Vyhlásené obstarávanie

Výstavba a zlepšenie bezpečnostných parametrov mostov na cestách I. triedy v BB kraji I. etapa


Toto vyhlásené obstarávanie už má uverejnený výsledok. Nájdete ho nižšie v časti výsledky.

Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Slovenská správa ciest
Typ obstarávania:
Práce
EU fondy:
Neuvedené
Odhadovaná suma(Bez DPH):
4 193 952,70
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
45221100-3
Elektronická aukcia:
Nie
Rámcová dohoda:
Nie
Postup:
Dátum vyhlásenia:
12. Máj 2021
Lehota na predkladanie ponúk:
30. Jún 2021
Dátum otvárania ponúk:
30. Jún 2021
Ponuka musí platiť do:
30. Jún 2022
Miesto otvárania ponúk:
Slovenská správa ciest Investičná výstavba a správa ciest Banská Bystrica, Skuteckého 32, 974 23 Banská Bystrica.
Ďalšie info ku otváraniu ponúk:
Na otváraní ponúk môže byť uchádzač zastúpený svojim štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu alebo osobou splnomocnenou na jeho zastupovanie. Uvedené sa preukazuje dokladom totožnosti a výpisom z obchodného registra (alebo iným príslušným oprávnením na podnikanie), resp. aj splnomocnením na zastupovanie.
Rozdelenie na časti:
Áno
Zrýchlený postup:
Neuvedené
Dohoda o vládnom obstarávaní:
Neuvedené
Opakované obstarávanie:
Neuvedené
Chránená dielňa:
Nie
Chránené pracovné miesto:
Nie
Elektronické objednanie:
Nie
Elektronická fakturácia:
Nie
Elektronické platby:
Nie

Výsledky

Výstavba a zlepšenie bezpečnostných parametrov mostov na cestách I. triedy v BB kraji I. etapa

Opis obstarávania

Názov predmetu zákazky: Výstavba a zlepšenie bezpečnostných parametrov mostov na cestách I. triedy v BB kraji I. etapa. Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných prác. Predmet zákazky je rozdelený na sedem časti: Časť 1: I/72 Brezno most ev. č. 72-045 Časť 2: I/9 Ladomerská Vieska most na žel. ev. č. 50-158 Časť 3: I/51 Prenčov - most ev. č. 51-169 Časť 4: I/66 Brusno most ev. č. 66-089 Časť 5: I/76 Kozárovce most ev. č. 76-035 Časť 6: I/51 Hontianske Nemce most ev. č. 51-168 Časť 7: I/66 Podbrezová most ev. č. 66-097 Podrobné vymedzenie jednotlivých častí predmetu zákazky je obsiahnuté v časti 1.4 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov a v priloženej projektovej dokumentácii.. Mostný objekt sa nachádza na ceste I/72 v Banskobystrickom kraji v okrese Brezno (v katastrálnom území Brezno) v km 63,952 cesty I/72. Mostný objekt premosťuje rieku Hron. Bol postavený v roku 1940. Jedná sa o jednopoľový most so železobetónovým dvojkĺbovým rámom s hrúbkou v strede 0,60 m a so šikmými nábehmi dĺžky 1,60 m. Súčasný stavebno technický stav mosta bol hodnotený stupňom VII havarijný (Hlavná resp. mimoriadna prehliadka mosta), nakoľko bolo zistené neustále sa zhoršovanie stavebno technického stavu mosta z dôvodu degradácie mostného zvršku ako aj nosnej konštrukcie mosta. Po vykonaní nevyhnutných opatrení bol stavebno-technický stav mosta opätovne prehodnotený aktuálne je hodnotený stupňom VI. veľmi zlý. Po posúdení optimálneho technického riešenia stavby určeného na základe výsledkov diagnostiky bol stanovený rozsah projekčných prác. Predmetom technického riešenia je vybudovanie nového mostného objektu (komplexná prestavba, založenie opôr, návrh nosnej konštrukcie atď.) v zaťažovacej triede A v zmysle platných STN. Hlavným cieľom je vybudovanie diela, ktoré bude trvale slúžiť potrebám cestného hospodárstva SR. V rámci technického riešenia projektovej dokumentácie je uvažovaná výmena asfaltového krytu vozovky v priľahlých úsekoch cesty I/72 od koncov mosta (pred aj za mostným objektom) v nevyhnutnom rozsahu, úprava jestvujúcich chodníkov vedených pozdĺž cesty I/72 po oboch stranách mosta. Ďalej sú tiež ako vyvolané investície riešené preložky jestvujúcich inžinierskych sietí VN kábla spoločnosti SSD a.s., Slovak Telekom a.s. a jestvujúceho verejného osvetlenia nachádzajúceho sa na moste. Rozsah projektovej dokumentácie resp. členenie objektovej skladby je nasledovné: 101 - 00 Úprava komunikácie I/72 101 - 01 Úprava chodníka 201 - 00 Most ev. č. 72 - 045 601 - 00 Preložka VN káblov SSD 620 - 00 Preložka Verejného osvetlenia 650 - 00 Preložka káblov Slovak Telekom Podrobné vymedzenie časti 1 predmetu zákazky je obsiahnuté v časti 1.4 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov a v priloženej projektovej dokumentácii.Predmetná stavba je situovaná na ceste I/9 v km 213,318 v obci Ladomerská Vieska v okrese Žiar nad Hronom a premosťuje mostom ev. č. 50-158 železničnú trať 121A v km 50,584 50. Most bol postavený v roku 1958. Cesta I/9 zabezpečuje dopravné spojenie miest Prievidza Žiar nad Hronom. Technický stav mosta sa v dôsledku vystavenia poveternostným podmienkam a ťažkej nákladnej doprave počas existencie značne zhoršil. Zo záznamu z kontrolnej prehliadky mosta sú zrejmé poruchy na spodnej stavbe aj nosnej konštrukcii mosta spočívajúce hlavne v obnažení a porušení častí betonárskej výstuže, popraskaní a zdegradovaní betónu a podobne. Účelom stavby je vyriešiť nevyhovujúci stavebno technický stav mosta ev. č. 50-158 v obci Ladomerská Vieska. Rekonštrukcia mostného objektu pozostáva z kompletnej výmeny mostného zvršku a sanácie narušeného betónu a obnaženej výstuže spodnej stavby a nosnej konštrukcie. Rozsah technického riešenia predstavuje odstránenie viacerých porúch mosta - sanácia povrchu nosnej konštrukcie mosta a príslušenstva mosta (rímsy, izolácia, zvodidlá, zábradlie, vozovka, mostné závery, odvodnenie mosta), komplexná výmena poškodenej časti vozovky na moste a úpravy vozovky v nevyhnutných priľahlých úsekoch od koncov mosta. Vyššie uvedené ciele sa dosiahnu zrealizovaním rekonštrukcie mosta a výmenou obrusnej vrstvy vozovky v priľahlých úsekoch cesty navrhnutými stavebnými objektami. Umiestnenie stavby: Rozsah resp. členenie objektovej skladby je nasledovné: SO 101 - 00 Úprava cesty I/9 SO 201 00 Rekonštrukcia mosta ev. č. 50 - 158 SO 601 - 00 Preložka káblov Slovak Telekom Podrobné vymedzenie časti 1 predmetu zákazky je obsiahnuté v časti 1.4 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov a v priloženej projektovej dokumentácii.Cesta I. triedy č.51 v riešenom úseku tvorí spojnicu najbližších obcí Hontianske Nemce a Prenčov. V km 261,165 pasportu cesty 1/51 sa nachádza mostný objekt č. 169, ktorý je tohto času v havarijnom stave. Na mieste stavby je v súčasnosti ešte ponechané označenie mosta č.005 z pôvodnej cesty II. triedy č.525. Prioritnou požiadavkou na rekonštrukciu cesty je havarijný stav mosta. Potreba riešenia výstavby nového telesa cesty vyplynula z j ej stavebnotechnického stavu a z predpokladaného finančného porovnania alternatívy rekonštrukcie mostu alebo výstavby nového úseku cesty v blízkosti mostu. Most č.169 premosťuje vodný tok, Lehocký potok. Postavený bol v roku 1910. Nosnú konštrukciu tvorí polkruhová kamenná klenba a betónové opory. Na opory mostu na oboch stranách nadväzujú rovnobežné kamenné krídla. Most je šikmý, jednopoľový so svetlosťou otvoru 2,70 m. Kamenná klenba mosta vykazuje praskliny po celom obvode. Z čela klenby na odtokovej strane dochádza k uvoľňovaniu a vypadávaniu kamenných blokov. Tiež sú porušené kamenné krídla mostu a vozovka cesty v mieste ukončenia rímsy mostu. Existujúca cesta je vybudovaná v kategórii C 7,5/60 podľa v minulosti platnej normy (ČSN 73 6101), a táto kategória podľa platnej normy STN 73 6101 nieje navrhovaná na cesty I. triedy. Vsúčasnosti cesta 1/51 v úseku od Hontianskych Nemiec do Prenčova už vykazuje znížený technický stav s výskytom pozdĺžnych deformácií a s poklesom konštrukcie vozovky. Jedná sa o koľaje hĺbky cca 20 mm v takmer celom úseku, pozdĺžne trhliny, sieťové trhliny s rozpadom krytu, lokálne pokles spevnenej a nespevnenej krajnice hĺbky do 120 mm, deformácie a zosuvy svahov v násypoch. Účel a ciele stavby Hlavným účelom rekonštrukcie cesty 1/51 v lokálnom úseku je odstránenie uvedených závad a zlepšenie stavebnotechnického stavu: -odstránenie bodovej závady - most sa vylúči a nahradí sa priepustom pod novým telesom cesty, -zlepšia sa smerové a výškové parametre úseku cesty; úsek bude zrealizovaný v kategórii cesty C 9,5/80 namiesto terajšej kategórie C 7,5/60, -vybudovaním novej konštrukcie vozovky cesty sa vylúčia jej deformácie a tiež sa budú opravovať násypové zosuvné úseky telesa cesty 1/51. Realizáciou rekonštrukcie cesty 1/51 v krátkom úseku sa docieli zlepšenie únosnosti podložia vozovky tak, aby vozovka vyhovovala súčasnému zaťaženiu dopravou. V rámci rekonštrukcie je potrebné riešiť sanáciu zosuvných svahov v násype, odvodnenie vozovky cesty a bezpečnostné zariadenia. Vrámci stavby sa vybuduje nové teleso cesty pred aj za križovaním s Lehockým potokom mimo terajšieho telesa a mimo existujúceho mostu. V mieste Lehockého potoka pod novým telesom cesty sa vybuduje šikmý rúrový priepust. Časť existujúceho mosta sa po presmerovaní dopravy rozoberie a odstráni. Vybuduje sa konštrukcia vozovky v rekonštruovanom úseku trasy dĺžky 505 m. Zrealizuje sa sanácia zosuvných úsekov násypového telesa trasy, v nespevnenej krajnici v násype bude osadené nové zvodidlo. Preloží sa nadzemné telekomunikačné vedenie, podperné body (stĺpy) budú osadené v novom násypovom telese cesty. Celkový rozsah DÍžka rekonštrukcie trasy cesty 1/51:0,50500 km Úprava koryta Lehockého potoka:90 m Preložka telekomunikačného vedenia:550 m Členenie stavby 010Technická rekultivácia 101Preložka cesty 1/51 250Úprava Lehockého potoka 650Preložka vzdušného telekomunikačného vedenia Podrobné