Výberové konanie

VK/2019/2371 - hlavný štátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2019/2371 - hlavný štátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - neúspešné
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
3. Apríl 2019
Termín na podanie žiadosti:
10. Apríl 2019

Služobný úrad:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Stromová 2665/1 Bratislava - mestská časť Nové Mesto 813 30
Organizačný útvar:
Odbor koordinácie auditov a kontroly delegovaných úloh
Nadriadený organizačný útvar:
Sekcia štrukturálnych fondov EÚ
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba do 31. 12. 2023
Miesto výkonu:
Hanulova 5/B Bratislava - mestská časť Dúbravka 841 01

Najnáročnejšia činnosť:

Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému a určovanie zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.

Detaily:

V rámci programového obdobia 2014 - 2020 (operačný program Výskum a inovácie a operačný program Ľudské zdroje) zabezpečuje:
• koordinácia relevantných subjektov a útvarov vo vzťahu k pripravovaným alebo vykonávaným auditom/kontrolám/certifikačným overovaniam;
• zabezpečenie súčinnosti pri výkone auditov/kontrol a certifikačných overovaní od fázy prípravy vyžiadanej dokumentácie až po fázu odpočtu splnenia nápravných opatrení;
• koordinácia útvarov subjektu pri príprave stanovísk a formulácií nápravných opatrení k zisteniam z auditov/kontrol a certifikačných overovaní;
• príprava podkladových materiálov a komunikácia s internými a externými audítormi;
• sledovanie plnenia nápravných opatrení;
• vedenie evidencie auditov/kontrol/certifikačných overovaní;
• vyhodnocovanie zistení z auditov/kontrol/certifikačných overovaní a formulovanie návrhov na systémové zmeny;
• koordinácia útvarov subjektu pri príprave podkladov a príprava podkladov k žiadosti o platbu na EK a k Vyhláseniu RO k vierohodnosti;
• vypracovanie Ročného súhrnu konečných audítorských správ a výsledkov uskutočnených kontrol, vrátane analýzy o povahe a rozsahu chýb a slabých stránkach nájdených v systémoch riadenia a kontroly a o akýchkoľvek prijatých opravných opatreniach SR;
• spolupráca a poskytovanie súčinnosti CO a OA pri príprave účtov a stanoviska k nim predkladaných Európskej komisii;
• vypracovanie a koordinácia plnenia akčných plánov k systémovým nedostatkom identifikovaným auditom Európskej komisie a predkladanie plnenia opatrení z akčného plánu CO;
• zabezpečuje agendu spojenú s riadením rizík a podvodov;
• tvorba/aktualizácia a pripomienkovanie riadiacej dokumentácie v rámci jeho zodpovednosti;
• poskytuje odbornú podporu v rámci jeho pôsobnosti jednotlivým útvarom SŠFEÚ pri výkone ich činností.
• vypracovanie správy o zistenej nezrovnalosti (systémovej) ako aj jej aktualizácie na základe podkladov, správ z kontrol a auditov, právoplatného rozhodnutia ÚVO, ÚVA, správ z vyšetrovania OLAF a uznesení o začatí trestného stíhania a jej zaslanie príslušným subjektom;
• riešenie systémových nezrovnalostí od fázy vzniku podozrenia zo vzniku nezrovnalosti až po prípadné vymáhanie finančných prostriedkov;
• monitoring vývoja riešenia vzniknutej systémovej nezrovnalosti až do momentu jej vysporiadania,
• kontrola oznámenia o vysporiadaní finančných vzťahov,
• zadávanie a aktualizáciu údajov o nezrovnalosti, žiadosti o vrátenie finančných prostriedkov a oznámenia o vysporiadaní finančných vzťahov do ITMS2014+,
• vedenie evidencie všetkých nezrovnalostí,
• metodické usmerňovanie pri prevencii, evidencii a riešení nezrovnalostí;
V rámci programového obdobia 2007 - 2013 (operačný program Výskum a vývoj a operačný program Vzdelávanie) spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi na ukončovaní OP v rámci jeho zodpovednosti a v súlade s organizačným poriadkom ministerstva.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Áno
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Používanie IT v rozsahu určenom vnútornými predpismi.

Znalosť:
- Ústavy Slovenskej republiky,
- Zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov,
- vítaná znalosť anglického jazyka,
- vítaná znalosť legislatívnych predpisov a problematiky nezrovnalostí,
- znalosť Systému riadenia ŠF a KF/EŠIF a Systému finančného riadenia ŠF a KF/EŠIF,
- znalosť MS Excel - pokročilý,
- vítaná prax v oblasti správy pohľadávok štátu 2 roky alebo 3 roky v obdobnej oblasti,
- samostatnosť; svedomitosť a spoľahlivosť; komunikačné zručnosti, adaptabilita a flexibilita; schopnosť pracovať pod tlakom.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Osobný úrad Stromová 1 813 30 Bratislava
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
máj 2019
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Stromová 1 813 30 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Jozef Balázsik
Telefónne číslo:
+421259374336