Vyhlásené obstarávanie

Lesná cesta Rovná hora – rekonštrukcia


Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Vojenské lesy a majetky SR - štátny podnik
Typ obstarávania:
Práce
EU fondy:
Neuvedené
Odhadovaná suma(Bez DPH):
722 165,77
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
45220000-5
Elektronická aukcia:
Nie
Rámcová dohoda:
Nie
Postup:
Dátum vyhlásenia:
2. Marec 2023
Lehota na predkladanie ponúk:
29. Marec 2023
Dátum otvárania ponúk:
29. Marec 2023
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
Ďalšie info ku otváraniu ponúk:
Verejný obstarávateľ umožňuje účasť na otváraní ponúk všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Na otváraní ponúk môže byť uchádzač zastúpený osobou/osobami oprávnenými konať v mene uchádzača v súlade s platným výpisom z obchodného registra alebo iného úradného registra, v ktorom je uchádzač zapísaný, alebo osoba ním/nimi splnomocnená.
Rozdelenie na časti:
Nie
Zrýchlený postup:
Neuvedené
Dohoda o vládnom obstarávaní:
Neuvedené
Opakované obstarávanie:
Neuvedené
Chránená dielňa:
Nie
Chránené pracovné miesto:
Nie
Elektronické objednanie:
Neuvedené
Elektronická fakturácia:
Neuvedené
Elektronické platby:
Neuvedené

Ponuky vyhodnotené podľa

Kritéria kvality:
Nie
Náklady/Cena:
Cena

Opis obstarávania

Predmetom zákazky je sprístupňovanie lesa rekonštrukciou existujúcej lesnej cesty "Rovná Hora". Jestvujúca cesta zodpovedá v zmysle STN 73 6108 parametrom triedy a kategórie lesnej cesty 1L 5,0/30 s krytom vozovky z asfaltového betónu a dĺžky 3 026 m. Nachádzajú sa na ňom priečne deformácie, trhliny, časté a pomerne rozsiahle sieťové trhliny (najmä pri okraji a na výhybniach) a v niektorých úsekoch je na vozovke poprelamovaný okraj. Sieťové trhliny miestami prechádzajú do mozaikových trhlín až sieťového rozpadu, následkom čoho sa na kryte vozovky vytvárajú výtlky zasahujúce do podkladovej vrstvy. V niektorých úsekoch, najmä pozdĺž lesných skladov, je kryt rozpadnutú úplne. Pozdĺžne odvodňovacie priekopy sú čiastočne zanesené, v niektorých úsekoch trasy úplne chýbajú. Na trase je vybudovaných 14 rúrových priepustov s potrubím z betónových rúr TZP (dimenzie niektorých priepustov sú nedostatočné) a 4 hospodárske priepusty na výjazdoch. Priepusty sú poväčšine zanesené, potrubie niektorých priepustov je poprelamované alebo sú rúry poposúvané a murivo niektorých vtokových a výtokových čiel sa rozpadáva. Odvodnenie cesty plní svoju funkciu len čiastočne, na ceste sa nachádzajú úseky so zníženou únosnosťou spôsobenou práve nefunkčným alebo úplne chýbajúcim odvodnením. Spevnenie lesných skladov a výjazdov nie je možné posúdiť, nakoľko sú poväčšine buď zarastené bylinno-trávnym krytom resp. sa na nich nachádza blato alebo mláky. Cesta je miestami obtiažne zjazdná, dopravnú funkciu plní len čiastočne. Cesta si vyžaduje bezpodmienečnú rekonštrukciu. Na základe uvedených skutočností má verejný obstarávateľ záujem riešiť nedostatky lesnej cesty jej komplexnou rekonštrukciou zahŕňajúcou vyčistenie, prehĺbenie a dobudovanie pozdĺžnych odvodňovacích priekop; opravu a dobudovanie rúrových priepustov; rekonštrukciu vozovky a spevnenie lesných skladov a výjazdov. Podrobne uvedené v Súťažných podkladoch, projektovej dokumentácii a výkaze výmer, ktoré tvoria neoddeliteľné prílohy Súťažných podkladov.. Predmetom zákazky je sprístupňovanie lesa rekonštrukciou existujúcej lesnej cesty "Rovná Hora". Jestvujúca cesta zodpovedá v zmysle STN 73 6108 parametrom triedy a kategórie lesnej cesty 1L 5,0/30 s krytom vozovky z asfaltového betónu a dĺžky 3 026 m. Voľná šírka cesty je 5,0 m, z toho je vozovka 4,0 m s rozšíreniami v smerových oblúkoch podľa existujúceho stavu a krajnicami z kameniva šírky 0,50 m po obidvoch stranách. Vozovka cesty je navrhnutá s krytom z asfaltového betónu. S ohľadom na skutočnosť, že charakter poškodenia vozovky indikuje poruchy jej podkladových vrstiev sa vozovka navrhuje zosilniť. Priečne odvodnenie zabezpečuje priečny sklon vozovky 2,5 % smerom na násypový svah v priamej a dostredný sklon 2,5 3,5 % v smerových oblúkoch. Na zabezpečenie pozdĺžneho odvodnenia zemného telesa cesty hlavnej trasy sa vo výkope navrhujú otvorené lichobežníkové priekopy s umiestnením dna minimálne 60 cm pod úrovňou súčasnej koruny cesty a trativody. Na trase cesty sa nachádza 14 jestvujúcich rúrových priepustov, ktoré sa s ohľadom na ich technický stav navrhujú nahradiť novými priepustmi. Okrem priepustov, ktorými sa nahradzujú jestvujúce sa navrhuje aj jeden nový priepust. Celkove sa na trase cesty sa teda navrhuje vybudovať 15 rúrových priepustov. Na výjazdoch z lesnej cesty sa navrhuje dva jestvujúce hospodárske priepusty ponechať a vykonať na nich úpravy. Pre zabezpečenie maximálnej funkčnosti a potrebnej prevádzkovej účelnosti cesty je potrebné v rámci rekonštrukcie doplniť ju o tieto zariadenia: 1.Výjazdy -Pre zabezpečenie prístupu do jednotlivých lesných porastov sa na trase cesty navrhuje 11 výjazdov. 2.Výhybne: -Pre zabezpečenie možností vyhýbania protiidúcich vozidiel na trase cesty sa navrhuje vybudovať 12 výhybní. 3.Lesné sklady: -Pre prevádzkové potreby sústreďovania, manipulácie a odvozu dreva sa pozdĺž výhybní navrhujú vybudovať 9 lesných skladov. Technológia prác: Práce na stavbe z hľadiska použitia jednotlivých technológií nebudú náročné a pôjde o tieto hlavné práce: - zemné práce pre čistenie, prehĺbenie a dobudovanie priekopy, odkop pre doplnenie podkladu vozovky v priemernom rozsahu 0,88 m3 na 1 bežný meter cesty a výkop rýh pre osadenie rúrových priepustov, - osadenie a obsyp rúrových priepustov, - drvenie stavebnej sute z búrania priepustov zapracuje sa do recyklovanej vrstvy, - reprofilizácia existujúceho krytu vozovky, resp. povrchu cesty, - položenie vrstiev štrkodrviny, - stabilizácia podkladovej vrstvy recykláciou na mieste za studena s urovnaním do priečneho sklonu a so zhutnením povrchu, - nanesenie asfaltových postrekov, - položenie asfaltových vrstiev, - zriadenie krajníc z kameniva, - osadenie drevených smerových kolov. Všetka suť z búrania betónu (čelá priepustov, rúry, dlažby) v množstve 389,6 t sa podrví na stavbe a zapracuje sa do recyklovanej podkladovej vrstvy vozovky. Podrobne uvedené v Súťažných podkladoch, projektovej dokumentácii a výkaze výmer, ktoré tvoria neoddeliteľné prílohy Súťažných podkladov.