vymedzenie časti 1 predmetu zákazky je obsiahnuté v časti 1.4 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov a v priloženej projektovej dokumentácii.Mostný objekt ev. č. 66 - 089 sa nachádza na ceste I/66 ( v katastrálnom území Brusno, extravilán) v km 109,507 cesty I/66 podľa passportného staničenia. Lokalita stavby je daná polohou cesty I/66, resp. mostom ev. č. 66-089. Stavba si nevyžiada žiadne preložky inžinierskych sietí. Na predmetnú stavbu je zabezpečená resp. vypracovaná dokumentácia na realizáciu stavby (DRS) s náležitosťami dokumentácie pre stavebné povolenie (DSP) spracovaná v termíne 07/2018. Jedná sa o aktualizáciu pôvodnej projektovej dokumentácie spracovanej v termíne 04/2012 predmetného mosta. V technickom riešení stavby spracovanej projektovej dokumentácie z roku 2018 dochádza k zmenám oproti technickému riešeniu projektovej dokumentácie z roku 2012 t.j. rozšírením objektovej skladby o realizáciu obchádzkovej trasy /SO 801-00/ počas rekonštrukcie stavebných prác na mostnom objekte po ľavej strane v smere od Banskej Bystrice z dôvodu zabezpečenia plynulosti a bezpečnosti vedenia cestnej premávky. Ďalšou zmenou v technickom riešení stavby oproti pôvodnému technickému riešenie je /na základe výsledkov diagnostiky spodnej stavby mosta a výsledkov vykonaného Inžiniersko-geologického prieskum/ odstránenie porúch zakladania mosta zlepšenie základových pomerov pomocou stĺpov tryskovej injektáže. Rozsah resp. členenie objektovej skladby je nasledovné: 101 00 Úprava cesty I/66 201 00 Most ev. č. 66 089 801 00 Obchádzková komunikácia Podrobné vymedzenie časti 1 predmetu zákazky je obsiahnuté v časti 1.4 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov a v priloženej projektovej dokumentácii.Predmetná stavba je situovaná na ceste I/76 v km 67,63 v extraviláne obce Kozárovce, v katastrálnom území Psiare v okrese Žarnovica a premosťuje Čaradický potok. Most bol postavený v roku 1924 a v bližšie nešpecifikovanom období bol rozširovaný. Cesta I/76 zabezpečuje dopravné spojenie Hronský Beňadik a Štúrovo. Jej dĺžka je 74,406 km. Technický stav mosta sa v dôsledku vystavenia poveternostným podmienkam počas existencie značne zhoršil. Zo záznamu z kontrolnej prehliadky mosta a z obhliadky mosta pred začatím projekčných prác sú zrejmé poruchy na nosnej konštrukcii mosta spočívajúce hlavne v skorodovaní nosných oceľových častí, zdegradovaní mostného zvršku a podobne. Tieto poruchy majú za následok zníženie únosnosti mosta a pri ďalšom rozvoji porúch môže dôjsť k havárii a ohrozeniu životov a zdravia užívateľov komunikácie. Účelom stavby je vyriešiť havarijný stav na moste ev. č. 76-035 pri obci Kozárovce. Rekonštrukcia mostného objektu pozostáva z asanácie starého mosta a vybudovaní nového mostného objektu. Nový mostný objekt bude mať šírkové parametre zodpovedajúce kategórii cesty C9,5. V rámci stavby mostného objektu dôjde k úprave priľahlého úseku cesty, v celkovej dĺžke 525,439 m. Na komunikácii bude smerové a výškové vedenie a šírkové usporiadanie zodpovedajúce kategórie cesty C9,5/80. CELKOVÝ ROZSAH STAVBY celková dĺžka úpravy úseku cesty I/76 bude 525,439 m asanácia mosta výstavba nového mosta úprava cesty I/76 ROZSAH A ČLENENIE STAVBY Celkovo je navrhnutých 5 stavebných objektov. 101-00 Úprava komunikácie I/76 111-00 Obchádzková trasa 201-00 Most ev. č. 76-035 201-01 Asanácia mosta ev. č. 76-035 601-00 Úprava VNK 22 kV Podrobné vymedzenie časti 1 predmetu zákazky je obsiahnuté v časti 1.4 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov a v priloženej projektovej dokumentácii.Predmetom stavebnej akcie je úsek cesty I/51. Rekonštrukcia mostného objektu ev.č. 51-168 bude prebiehať v extraviláne obce Hontianske Nemce v okrese Krupina. Účelom mosta je prevedenie dopravy na ceste I/51 ponad potok Štiavnica. Mostný objekt bol postavený v roku 1962. Dôvodom rekonštrukcie je nevyhovujúci stavebno-technický stav mosta ev. č. 51-168. V rámci predprojektovej prehliadky mosta boli zistené tieto závady a stav mosta: Na nosnej konštrukcii je viditeľný trvalý relatívny posun spôsobený bránením voľného pretvorenia. Na zvislých krajných pohľadových plochách nosnej konštrukcie pod rímsami sa tvoria vlhké škvrny dlhodobým vplyvom zatekania vody. Opora O1 (smer Hontianske Nemce) je podmývaná vodným tokom Štiavnica, čo má za následok vymieľanie betónu a podomieľanie spodnej stavby. V líci opory O1 sa vyskytujú vlhké škvrny, betón je degradovaný a lokálne rozpadnutý. Opory a krídla sú vystavené dlhodobému pôsobeniu mikroorganizmov, čo spôsobilo biologickú koróziu povrchu betónu. Na opore 1 a jej rovnobežnom krídle je odhalená výstuž (kari siete). Zakladanie mosta nie je viditeľné a nebolo možné diagnostikovať poruchy založenia. Most nevykazuje poruchy, ktoré by boli spôsobené nevhodným založením. Na povrchu vozovky sú viditeľné trhliny nad podpovrchovou dilatáciou, nadmerná hrúbka vozovky a výtlky vo vozovke, znečistenie vozovky. Betónové rímsy sú zasiahnuté degradačnými procesmi, ktoré sa prejavujú odpadávaním krycej vrstvy, koróziou výstuže, rozpadom a odlamovaním betónu. Zábradlie na rímsach je skorodované a chýbajú zvislé výplne. Koryto toku v okolí mosta nie je opevnené a spôsobuje podmývanie spodnej stavby na opore O1 (smer Hontianske Nemce). Mostné kužele, pôvodne spevnené, sú prerastené vegetáciou, pod existujúcou dlažbou je vymytá zemina a mostné kužele majú nevyhovujúce (strmé) sklony svahov. V roku 2014 bola vykonaná oprava na odstránenie havarijného stavu mosta z dôvodu úplne prekorodovaných koľajnicových ložísk. Boli zriadené podkotevné betónové bloky a elastomérové ložiská. Každý nosník (trám) je samostatne uložený na elastomérovom ložisku. Na opore O1 (smer Hontianske Nemce) boli ponechané aj pôvodné ložiská. Účelom a cieľom stavebnej akcie, ktorej súčasťou sú tri stavebné objekty je zlepšenie stavebno-technického stavu mostného objektu 51-168, zvýšenie normálnej zaťažiteľnosti mosta (min 26 t), úprava úseku cesty I/51, úprava koryta potoka Štiavnica a zabezpečenie plynulosti a bezpečnosti premávky na predmetnom úseku cesty I/51. Členenie stavby Stavbu tvoria tri stavebné objekty: 101-00Obchádzková trasa 201-00Most ev. č. 51-168 301-00Úprava koryta potoka Štiavnica Podrobné vymedzenie časti 1 predmetu zákazky je obsiahnuté v časti 1.4 