Typ podmienky účasti:
Technická a odborná spôsobilosť
Názov podmienky účasti:
§ 34 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní
Popis podmienky účasti:
2.1: Dokumenty podľa § 34 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní: Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač preukáže realizáciu poskytnutých služieb rovnakých alebo obdobných predmetu zákazky (Údržba a starostlivosť o verejnú zeleň) za obdobie predchádzajúcich 3 rokov od vyhlásenia verejného obstarávania (t. j. 36 mesiacov od vyhlásenia verejného obstarávania), pričom minimálna súhrnná hodnota služieb musí byť minimálne 1 000 000,00 EUR bez DPH alebo ekvivalent tejto hodnoty v inej mene. Zoznam musí byť podpísaný štatutárom alebo osobou oprávnenou konať v jeho mene Uchádzač predloží a) Zoznam poskytnutých služieb / zákaziek , ktorý bude obsahovať nasledovné údaje: - názov/obchodné meno a sídlo objednávateľa - názov a predmet a popis poskytnutých služieb (na preukázanie min. požadovanej úrovne podmienky účasti) - cena celkom v Eur bez DPH, s vyčíslením, tak aby bolo preukázané splnenie podmienky vyššie uvedenej - cenu za sledované obdobie v Eur bez DPH podľa min. požadovanej úrovne podmienky účasti - miesto dodania, - lehota dodania (od - do), - meno a kontakt na osobu objednávateľa, u ktorej si možno overiť tieto údaje Zoznam poskytnutí služieb bude podpísaný uchádzačom – oprávnenou osobou za uchádzača alebo osobou splnomocnenou. b) dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona (zákon 343/2015 Z.z, o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov) Podľa § 40 ods. 5 písm. a) ZVO je verejný obstarávateľ pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti uchádzačov alebo záujemcov, ktoré sa týkajú technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO, povinný zohľadniť referencie uchádzačov alebo záujemcov uvedené v evidencii referencií podľa § 12 ZVO, ak takéto referencie ku dňu predloženia ponuky existujú a uchádzač ich v ponuke identifikoval napr. v zozname poskytnutých služieb tzn. verejný obstarávateľ neberie v úvahu referencie zapísane v Evidencii referencií podľa § 12 ZVO na UVO pokiaľ ich uchádzač v ponuke napr. zozname poskytnutých služieb neuviedol. - V prípade, že realizácia zákazky zahŕňala časť poskytnutých služieb rovnakých alebo podobných ako predmetu zákazky a časť poskytnutých služieb iných ako predmet zákazky (viď. vyššie minimálnej požadovanej úrovne ), uchádzač vyjadrí a vyčísli tieto služby v Zozname poskytnutých služieb. - Ak obdobie poskytovania služieb uvedených v referencii prekračuje uvedené obdobie predchádzajúcich35 rokov (36 mesiacov) od vyhlásenia verejného obstarávania, uchádzač uvedie v zozname poskytnutých služieb alikvotnú časť hodnoty referencie za príslušné požadované obdobie referencie. - V prípade, že realizácia zákazky bola realizovaná uchádzačom len z časti (napr. člen združenia, skupiny dodávateľov a pod.), uchádzač vyjadrí a vyčísli tieto služby v Zozname poskytnutých služieb. - Ak je hodnota v referencie uvedená v inej mene ako v EUR, uchádzač uvedie v zozname hodnotu referencie v pôvodnej mene a následne vykoná prepočet na menu EUR. Prepočet cudzej meny na euro: uchádzač so sídlom v SR v aktuálnom prípade prepočtu zahraničnej meny na euro použije kurz NBS platný (aktuálny) v posledný deň v príslušnom kalendárnom roku, v ktorom došlo ku skutočnosti, rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti. Uchádzač so sídlom mimo SR v aktuálnom prípade prepočtu zahraničnej meny na euro použije kurz ECB (Európskej centrálnej banky) platný v posledný deň v príslušnom kalendárnom roku, v ktorom došlo ku skutočnosti, rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti.
Použitie podmienky účasti:
Uplatňuje sa
Typ podmienky účasti:
Technická a odborná spôsobilosť
Názov podmienky účasti:
§ 34 ods. 1 písm. j) zákona o verejnom obstarávaní
Popis podmienky účasti:
2.2: Dokumenty podľa § 34 ods. 1 písm. j) zákona o verejnom obstarávaní: uchádzač predloží údaje o strojovom, prevádzkovom alebo technickom vybavení, ktoré má uchádzač alebo záujemca k dispozícií na poskytnutie služby. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač predloží zoznam a popis strojového vybavenia (podľa Prílohy č. 4 súťažných podkladov), ktoré má uchádzač k dispozícii na poskytnutie služby. Zoznam musí byť podpísaný oprávnenou osobou/osobami konať v mene uchádzača. Uchádzač musí preukázať, že má k dispozícii strojové vybavenie na zabezpečenie predmetu zákazky, a to: - min. 3 ks úžitkové vozidlo do 3,5 t - min. 1 ks traktor s vlečkou - min. 1 ks pracovná plošina s dosahom 15 m - min. 1 ks závlahová cisterna na podvozku s objemom min. 2,5 m3 - min. 3 ks traktorová kosačka - min. 6 ks krovinorez - min. 2 ks motorová píla - min. 2 ks motorové nožnice Verejný obstarávateľ bližšie nešpecifikovalo uvedené zariadenie z dôvodu, že predmetom zákazky nie je dodanie strojového, prevádzkového alebo technického vybavenia, ale predmetom zákazky je poskytnutie služby! Nie je podstatné konkretizovať technické parametre, nakoľko je podstatné naceniť službu a nie presný typ zariadenia, ktorým bude daná služba vykonávať a je teda na rozhodnutí každého uchádzača, aké zariadenie akých parametrov pri poskytovaní služieb využije. Verejný obstarávateľ vyžaduje od uchádzačov preukázanie právneho vzťahu k zariadeniam nasledovným spôsobom: a) v prípade právneho vzťahu uchádzača ku zariadeniu ako vlastník, uchádzač preukáže vlastníctvo predloženým technickým preukazom - Osvedčenie o evidencii časť II tzv. veľký technický preukaz. Ak sa na dané zariadenie nevydáva, uchádzač predloží iný relevantný doklad – výstup z účtovníctva uchádzača, že zariadenie je jeho majetkom (napr. karta majetku alebo ekvivalentný doklad v závislosti od účtovného softwéru uchádzača). Takýto výstup z účtovníctva bude opatrený pečiatkou a podpisom osoby oprávnenej konať v mene uchádzača. b) v prípade právneho vzťahu uchádzača ku zariadeniu ako nájomca (nájomný vzťah na zariadenie bol uzavretý pred vyhlásením verejného obstarávania), uchádzač predloží nájomnú zmluvu uzavretú s prenajímateľom; c) v prípade budúceho právneho vzťahu uchádzača ku zariadeniu využitím kapacít inej osoby, uchádzač okrem dokumentov podľa písm. a) inej osoby, predloží písomnú zmluvu uzavretú s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. V tomto prípade zároveň platí – pri využití kapacít inej osoby- že táto iná osoba spĺňa podmienky účasti Osobného postavenia – viď. uvedené v časti A.2 SP.
Použitie podmienky účasti:
Uplatňuje sa
Predmetom zákazky sú nasledujúce služby/činnosti údržby a starostlivosti o zeleň: - nakladanie a odvoz rastl. odpadu, výruby stromov, orezávanie krov, výsadba stromov, výsadba kvetov, dodanie a zavesenie závesných kvetináčov, príprava záhonov na výsadbu, vyplievanie záhonov, ochrana rastlín proti chorobám a škodcom, odstránenie nevhodných porastov chemicky, hrabanie lístia z tráv. plôch na hromady, závlaha rastlín, kosenie s pohrabaním a odvozom, Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v prílohe č. 1 Návrh Rámcovej zmluvy o poskytovaní služieb: „Cenník služieb“ / „návrh na plnenie kritérií“, v prílohe č. 2 Návrhu zmluvy: „Podmienky poskytovania služieb v oblasti údržby verejnej zelene, vrátane výsadby a ošetrovania zelene a porastov, realizácia novej zelene“, v prílohe č. 5 Návrhu zmluvy „ Rámcový harmonogram údržby verejnej zelene“ a to za záväzných obchodných podmienok v zmysle B. 2 Obchodné podmienky dodania predmetu zákazky – Návrh Rámcovej zmluvy o poskytovaní služieb s prílohami a vo zvyšných častiach súťažných podkladov.
Ďalšie informácie k preukázania splnenia podmienok účasti osobného postavenia sú uvedené v časti A.2 SP