Doplňujúce informácie

1. Zadávanie zákazky sa realizuje prostredníctvom Informačného systému Elektronická platforma (tiež ako EPVO alebo aj eplatforma) prevádzkovaného Úradom vlády Slovenskej republiky. Verejný obstarávateľ stanovil pre potreby zadávania zákazky spôsob elektronickej komunikácie elektronickou formou prostredníctvom EPVO. 2. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predkladaním ponuky znáša záujemca/uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, a to bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania. 3. V súlade s § 112 ods. 14 Zákona Verejný obstarávateľ od uchádzačov zábezpeku podľa § 46, a to vo výške 15 000,00 EUR (slovom: pätnásťtisíc EUR), resp. ekvivalent v inej mene. V prípade zloženia zábezpeky v inej mene ako Eur, prevod/prepočet na Eur sa uskutoční podľa kurzového lístka ECB platného v deň lehoty na predkladanie ponúk. 4. V súlade s § 112 ods. 7 písm. b) Zákona Verejný obstarávateľ rozhodol, že vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk. 5. Úspešný uchádzač má povinnosť strpieť výkon kontroly a poskytnúť súčinnosť pri výkone kontroly orgánu oprávnenému vykonávať kontrolu podľa zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len Zákon o príspevku poskytovanom z EŠIF) a podľa článku 72 a nasl. Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1303/2013 zo 17. decembra 2013, ktorým sa stanovujú spoločné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom fonde, Európskom poľnohospodárskom fonde pre rozvoj vidieka a Európskom námornom a rybárskom fonde a ktorým sa stanovujú všeobecné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom fonde a Európskom námornom a rybárskom fonde, a ktorým sa zrušuje nariadenie Rady (ES) č. 1083/2006, Ú. v. EÚ L 347, 20.12.2013, s. 320 469 (ďalej len Nariadenie č. 1303/2013) a/alebo subjektom a osobám povereným oprávnenými orgánmi podľa Zákona o príspevku poskytovanom z EŠIF a podľa článku 72 a nasl. Nariadenia č. 1303/2013 na výkon kontroly. 6. Odkaz na pojem "Zákon" alebo "zákon o verejnom obstarávaní" sa rozumie v celom texte zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. 7. Vzhľadom na charakter Verejného obstarávateľa a výšku predpokladanej hodnoty zákazky sa na predmetné verejné obstarávanie nevzťahuje povinná aplikácia zákona o verejnom obstarávaní. V tejto súvislosti všetky odkazy na "Subjekt" alebo "Verejného obstarávateľa" v tejto Výzve, Súťažných podkladoch alebo inej dokumentácii si treba vysvetľovať v súlade s uvedenou skutočnosťou. Pojem "Verejný obstarávateľ" sa nestotožňuje s postavením subjektu (verejného obstarávateľa) zadefinovaného v ustanovení § 7 Zákona o verejnom obstarávaní. 8. Vzhľadom na podmienky účasti, technické špecifikácie a podmienky plnenia zo zmluvy je predmetné verejné obstarávanie s aspektami zeleného verejného obstarávania.