Samostatná odborná činnosť vo vymedzenom úseku. Odborná príprava rozhodnutí na koordinovanie a usmerňovanie aktivít vo vymedzenom úseku štátnej správy alebo vykonávania štátnych záležitostí.
Zabezpečuje odborné administratívne práce a úlohy sekretariátu prednostu okresného úradu , spracúva administratívnu korešpondenciu a eviduje registratúrne záznamy na úseku prednostu a sekretariátu prednostu, vypracúva záznamy a opatrenia z porád prednostu, vypracúva podklady k interným pokynom prednostu. Vedie evidenciu žiadostí podaných v zmysle zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Eviduje podané sťažnosti a petície. Na základe podkladov z odborov vypracúva informáciu o plnení opatrení na odstránenie kontrolou zistených nedostatkov, analyzuje a vyhodnocuje výsledky z kontrolnej činnosti jednotlivých odborov. Vedie centrálnu evidenciu vonkajších kontrol.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Počítačové znalosti: Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, Outlook Express Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti: sebadôvera, svedomitosť a spoľahlivosť, samostatnosť, motivácia, schopnosť pracovať pod tlakom, adaptabilita a flexibilita, rozhodovacia schopnosť, komunikačné zručnosti. Znalosť Zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Ústavy SR, Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov, Zákona č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov.