Výberové konanie

VK/2019/2527 - hlavný štátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2019/2527 - hlavný štátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - neúspešné
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
10. Apríl 2019
Termín na podanie žiadosti:
17. Apríl 2019

Služobný úrad:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Stromová 2655/1 Bratislava - mestská časť Nové Mesto 813 30
Organizačný útvar:
Odbor platieb projektov
Nadriadený organizačný útvar:
Sekcia štrukturálnych fondov EÚ
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba na zastupovanie štátneho zamestnanca, ktorý je na materskej dovolenke, rodičovskej dovolenke, alebo na dovolenke, ktorá bezprostredne nadväzuje na materskú dovolenku alebo na rodičovskú dovolenku
Miesto výkonu:
Hanulova 5/B Bratislava - mestská časť Dúbravka 841 01

Najnáročnejšia činnosť:

Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému a určovanie zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.

Detaily:

V rámci programového obdobia 2014 - 2020 (operačný program Výskum a inovácie a operačný program Ľudské zdroje) vykonáva činnosti účtovníka:
• komplexné zabezpečenie prác súvisiacich s finančným riadením EŠIF v rámci OP s výkonom pozície účtovník,
• výkon analytickej činnosti, súvisiacej s prípravou metodiky a postupov účtovania,
• vedenie účtovníctva o stave a pohybe pohľadávok z príspevku a pohľadávok z rozhodnutí riadiaceho orgánu / sprostredkovateľského orgánu alebo Úradu vládneho auditu vydaných v správnom konaní, záväzkov
a peňažných prostriedkov spojených s poskytovaním prostriedkov EÚ a štátneho rozpočtu na spolufinancovanie vrátane vyhotovovania a predkladania údajov účtovnej závierky a vyhotovovania podkladov pre
konsolidovanú účtovnú závierku ústrednej správy za platobnú jednotku,
• vyhotovovanie a predkladanie údajov finančných a účtovných výkazov podľa osobitných predpisov za platobnú jednotku a uchovávanie účtovných dokladov a ostatnej účtovnej dokumentácie,
• príprava podkladov a stanovísk k správam, kontrolám, auditom a certifikačným overovaniam podľa požiadavky,
• v prípade potreby spolupráca s RO/SO pri usmerňovaní prijímateľov v oblasti účtovania prostriedkov EÚ a spolufinancovania zo štátneho rozpočtu,
• vypracovanie a aktualizácia manuálu procedúr PJ v rámci postupov účtovania,
• evidencia a spracovanie informácie, súvisiacej s nezrovnalosťami a vysporiadanie nezrovnalostí a vratiek,
• pravidelné (minimálne štvrťročné) odsúhlasovanie údajov pohľadávok a vrátených súm medzi záznamami v účtovníctve v informačných systémoch platobnej jednotky v súvislosti s predkladaním finančných výkazov v
rámci výkazníctva subjektov verejnej správy podľa príslušného opatrenia MF SR,
• účasť na príprave koncepčných materiálov odboru, príprave stanovísk k medzirezortným pripomienkovým konaniam, podkladovým informáciám a ostatných materiálov v rámci výkonu činností svojej pozície,
• uschovávanie všetkých podkladov vzťahujúcich sa na výdavky v súlade s čl. 140 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1303/2013. Registrácia a uchovávanie dokumentov musí byť zabezpečená aj v súlade
so zákonom č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
• zodpovednosť za kontrolu účtovných dokladov a údajov pred účtovným zápisom,
• zabezpečenie zosúlaďovania účtovných údajov s certifikačným orgánom,
• aktualizácia údajov v ISUF na svojej úrovni.
V rámci programového obdobia 2007 - 2013 (operačný program Výskum a vývoj a operačný program Vzdelávanie) spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi na ukončovaní OP v rámci jeho zodpovednosti a v súlade s organizačným poriadkom ministerstva.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Áno
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Používanie IT v rozsahu určenom vnútornými predpismi.

Znalosť:

- Ústavy Slovenskej republiky,
- Zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- Zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov,
- Znalosť zákona o účtovníctve,
- vítaná znalosť anglického jazyka,
- vítaná znalosť legislatívy EÚ a SR v oblasti finančného riadenia EŠIF,
- vítaná prax v oblasti podvojného účtovníctva,
- samostatnosť; schopnosť pracovať pod tlakom; svedomitosť a spoľahlivosť; adaptabilita a flexibilita; komunikačné zručnosti.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Osobný úrad Stromová 1 813 30 Bratislava
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
máj 2019
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Stromová 1 813 30 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Jozef Balázsik
Telefónne číslo:
+421259374336