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov a v priloženej projektovej dokumentácii.Mostný objekt ev. č. 66-097 (IDM 2574 Most cez zrážkový potok v obci Podbrezová Lopej) sa nachádza v katastrálnom území obce Podbrezová, miestna časť Lopej na ceste I/66 v km 119,263. Jedná sa o 1 poľový most ponad občasný tok (zrážkové vody), ktorého nosnú konštrukciu tvorí prostá doska PF- PREDP hrúbky 0,30 m z nosníkov typu strunobetónový predpätý dĺžky 4,80 m. Dĺžka premostenia je 4, 16 m, celková šírka mosta 11,95 m, šírka medzi zvýšenými obrubami je 9,95 m. Krajné opory sú betónové. Zaťažiteľnosť mosta je stanovená s hodnotami normálna 22t, výhradná 52t, výnimočná 125t. Most bol postavený v roku 1967. Súčasný stavebno technický stav mosta je hodnotený stupňom VI veľmi zlý (hlavná prehliadka bola uskutočnená dňa 19.4.2016). Predmetom technického riešenia je vybudovanie nového mostného objektu (komplexná prestavba, založenie, návrh nosnej konštrukcie atď.) v zaťažovacej triede A v zmysle platných STN v šírkových parametroch súčasnej cesty I/66. Konštrukcia nového mosta je situovaná v priestore existujúceho mosta, pričom rámové prefabrikáty budú umiestnené do priestoru medzi pôvodnými oporami. Most je navrhnutý ako presypaný, plošne založený, vytvorený z uzavretých rámových prefabrikátov. Mostné krídla sú riešené ako monolitické steny založené hĺbkovo na vŕtaných železobetónových pilótach. Založenie mostného objektu je plošné na základovej doske, ktorá je súčasťou každého prefabrikátu. Súčasťou technického riešenia je tiež úprava cesty v celkovej dĺžke 172 m pred a za mostným objektom, ktorej súčasťou je rekonštrukcia existujúcich autobusových zastávok s vybudovaním zastávkových pruhov a nástupíšť. Ďalej v rámci stavby dôjde k vybudovaniu prechodu pre peších a chodníkov po oboch stranách cesty I/66 v priestore autobusových zastávok. Vyvolanou investíciou stavby je realizácia preložky jestvujúceho verejného osvetlenia. V rámci technického riešenia stavby je uvažovaná realizácia obchádzkovej trasy počas doby výstavby mosta za účelom prevedenia cestnej dopravy. Riešené je tiež príslušenstvo mosta, osadenie nových bezpečnostných prvkov resp. zariadení (zábradlí resp. zvodidiel) v požadovanej miere zadržania, úprava okolia mosta cestných svahov a vodného toku vydláždením koryta na vtokovej a výtokovej strane. Po posúdení optimálneho technického riešenia stavby určeného na základe výsledkov diagnostiky bol stanovený rozsah projekčných prác. Predmetom technického riešenia je vybudovanie nového mostného objektu (komplexná prestavba, založenie opôr, návrh nosnej konštrukcie atď.) v zaťažovacej triede A v zmysle platných STN. Hlavným cieľom je vybudovanie diela, ktoré bude trvale slúžiť potrebám cestného hospodárstva SR. Rozsah projektovej dokumentácie resp. členenie objektovej skladby je nasledovné: SO 101 - 00 Úprava cesty I/66 SO 101 01 Obchádzková trasa SO 101 02 Chodníky SO 201 - 00 Most ev. č. 66 - 097 SO 620 - 00 Preložka verejného osvetlenia Podrobné vymedzenie časti 1 predmetu zákazky je obsiahnuté v časti 1.4 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov a v priloženej projektovej dokumentácii.

