vybavovanie odbornej agendy vo vymedzenom úseku tvoriacej podklad na riadenie, rozhodovanie alebo kontrolu v rámci viacerých organizačných útvarov.
Zabezpečenie príjmu a obehu jednotlivých podaní z katastrálnych konaní, výber správnych poplatkov, vyznačovanie plomb o zmene práva k nehnuteľnostiam, odosielanie resp. vydávanie zásielok FO a PO, vedenie registratúrneho strediska, ukladanie podaní do spisov, zakladanie doručeniek do jednotlivých spisov, spisová a poplatková kontrola spisov, úschova spisov z katastrálnych konaní v registratúrnom stredisku vrátane manipulácie s nimi /vydávanie spisov z reg. strediska/ ako aj odovzdania do centrálneho el. reg. strediska. Poskytovanie informácií z katastra nehnuteľností o stave katastrálnych konaním a vyhotovovanie výpisov a kópií z operátu katastra nehnuteľností.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
svedomitosť a spoľahlivosť, samostatnosť, komunikačné zručnosti, znalosti všeobecne záväzných právnych predpisov a právnych predpisov z príslušného odboru štátnej služby.