Vyhlásené obstarávanie

Monitoring zložiek životného prostredia rýchlostnej cesty R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa


Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
Typ obstarávania:
Služby
EU fondy:
Nie
Odhadovaná suma(Bez DPH):
926 037,00
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
71313450-4
Elektronická aukcia:
Nie
Rámcová dohoda:
Nie
Postup:
Verejná súťaž
Dátum vyhlásenia:
17. Júl 2023
Lehota na predkladanie ponúk:
10. August 2023
Dátum otvárania ponúk:
10. August 2023
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
Ďalšie info ku otváraniu ponúk:
On-line sprístupnenia ponúk sa môže zúčastniť iba uchádzač, ktorého ponuka bola predložená v lehote na predkladanie ponúk. Pri on-line sprístupnení budú zverejnené informácie v zmysle ZVO. Všetky prístupy do tohto on-line prostredia zo strany uchádzačov bude systém JOSEPHINE logovať a budú súčasťou protokolov v danom obstarávaní.
Rozdelenie na časti:
Nie
Zrýchlený postup:
Nie
Dohoda o vládnom obstarávaní:
Neuvedené
Opakované obstarávanie:
Nie
Chránená dielňa:
Nie
Chránené pracovné miesto:
Nie
Elektronické objednanie:
Nie
Elektronická fakturácia:
Nie
Elektronické platby:
Nie

Ponuky vyhodnotené podľa

Kritéria kvality:
Nie
Náklady/Cena:
Cena

Doba trvania

Od zadania zákazky:
v mesiacoch (od zadania zákazky) : 135

Opis obstarávania

Predmetom zákazky je monitoring zložiek životného prostredia, v zmysle technických podmienok MD SR Príručka monitoringu vplyvov cestných komunikácií na životné prostredie (TP050) a v súlade so stanovenými právnymi predpismi, technickými normami, predpismi, vyhláškami a zákonmi. Medzi monitorované zložky je zahrnuté sledovanie pomerov v oblasti hluku, kmitania a otrasov, ovzdušia, povrchových a odpadových, podzemných vôd, pôdy a bioty. Monitoringom, realizovaným pred výstavbou, bude zachytený nultý, resp. východiskový stav životného prostredia v lokalite budúcej realizácie rýchlostnej cesty. Monitoring počas výstavby rýchlostnej cesty je zameraný na potenciálne rušivé vplyvy z výstavby na okolitú domovú zástavbu, ale aj potenciálny vplyv výstavby na biotu a priľahlé chránené územia. Účelom monitoringu počas prevádzky je zistenie, v akej miere ovplyvnila výstavba rýchlostnej cesty stav životného prostredia v predmetnom území, a či sa tento stav odchyľuje od stavu predikovaného v rámci procesu EIA. V prípade výkyvov v tomto vyhodnotení sa navrhujú opatrenia na zmiernenie neželaného vplyvu. Podrobné vymedzenie predmetu zákazky tvorí časť B.1 Opis predmetu zákazky, ktorá tvorí prílohu súťažných podkladov.. Predmetom zákazky je výkon monitoringu zložiek životného prostredia v zmysle TP 050 a v súlade so stanovenými právnymi predpismi na národnej a európskej úrovni, pred výstavbou, počas výstavby a počas prevádzky rýchlostnej cesty R4 Prešov severný obchvat, II. etapa. Monitoring pred výstavbou, počas výstavby a počas prevádzky slúži k posúdeniu, či zachytený stav je v súlade s predpokladmi uvedenými v Správe o hodnotení činnosti v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) a hlavne, či nedochádza k prekračovaniu legislatívne povolených hodnôt, tzv. limitných hodnôt, pre jednotlivé zložky životného prostredia. Limitné hodnoty vyplývajú z aktuálne platných zákonov a vyhlášok konkrétnej zložky životného prostredia. Hlavný zmysel monitoringu spočíva v následnej reakcii, ktorá prípadné zistené neprijateľné efekty obmedzí alebo eliminuje (hlavne v období výstavby). Monitoring vplyvov stavby rýchlostnej cesty na vybrané zložky životného prostredia bude vykonaný v súlade s platnými technickými normami, predpismi, vyhláškami a zákonmi. Vstupy na pozemky vrátane súhlasov s odbermi si zabezpečuje Zhotoviteľ. V zmysle požiadaviek Správy o hodnotení k predmetnej stavbe, resp. záverečného stanoviska č. 3217/04-1.6/ml z procesu EIA, ktoré vydalo MŽP SR dňa 17.2.2006, taktiež na základe rozhodnutia MŽP SR č. 4829/2015-3.4/ml vydanom v zisťovacom konaní dňa 11.5.2015 a rozhodnutia MŽP SR č. 5133/2021-1.7/rc-R vydanom v zisťovacom konaní dňa 28.1.2021, tiež TP 050, je navrhnutý monitoring vplyvu rýchlostnej cesty R4 na životné prostredie v monitoring hluku, monitoring kmitania a otrasov, monitoring ovzdušia, monitoring povrchových a odpadových vôd, monitoring podzemných vôd, monitoring pôdy, monitoring bioty.

Doplňujúce informácie

1. Postup vo verejnom obstarávaní: verejná súťaž podľa § 66 ods. 7 písm. b) ZVO: Vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky a vyhodnotenie splnenia podmienok účasti sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk. V súlade s § 55 ods. 1 Zákona verejný obstarávateľ vyhodnotí splnenie požiadaviek na predmet zákazky a splnenie podmienok účasti u uchádzača, ktorý sa umiestnil na prvom mieste v poradí. 2. Spôsob poskytnutia súťažných podkladov: 2.1 Uchádzač si môže prevziať súťažné podklady z profilu verejného obstarávateľa: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-profilov/detail/9127 alebo 2.2 v editovateľnej podobe na webovej adrese: https://josephine.proebiz.com/sk/tender/43536/summary. Bližšie informácie o systéme JOSEPHINE sú uvedené v súťažných podkladoch v časti A.1 Pokyny pre uchádzačov. 3. Verejný obstarávateľ odporúča záujemcom, ktorí si vyhľadali obstarávania prostredníctvom webovej stránky verejného obstarávateľa, resp. v systéme JOSEPHINE (https://josephine.proebiz.com), a zároveň ktorí chcú byť informovaní o prípadných aktualizáciách týkajúcich sa konkrétneho obstarávania prostredníctvom notifikačných e-mailov, aby v danom obstarávaní zaklikli tlačidlo ZAUJÍMA MA TO (v pravej hornej časti obrazovky). Záujemci/uchádzači, ktorí odporúčanie nebudú akceptovať, sa vystavujú riziku, že im obsah informácií k predmetnej zákazke nebude doručený. 4. Verejný obstarávateľ vyžaduje na zabezpečenie ponuky zloženie zábezpeky vo výške 46 000,00 EUR (slovom: štyridsaťšesťtisíc eur). Podmienky zloženia, vrátenia alebo uvoľnenia zábezpeky ponuky sú bližšie špecifikované v bode 15 Zábezpeka časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov. 5. Úspešný uchádzač alebo uchádzači sú povinní poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzatvorenie Rámcovej dohody uvedenú v bode 29 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov. 6. Vzhľadom na podmienky účasti, technické špecifikácie, kritéria na vyhodnotenie ponúk alebo podmienky plnenia zmluvy predmetné verejné obstarávanie nie je žiadne z uvedených: a) zelené verejné obstarávanie; b) obstarávanie inovácií; c) obstarávanie zamerané na sociálne aspekty.