualizácie Príručky pre žiadateľov/prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania a obstarávania pre programové obdobie 2021 – 2027;
• zúčastňuje sa v poradných orgánoch predsedu úradu v rámci právno-aplikačnej činnosti úradu;
• vykonáva dohľad nad sieťou stálych pracovísk úradu v jednotlivých samosprávnych krajoch;
• riadi fungovanie jednotlivých stálych pracovísk úradu z hľadiska technického zabezpečenia, prevádzky ako aj personálneho obsadenia kompetentnými zamestnancami;
• zastupuje úrad navonok v rozsahu pôsobnosti sekcie;
• spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi úradu pri plnení úloh sekcie a úloh úradu;
• zavádza a kontroluje kvalitný systém vzdelávania v samosprávnych krajoch pre osoby podieľajúce sa na procesoch verejného obstarávania, vrátane verejných obstarávateľov, obstarávateľov, subjektov verejnej správy, subjektov záujmovej samosprávy, kontrolných orgánov vykonávajúcich činnosť podľa osobitných predpisov, hospodárskych subjektov, subjektov vykonávajúcich akademické, analytické, či informačné činnosti, zástupcov občianskej spoločnosti;
• podieľanie sa na príprave strategických cieľov pre oblasť verejného obstarávania;
• riadenie dátovej analýzy pre potreby úradu;
• riadenie odborného vzdelávania verejných obstarávateľov a interného vzdelávania;
• riadenie zabezpečovania profesionalizácie verejného obstarávania;
• riadenie podpory pri identifikácií konfliktu záujmov;
• participácia na komunikácií so zahraničnými partnermi v mene úradu;
• participovanie na implementácií úradných projektov;
• riadenie tvorby vzorových podkladov a podporných dokumentov v oblasti verejného obstarávania;
• spolupráca s mimovládnymi organizáciami a vysokými školami;
• riadenie odborných činností v rámci obdobia udržateľnosti projektov v gescii sekcie;
• participácia na príprave a aktívna účasť na projektových workshopoch;
• zabezpečenie a koordinácia odbornej činnosti v oblasti implementácie Komponentu č. 14, Investície č. 3 Plánu obnovy a odolnosti SR – Profesionalizácia vo verejnom obstarávaní (ďalej len „Investícia č.3 POO SR – Profesionalizácia vo verejnom obstarávaní“;
• riadenie a zabezpečenie iných činností a prípravy dokumentov súvisiacich s odbornou činnosťou v rámci implementácie Investície č. 3 POO SR – Profesionalizácia vo verejnom obstarávaní.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Schopnosti a osobnostné vlastnosti vyžadované v zmysle opisu obsadzovaného štátnozamestnaneckého miesta:
samostatnosť; schopnosť pracovať pod tlakom; komunikačné zručnosti; rozhodovacia schopnosť; analytické, koncepčné a strategické myslenie; riadiace schopnosti.
Znalosť nasledovných zákonov:
- znalosť zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- znalosť zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok)
- znalosť zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov.