Výberové konanie

VK/2024/1660 - generálny Å¡tátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2024/1660 - generálny Å¡tátny radca

Aktuálny stav:
Ukončené prihlasovanie
Druh výberového konania:
vonkajÅ¡ie výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
16. Apríl 2024
Termín na podanie žiadosti:
26. Apríl 2024

Služobný úrad:
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Pribinova 2 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 812 72
Organizačný útvar:
organizačný odbor, sekcia európskych programov, Ministerstvo vnútra SR
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
generálny štátny radca - odborník
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Miesto výkonu:
  Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Najnáročnejšia činnosť:

Tvorba stratégie a štátnej politiky na úrovni ministerstva.

Detaily:

Podieľa sa na príprave a implementácii Programu Slovensko v rámci programového obdobia 2021-2027, zabezpečuje hlavné činnosti ako manažér auditov a nezrovnalostí v súlade s metodickými dokumentmi Riadiaceho Orgánu pre Program Slovensko 2021-2027:
- Vypracovanie správy o zistenej nezrovnalosti a jej aktualizácie na základe podkladov, správ z kontrol a auditov, právoplatného rozhodnutia ÚVO, ÚVA, správ z vyšetrovania OLAF a uznesení o začatí trestného stíhania, rozhodnutia PMÚ SR v správnom konaní, správy z auditu EK/EDA, resp. iných relevantných dokumentov a jej zaslanie príslušným subjektom,
- riešenie nezrovnalostí od fázy vzniku podozrenia zo vzniku nezrovnalosti až po prípadné vymáhanie finančných prostriedkov,
- riešenie individuálnych nezrovnalostí od fázy potreby vypracovania dohody o splátkach/dohody o odklade plnenia/vymáhania finančných prostriedkov,
- vypracovanie žiadosti o vrátenie finančných prostriedkov z titulu nezrovnalosti a jej zaslanie príslušným subjektom,
- zabezpečenie monitoringu vývoja a riešenia vzniknutej nezrovnalosti až do momentu jej vysporiadania,
- zadávanie a aktualizácia údajov o nezrovnalosti a žiadosti o vrátenie finančných prostriedkov do ITMS,
- vedenie evidencie všetkých nezrovnalostí,
- metodické usmerňovanie iných pracovných pozícií pri prevencii, evidencii a riešení nezrovnalostí,
- koordinovanie relevantných subjektov a útvarov vo vzťahu k pripravovaným alebo vykonávaným auditom/kontrolám (najmä zabezpečenie súčinnosti pri výkone auditov/kontrol, koordinácia útvarov subjektu pri príprave stanovísk a formulácií nápravných opatrení k zisteniam z auditov/kontrol),
- vyhodnocovanie zistení z auditov/kontrol a formulovanie návrhov na systémové zmeny,
- koordinovanie útvarov subjektu pri príprave podkladov a príprava podkladov k žiadosti o platbu na EK a k Vyhláseniu RO/SO o správnosti, zákonnosti, oprávnenosti výdavkov a o úplnosti, presnosti a pravdivosti predkladaných informácií a dokumentov
- ďalšie úlohy podľa pokynov nadriadeného vedúceho zamestnanca v rámci opisu štátnozamestnaneckého miesta


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Anglický (B1 – Úroveň mierne-pokročilá)
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- analytické, koncepčné a strategické myslenie,
- sebadôvera,
- svedomitosť a spoľahlivosť,
- samostatnosť,
- motivácia,
- adaptabilita a flexibilita,
- rozhodovacia schopnosť,
- komunikačné zručnosti.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ovládanie práce s PC, internetom a emailovým klientom; MS Office – pokročilý.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odborné znalosti, najmä:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- znalosti Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/1060 z 24.6.2021, ktorým sa stanovujú spoločné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde plus, Kohéznom fonde, Fonde na spravodlivú transformáciou a Európskom námornom, rybolovnom a akvakultúrnom fonde a rozpočtové pravidlá pre uvedené fondy.
- Nariadenie Rady (ES) č. 2185/1996 o kontrolách a inšpekciách na mieste vykonávaných Európskou komisiou s cieľom ochrany finančných záujmov Európskych spoločenstiev pred spreneverou a inými podvodmi.
- Znalosť legislatívy EÚ a SR v oblasti kontroly a auditu, najmä zákona 121/2022 Z. z. o príspevkoch z fondov Európskej únie a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- Znalosť kontrolných mechanizmov v oblasti fondov EÚ.
- Znalosť práce s ITMS2014+.
- Znalosti v oblasti Európskej únie a fungovania jej štruktúr a ďalšie znalosti.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky -------------------------------------------------------------------------------- sekcia personálnych a sociálnych činností -------------------------------------------------------------------------------- osobný úrad -------------------------------------------------------------------------------- Pribinova 2, 812 72 Bratislava --------------------------------------------------------------------------------
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
máj 2024
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Pribinova 2, 812 72 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Zuzana Burzová
Telefónne číslo:
+421250944110