Doplňujúce informácie

Ide o zákazku pre ktorú platia Zmluvné podmienky na výstavbu, pre stavebné a inžinierske diela projektované objednávateľom (červená kniha), prvé vydanie 1999, vydané Medzinárodnou federáciou konzultačných inžinierov (FIDIC), slovenský preklad, SACE 2008. Postup vo verejnom obstarávaní: podlimitná zákazka bez využitia elektronického trhoviska podľa § 112 - § 114 ZVO. Ponuky sa vyhodnocujú v zmysle § 112 ods. 6 ZVO, tzn. vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk. Uchádzač si môže prevziať súťažné podklady z profilu verejného obstarávateľa umiestneného na webovej stránke ÚVO https://www.uvo.gov.sk/private/organization/15/order/425833 alebo elektronickým spôsobom prostredníctvom systému EVO (centrálny internetový používateľský portál systému EVO www.evo.gov.sk). Verejný obstarávateľ vyžaduje na zabezpečenie ponuky zloženie zábezpeky. Výška zábezpeky pre jednotlivé časti predmetu zákazky je nasledovná: Pre časť 1: I/72 Brezno most ev. č. 72-045:15 000,00 eur bez DPH Pre časť 2: I/9 Ladomerská Vieska most na žel. ev. č. 50-158: 8 000,00 eur bez DPH Pre časť 3: I/51 Prenčov - most ev. č. 51-169:16 000,00 eur bez DPH Pre časť 4: I/66 Brusno most ev. č. 66-089: 10 000,00 eur bez DPH Pre časť 5: I/76 Kozárovce most ev. č. 76-035: 15 000,00 eur bez DPH Pre časť 6: I/51 Hontianske Nemce most ev. č. 51-168: 8 000,00 eur bez DPH Pre časť 7: I/66 Podbrezová most ev. č. 66-097: 10 000,00 eur bez DPH Podmienky zloženia, vrátenia alebo uvoľnenia zábezpeky ponuky sú bližšie špecifikované v bode 24 Zábezpeka časti A.1Pokyny pre záujemcov. Verejný obstarávateľ má za to, že predložením ponuky uchádzač zodpovedá za zabezpečenie aj súhlasov všetkých ostatných dotknutých osôb so spracovaním osobných údajov uvedených v predloženej ponuke podľa zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a GDPR. Uvedené platí aj pre prípad, keď ponuku predkladá skupina dodávateľov. Nakoľko verejnému obstarávateľovi nie je umožnený prístup k údajom z IS verejnej správy podľa § 1 ods. 3 zákona č.177/2018 Z.z o niektorých opatreniach na zníženie administratívnej záťaže využívaním IS verejnej správy (zákon proti byrokracii), uchádzač je povinný predložiť všetky doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti osobného postavenia. Úspešný uchádzač/uchádzači je povinný strpieť výkon kontroly, auditu a overovania súvisiaceho s predmetom zákazky kedykoľvek počas platnosti a účinnosti Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (NFP) a to oprávnenými osobami a poskytnúť im všetku potrebnú súčinnosť. Oprávnené osoby na výkon kontroly, auditu a overovania sú: a) MDV SR a ním poverené osoby, b) Útvar následnej finančnej kontroly, c) NKÚ SR, príslušná finančná kontrola, Certifikačný orgán a nimi poverené osoby, d) Orgán auditu, jeho spolupracujúce orgány a nimi poverené osoby, e) Splnomocnení zástupcovia EK a Európskeho dvora audítorov, f) Osoby prizvané orgánmi uvedenými v bode a) až d) v súlade s príslušnými právnymi predpismi SR a EÚ. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo zmeniť pôvodne plánovaný spôsob (ako aj termín) otvárania ponúk s predpokladanou osobnou účasťou uchádzačov na adrese podľa bodu IV.2.7 výzvy na on line sprístupnenie. O takomto svojom rozhodnutí bude verejný obstarávateľ informovať uchádzačov, a to prostredníctvom komunikačného rozhrania IS-EVO a zároveň túto informáciu zverejní aj vo svojom profile. Verejný obstarávateľ vylúči z verejného obstarávania uchádzača alebo záujemcu, ak na základe dôveryhodných informácií má dôvodné podozrenie, že uchádzač alebo záujemca uzavrel v danom verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž.