Vyhlásené obstarávanie

Komplexná revitalizácia budov FEI STU v Bratislave


Detaily obstarávania

Zdroj:
Obstarávateľ:
Slovenská technická univerzita v Bratislave - Rektorát
Typ obstarávania:
Stavebné práce
EU fondy:
Áno
Odhadovaná suma(Bez DPH):
67 610 313,00
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
45214410-7
Elektronická aukcia:
Neuvedené
Rámcová dohoda:
Nie
Postup:
Verejná súťaž
Dátum vyhlásenia:
4. Jún 2024
Lehota na predkladanie ponúk:
15. Júl 2024
Dátum otvárania ponúk:
15. Júl 2024
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
Online – verejný obstarávateľ zrealizuje otváranie ponúk prostredníctvom funkcionality IS EVO, t. j. automatickým vytvorením a odoslaním zápisnice z otvárania ponúk všetkým členom komisie a uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk.
Elektronické objednanie:
Neuvedené
Elektronická fakturácia:
Áno
Elektronické platby:
Áno

Súťažné podmienky

Typ podmienky účasti:

Technická a odborná spôsobilosť

Názov podmienky účasti:

3.1 podľa § 34 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní - referencie

Popis podmienky účasti:

podľa § 34 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní - zoznam stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom • bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, • bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač predloží zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania. Zoznam uskutočnených stavebných prác musí obsahovať: • minimálne 1 zákazku rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky v minimálnom finančnom objeme 10 000 000,00 Eur bez DPH pri ktorej rekonštrukcia alebo výstavba prebiehala za plnej prevádzky (t.j. minimálne 95% doby rekonštrukcie alebo výstavby prebiehalo za plnej prevádzky); • minimálne 1 zákazku, ktorá sa týka výstavby fotovoltickej elektrárne s minimálnym výkonom 500 kWp; • minimálne 1 zákazku, ktorá sa týka rekonštrukcie alebo výstavby dátového centra, s minimálnym príkonom IT 60 kW a ktorej predmetom realizácie boli minimálne stavebné riešenie, elektroinštalácia, UPS, motor generátor, vzduchotechnika a chladenie; • minimálne 1 zákazku, ktorá obsahuje centrálne riadenie vykurovania prostredníctvom bezdrôtového komunikačného systému zónovej regulácie s minimálne 200 bezdrôtovo ovládanými regulačnými priestorovými jednotkami. V prípade, ak uchádzač predkladá zmluvu, ktorej realizácia presahuje rozhodné obdobie, t. j. realizácia danej stavby (zmluvy) začala pred viac ako piatimi rokmi, alebo nebola skončená do vyhlásenia verejného obstarávania, uchádzač v zozname uvedie zvlášť rozpočtový náklad iba za tú časť stavebných prác, ktorá bola realizovaná v rozhodnom období. V prípade, ak stavebné práce realizoval záujemca ako člen združenia alebo ako subdodávateľ, vyčísli a započíta iba finančný objem resp. iný požadovaný parameter, realizovaný ním samotným. Zoznam stavebných prác má obsahovať: a) identifikáciu odberateľa/objednávateľa (obchodné meno a adresa), b) názov a stručný opis predmetu zmluvy, z ktorého bude možné posúdiť splnenie podmienky účasti, c) zmluvnú cenu (pôvodnú cenu) za uskutočnenie celej zákazky a skutočne vyfakturovanú cenu zákazky v EUR bez DPH (v prípade rozdielu medzi zmluvnou a vyfakturovanou cenou sa uvedie dôvod rozdielu), d) zmluvný termín a skutočný termín uskutočnenia zákazky (v prípade rozdielu uviesť dôvod), e) potvrdenie o uspokojivom vykonaní stavebných prác odberateľom, f) meno, funkcia a kontakt na osobu odberateľa, u ktorej si bude možné uvedené údaje overiť.

