Výberové konanie

VK/2019/4403 - hlavný štátny radca - vedúci štátny zamestnanec - vedúci oddelenia


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2019/4403 - hlavný štátny radca - vedúci štátny zamestnanec - vedúci oddelenia

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspešné
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
9. Júl 2019
Termín na podanie žiadosti:
15. Júl 2019

Služobný úrad:
Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Námestie Ľ. Štúra 1 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81235
Organizačný útvar:
oddelenie právnej podpory
Nadriadený organizačný útvar:
odbor metodiky a právnej podpory programov
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
hlavný štátny radca - Riadiaci pracovník (manažér) v oblasti fondov EÚ
Vedúci štátny zamestnanec:
vedúci oddelenia
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
Karloveská  2 Bratislava - mestská časť Karlova Ves 84104

Najnáročnejšia činnosť:

Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému a určovanie zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou

Detaily:

Koordinuje činnosti v rámci riadenia Operačného programu Kvalita životného prostredia (ďalej len "program") v súvislosti s výkonom pozície manažéra pre metodiku a právnika, a to najmä:
- prípravu a aktualizáciu riadiacej dokumentácie programu z právneho hľadiska, vrátane spolupráce s relevantnými útvarmi ministerstva, sprostredkovateľskými orgánmi, Centrálnym koordinačným orgánom, Ministerstvom financií SR, príslušnými organizačnými zložkami Európskej komisie a inými subjektmi zapojenými do implementácie finančnej pomoci EÚ,
- prípravu a aktualizáciu internej dokumentácie pre implementáciu programu, najmä metodických pokynov, usmernení, výkladov a stanovísk súvisiacich s implementáciou programu a projektov, z právneho hľadiska,
- prípravu výziev na predkladanie žiadostí o NFP/písomných vyzvaní a ich prípadných zmien,
- vypracovanie zmluvy o vykonávaní časti úloh riadiaceho orgánu sprostredkovateľským orgánom a dodatkov,
- prípravu a aktualizáciu vzoru Zmluvy o poskytnutí NFP, vzoru rozhodnutia o schválení žiadosti o NFP, vzoru zmluvy o partnerstve, - príprava vzorov zmluvných a obdobných dokumentov v súvislosti so zabezpečovaním prípadných budúcich pohľadávok vznikajúcich s implementáciou projektov.
- prípravu pripomienok a stanovísk k návrhom dokumentov relevantných pre oblasť implementácie finančnej pomoci EÚ, vrátane usmernení a metodických pokynov riadiaceho orgánu, Centrálneho koordinačného orgánu, certifikačného orgánu, prípadne Európskej komisie, z právneho hľadiska,
- prípravu právnych dokumentov, analýz a podaní a ďalšie riešenie právnych aspektov riadenia a koordinácie programu a projektov.
- zabezpečenie procesu v správnom konaní pre PO 2007 - 2013 za účelom vrátenia finančných prostriedkov pri nedodržaní postupov a pravidiel vo verejnom obstarávaní, - poskytovanie súčinnosti sprostredkovateľským orgánom v realizácií procesu správneho konania pre PO 2014 - 2020 za účelom vrátenia finančných prostriedkov pri nedodržaní postupov a pravidiel vo verejnom obstarávaní,
- poskytuje súčinnosť so zabezpečením činnosti súvisiace s vymáhaním pohľadávok,
- poskytuje súčinnosť pri vypracovaní rozhodnutia o schválení/neschválení žiadostí o NFP, resp. zastavení konania, alebo zmene rozhodnutia o žiadostí o NFP.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Študijný odbor:
právo
Cudzí jazyk:
Anglický (B1 – Úroveň mierne-pokročilá)
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Zabezpečuje, riadi a koordinuje na úrovni oddelenia ďalšie činnosti v rámci riadenia programu, a to najmä:
- zastupovanie oddelenia v otázkach týkajúcich činností oddelenia nevyžadujúcich účasť riaditeľa odboru,
- pravidelné informovanie riaditeľa odboru o činnosti oddelenia a plnení úloh - súčinnosť z procesného hľadiska pri príprave a aktualizácii (revízii) programovej dokumentácie (operačného programu), vrátane spolupráce s relevantnými útvarmi ministerstva, Centrálnym koordinačným orgánom, Ministerstvom financií SR, organizačnými zložkami Európskej komisie a inými subjektmi zapojenými do implementácie finančnej pomoci EÚ,
- súčinnosť pri výkone koncepčnej činnosti súvisiacej s rozhodovacím procesom EÚ vzťahujúcim sa na ministerstvo, - realizáciu uznesení vlády SR, jej poradných orgánov a poradných orgánov MŽP SR, a to v oblastiach týkajúcich sa činnosti oddelenia,
- prípravu a aktualizáciu internej dokumentácie pre implementáciu programu,
- prípravu pripomienok a stanovísk k návrhom dokumentov relevantných pre oblasť implementácie finančnej pomoci EÚ, - výkon finančnej kontroly v súlade s internými riadiacimi aktmi, - súčinnosť pri implementácii finančných nástrojov v súlade s požiadavkami Ministerstva financií SR a orgánu vykonávajúceho finančné nástroje,
- súčinnosť pri programovom rozpočtovaní, - súčinnosť pri zabezpečovaní informovania a publicity na národnej úrovni o pomoci z programu a o výsledkoch tejto pomoci EÚ vo vzťahu k verejnosti, vrátane potenciálnych žiadateľov/prijímateľov,
- súčinnosť pri výkone kontrol, auditov a certifikačných overovaní a prijímanie prípadných nápravných opatrení,
- súčinnosť pri koordinácii riadenia rizík a pri príprave opatrení na elimináciu rizík identifikovaných v procese monitorovania a hodnotenia programov, - ďalšie úlohy vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov a interných aktov riadenia, ako aj z pokynov vedúceho zamestnanca, - činnosti v súvislosti s ukončovaním programového obdobia 2007-2013, - činnosti v súvislosti s prípravou budúceho programového obdobia v oblasti politiky súdržnosti EÚ.
- PC užívateľ, skúsenosti s programami EÚ
- analytické, koncepčné a strategické myslenie, riadiace schopnosti, svedomitosť a spoľahlivosť, adaptabilita a flexibilita, schopnosť pracovať pod tlakom


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Námestie Ľ. Štúra 81235 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
júl/august
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Námestie Ľ. Štúra 81235 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Spôsob vykonania výberového konania:
ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
PhDr. Jana Hruštincová
Telefónne číslo:
+421259562369