Kontrolná činnosť vo vymedzenom úseku štátnej správy. Prešetrovanie sťažností a petícií vrátane vydávania rozhodnutí v príslušnom odbore štátnej služby. Špecializovaná činnosť v príslušnom odbore štátnej služby spočívajúce najmä v analytickej a syntetickej činnosti, vo vyhodnocovaní výsledkov a v príprave podkladov na rozhodovanie v pôsobnosti orgánu miestnej štátnej správy s krajskou pôsobnosťou.
Vykonávanie vnútornej kontrolnej činnosti zameranej na plnenie úloh štátnej správy a jej efektívnosť na úseku katastra. Metodické riadenie a usmerňovanie činnosti v kontrolnej oblasti.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Počítačové znalosti: MS Office (Word, Excel, Outlook), Internet
Doplňujúce požiadavky na zamestnanca (osobnostné vlastnosti a schopnosti): svedomitosť a spoľahlivosť, samostatnosť, adaptabilita a flexibilita, schopnosť pracovať pod tlakom.
Znalosť právnych predpisov najmä: zákon č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon), Vyhláška ÚGKK SR č. 22/2010 Z. z., ktorou sa vydáva Spravovací poriadok pre katastrálne úrady a správy katastra, zákon č. 180/1995 Z. z. o niektorých opatreniach na usporiadanie vlastníctva k pozemkom v znení neskorších predpisov, zákon č. 215/1995 Z. z. o geodézii a kartografii, zákon č.71/1967Zb o správnom konaní, zákon č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach, zákon č. 10/1996 Z. z o kontrole v štátnej správe, zákon č. 97/2013 Z. z o pozemkových spoločenstvách, zákon č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník.
Na príslušnom štátnozamestnaneckom mieste je potrebné získať osobitnú odbornú spôsobilosť podľa § 33 katastrálneho zákona, preto je vhodné, aby uchádzač mal ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v študijnom odbore právo alebo geodézia a kartografia.