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Typ podmienky účasti:

Technická a odborná spôsobilosť

Názov podmienky účasti:

3.2 podľa § 34 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní – kľúčoví odborníci

Popis podmienky účasti:

podľa § 34 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní - údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač predloží údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za dodanie zákazky. Požiadavky na odbornú spôsobilosť, vzdelanie a prax za kľúčových odborníkov uchádzač preukáže: a) predložením profesijného životopisu alebo ekvivalentného dokladu, ak sa vyžaduje, v ktorom bude uvedené: o základné identifikačné údaje, o mesiac a rok (od-do) zamestnania, zamestnávateľ, o prehľad profesijnej praxe, z ktorej bude explicitne vyplývať splnenie minimálnych požiadaviek odbornej praxe kľúčového odborníka. b) predložením Osvedčenia/oprávnenia s požadovaným odborným zameraním alebo ekvivalentného dokladu, ak sa vyžaduje, c) predložením zoznamu projektov uskutočnených kľúčovým odborníkom, ak sa vyžaduje. Uchádzač preukáže odbornú úroveň personálneho zabezpečenia plnenia predmetu zákazky prostredníctvom kľúčového odborníka: Kľúčový odborník 1 - stavbyvedúci - 1 osoba, Minimálne požiadavky: - musí mať minimálne 5 rokov odbornej praxe s výkonom činnosti stavbyvedúceho (po vydaní Osvedčenia o vykonaní skúšky odbornej spôsobilosti vydaného Slovenskou komorou stavebných inžinierov alebo ekvivalentného dokladu), - musí byť držiteľom Osvedčenia o vykonaní skúšky odbornej spôsobilosti vydaného Slovenskou komorou stavebných inžinierov v zmysle zákona SNR č.138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov pre výkon činnosti stavbyvedúci s odborným zameraním na pozemné stavby alebo ekvivalentného dokladu, - musí preukázať účasť počas celej doby realizácie stavby vo funkcii stavbyvedúceho (po vydaní Osvedčenia SKSI alebo ekvivalentného dokladu) na minimálne 1 stavbe rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky v minimálnom finančnom objeme 10 000 000,00 Eur bez DPH pri ktorej rekonštrukcia a / alebo výstavba prebiehala za plnej prevádzky. Kľúčový odborník 2 - zástupca stavbyvedúceho (1 osoba), Minimálne požiadavky: - musí mať minimálne 5 rokov odbornej praxe s výkonom činnosti stavbyvedúceho (po vydaní Osvedčenia o vykonaní skúšky odbornej spôsobilosti vydaného Slovenskou komorou stavebných inžinierov alebo ekvivalentného dokladu), - musí byť držiteľom Osvedčenia o vykonaní skúšky odbornej spôsobilosti vydaného Slovenskou komorou stavebných inžinierov v zmysle zákona SNR č.138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov pre výkon činnosti stavbyvedúci s odborným zameraním na pozemné stavby alebo ekvivalentného dokladu, - musí preukázať účasť počas celej doby realizácie stavby vo funkcii stavbyvedúceho alebo zástupcu stavbyvedúceho (po vydaní Osvedčenia SKSI alebo ekvivalentného dokladu) na minimálne 1 stavbe rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky v minimálnom finančnom objeme 5 000 000,00 Eur bez DPH pri ktorej rekonštrukcia a / alebo výstavba prebiehala za plnej prevádzky. Kľúčový odborník 3 - Elektrotechnik na riadenie činnosti alebo na riadenie prevádzky (1 osoba), Minimálne požiadavky: - musí mať odbornú spôsobilosť elektrotechnika v zmysle § 23 Vyhlášky č. 508/2009 Z. z. Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci s technickými zariadeniami tlakovými, zdvíhacími, elektrickými a plynovými a ktorou sa ustanovujú technické zariadenia, ktoré sa považujú za vyhradené technické zariadenia v rozsahu pre technické zariadenia elektrické s napätím do 1000 V vrátane bleskozvodov pre triedy objektov A objekty bez nebezpečenstva výbuchu alebo podľa ekvivalentného právneho predpisu. Kľúčový odborník 4 – Technik v oblasti dátových centier (1 osoba), Minimálne požiadavky: - musí mať minimálne 3 roky odbornej praxe v oblasti rekonštrukcie alebo výstavby dátových centier; túto požiadavku uchádzač preukáže predložením profesijného životopisu, alebo ekvivalentného dokladu, - musí mať minimálne 1 profesionálnu praktickú skúsenosť v pozícii technik v oblasti dátových centier s minimálnym príkonom IT 60 kW, túto požiadavku uchádzač preukáže predložením profesijného životopisu, alebo ekvivalentného dokladu, alebo predložením zoznamu praktických skúseností, - platný certifikát technika v oblasti dátových centier napr. Accredited Tier Designer (ATD) od organizácie The Uptime Institute, alebo Certified Data Centre Professional (CDCP), Certified Data Centre Specialist (CDCS) alebo Certified Data Centre Expert (CDCE) od organizácie EPI, alebo ekvivalent daného certifikátu od inej akreditovanej autority zaoberajúcej sa metodológiou návrhu technických zariadení budov dátových centier. Osoby, prostredníctvom ktorých uchádzač preukáže splnenie požiadaviek uvedených v rámci podmienky účasti podľa § 34 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní, musia v prípade plnenia zmluvy, ktorá bude výsledkom tohto verejného obstarávania, poskytovať služby, ktoré sa týkajú ich odbornej praxe a spôsobilosti. V prípade nahradenia týchto osôb, musí uchádzač za nové osoby preukázať splnenie požiadaviek uvedených v rámci podmienky účasti podľa § 34 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní. Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike, má možnosť overiť si platnosť zahraničných certifikátov na území SR na web stránke http://www.sksi.sk (stránka je aj v anglickej mutácii).

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Typ podmienky účasti:

Technická a odborná spôsobilosť

Názov podmienky účasti:

VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE:

Popis podmienky účasti:

Uchádzač môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom jednotným európskym dokumentom podľa § 39 zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ oznamuje, že uchádzači môžu použiť elektronický formulár JED. Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby podľa § 34 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti spoločne. Na prepočet inej meny sa prepočítajú ceny na EUR podľa priemerného ročného kurzu ECB (Európskej centrálnej banky) za príslušný kalendárny rok. Za rok 2024 kurzom ECB ku dňu zverejnenia Oznámenia v Úradnom vestníku EU.

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Ponuky vyhodnotené podľa

Kritérium:
Cena
  • Jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk je celková najnižšia cena za uskutočnenie predmetu zákazky, vypočítaná a vyjadrená v Eur bez DPH.

Opis obstarávania

Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných prác na diele s názvom „Komplexná revitalizácia budov FEI STU v Bratislave“ (ďalej ako „Stavba“), podľa zmluvných podmienok FIDIC Žltá kniha (ďalej len „Žltý fidic“).

Predmetom zákazky bude dokončenie komplexnej revitalizácie budov Fakulty elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity (ďalej len „FEI STU“) v zmysle realizácie doposiaľ nerevitalizovaných častí budov v rámci komplexu budov FEI STU.

Stavba sa bude realizovať v rámci komplexu budov FEI STU, ktorá sa nachádza na Ilkovičovej ulici č. 3 v Bratislave, miestna časť Karlova Ves, katastrálne územie Karlova Ves. Areál fakulty je ohraničený ulicami Ilkovičova a Litovská. Komplex budov pozostáva z blokov A, B, C, D, E a T, vzájomne prepojených v prízemí medziblokmi s komunikačnými koridormi, sociálnym zázemím a posluchárňami.



Podrobné vymedzenie predmetu zákazky je uvedené vo Zväzku 3 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov.

Doplňujúce informácie

1. Verejný obstarávateľ pri zadávaní zákazky stanovuje elektronickú komunikáciu, ktorá sa realizuje prostredníctvom informačného systému elektronického verejného obstarávania ver. 18.0. Správcom elektronickej platformy je Úrad vlády Slovenskej republiky. (ďalej len IS EVO) (link: https://eplatforma.vlada.gov.sk/osysteme/?csrt=12979577618217886858).

Postup záujemcu/uchádzača je upravený v príručkách pre záujemcu/uchádzača a vo videonávodoch, ktoré sú zverejnené na stránke portálu IS EVO v položke menu Príručky (https://eplatforma.vlada.gov.sk/dokumentacia/?csrt=12979577618217886858) a Videonávody (https://eplatforma.vlada.gov.sk/videonavody/?csrt=12979577618217886858).



2. V súlade s ust. § 66 ods. 7 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní, verejný obstarávateľ (prostredníctvom zriadenej komisie) vyhodnotí ponuky z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky podľa § 53 zákona o verejnom obstarávaní a vyhodnotí splnenie podmienok účasti podľa § 40 zákona o verejnom obstarávaní po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk, a to u uchádzača, ktorý sa po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk umiestnil na prvom mieste v poradí.



3. Všetky náklady a výdavky, ktoré vznikajú záujemcovi alebo uchádzačovi v súvislosti s jeho účasťou v tejto verejnej súťaži, znáša záujemca alebo uchádzač v celom rozsahu, bez akýchkoľvek nárokov peňažnej a/alebo nepeňažnej povahy voči verejnému obstarávateľovi, bez ohľadu na výsledok verejnej súťaže.



4. Za včas doručenú požiadavku záujemcu o vysvetlenie sa považuje požiadavka doručená verejnému obstarávateľovi v takej lehote, aby verejný obstarávateľ zabezpečil doručenie vysvetlení najneskôr šesť dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk v zmysle § 48 zákona o verejnom obstarávaní.



5. Verejný obstarávateľ požaduje zabezpečiť viazanosť ponuky zábezpekou. Zábezpeka je stanovená vo výške 250 000,00 Eur.

Podmienky zloženia a vrátenia zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch (Časť 1.1. Pokyny pre uchádzačov, bod 20 Zábezpeka k ponuke).



6. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo zmluvu nepodpísať, ak ponuka úspešného uchádzača bude vyššia ako predpokladaná hodnota zákazky.



7. Predpokladaná hodnota zákazky uvedená v časti Rozsah obstarávania je vrátane opcie. Výška opcie je 48 633 868,00 Eur bez DPH.



8. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo možnosti využitia opcie na realizáciu diela uvedeného v podčlánku 13.9 (Opcia) Zmluvy o dielo v súťažných podkladoch.



9. Verejný obstarávateľ má schválený projekt a finančné prostriedky z Operačného programu Plán obnovy a odolnosti SR vo výške 26 407 120,00 Eur. Po podpise Zmluvy o dielo s úspešným uchádzačom budú uplatnené časti opcií (etapy) tak, aby verejný obstarávateľ vyčerpal schválené finančné prostriedky. Verejný obstarávateľ má v pláne zvyšnú časť opcií spolufinancovať z OP Slovensko.



10. Ponuka a ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní sa predkladajú v štátnom (slovenskom) jazyku a môžu sa predkladať aj v českom jazyku. Ak je doklad alebo dokument vyhotovený v inom ako štátnom jazyku alebo českom jazyku, predkladá sa spolu s jeho úradným prekladom do štátneho jazyka. Ak sa zistí rozdiel v obsahu dokladu alebo dokumentu predloženom podľa druhej vety, rozhodujúci je úradný preklad do štátneho jazyka.

Verejný obstarávateľ umožňuje predloženie certifikátov pri Kľúčovom odborníkovi 4 – Technik v oblasti dátových centier v časti 1.4 Podmienky účasti súťažných podkladov v jazyku anglickom bez úradného prekladu do slovenského jazyka, aby bolo vylúčené nesprávne pochopenie technickej stránky textu. Toto ustanovenie sa týka iba certifikátu Kľúčového odborníka 4 a netýka sa ostatných dokumentov predkladaných v ponuke.



11. Ďalšie podmienky verejného obstarávania sú uvedené v súťažných podkladoch.