Vybavovanie odbornej agendy vo vymedzenom úseku tvoriacej podklad na riadenie, rozhodovanie alebo kontrolu v rámci viacerých organizačných útvarov.
Vyhotovenie výpisov, kópií z operátov katastra nehnuteľností, prijímanie listín o právnických a fyzických osôb, ich zápis do príslušných registrov katastra a vykonávanie zmien v katastrálnom operáte. Zabezpečenie príjmu, obehu a expedovanie jednotlivých podaní a ich spoplatňovanie, vyznačenie plomb o zmene práva k nehnuteľnostiam, poskytovanie informácií z katastra nehnuteľností, vedenie registratúry katastra.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
sebadôvera, svedomitosť a spoľahlivosť, samostatnosť; znalosti všeobecnej záväzných právnych predpisov a právnych predpisov z príslušného odboru štátnej služby, osobitne zákona č. 215/1995 Z. z. o geodézii a kartografii a zákona č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam