Obstarávanie

Zmluva o monitoringu, podpore a údržbe Hlavného systému ASZD


Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Slovenská elektrizačná prenosová sústava, a.s.
Typ obstarávania:
Služby
EU fondy:
Nie
Odhadovaná suma(Bez DPH):
1 865 304,00
Konečná suma(Bez DPH):
2 255 220,00
Zaplatené:
120.9%
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
72250000-2
Elektronická aukcia:
Nie
Opcie:
Neuvedené
Rámcová dohoda:
Nie
Počet uzavretých zmlúv:
1

Opis obstarávania

Predmetom zákazky je zabezpečiť podmienky pre spoľahlivú a nepretržitú prevádzku Hlavného systému ASZD: - monitoring prevádzkových stavov Hlavného systému ASZD, - podporu technologických prostriedkov a komponentov Hlavného systému ASZD v špecifických prevádzkových podmienkach Objednávateľa, - funkčnosť a údržbu Hlavného systému ASZD. Monitoring Procesy umožňujú vzdialenú a miestnu trvalú komplexnú kontrolu stavu jednotlivých funkcionalít systému, identifikáciu možného neštandardného stavu každého technologického komponentu bezprostredne po jeho vzniku a následné proaktívne odstránenie príčiny vrátane monitorovania stavov. Podpora Všetkých zložiek technologického celku Hlavného systému ASZD počas celej doby trvania predmetu zákazky v rozsahu: - zabezpečenie funkčnosti komponentov, technológie a všetkých funkcionalít Hlavného systému ASZD uvedených v Prílohe č. 1 zmluvy, - inštalácie update softvéru Hlavného systému ASZD, - v prípade identifikovaných chýb a bezpečnostných zraniteľností implementovanej technológie Hlavného systému ASZD zabezpečenie realizácie opravy a implementácie do Hlavného systému ASZD, - inštalácie firmware a ovládačov komponentov Hlavného systému ASZD na verzie aktuálne podporované výrobcom, - dostupnosť náhradných dielov súčastí Hlavného systému ASZD, - testovanie aktualizovaných verzií funkcionalít v testovacom prostredí Hlavného systému ASZD pred ich implementáciou v produkčnom prostredí, - konzultačné činnosti a technické poradenstvo v oblasti riešenia prevádzkových stavov Hlavného systému ASZD, - dostupnosť, funkčnosť, podpora a údržba prevádzkovaných monitorovacích nástrojov Hlavného systému ASZD (Cisco Prime, HP OneView, 3PARSSMC, SCOM,...). Údržba Komplexná pravidelná údržba a odstránenie porúch všetkých komponentov Hlavného systému ASZD v rozsahu: - proaktívna analýza a odstránenie príčin rizikových udalostí identifikovaných monitoringom Hlavného systému ASZD pre zníženie pravdepodobnosti vzniku poruchového stavu, - proaktívna analýza a odstránenie nekorektných prevádzkových stavov a poruchových stavov komponentov Hlavného systému ASZD, identifikovaných monitoringom Hlavného systému ASZD, - odstraňovanie nekorektných prevádzkových stavov a porúch technologického vybavenia Hlavného systému ASZD na základe ich identifikácie zo strany Objednávateľa, - nastavenie, parametrizácia a oprava aplikačného SW vybavenia Hlavného systému ASZD, - implementácia opatrení na zabezpečenie kybernetickej bezpečnosti Hlavného systému ASZD v zmysle požiadaviek zákona 69/2018 Z. z., vyhlášky NBÚ č. 362/2018, v súlade s legislatívou Slovenskej republiky, odporúčaniami, štandardami, medzinárodnej normy ISO 27001:2013, a bezpečnostnou politikou spoločnosti SEPS. Vymedzenie rozsahu a spôsobu plnenia bezpečnostných opatrení (požadovaných vyhláškou NBU č. 362/2018 Z. z.) je uvedené v Prílohe č. 10 zmluvy. Monitoring - komunikačných jednotiek jednotlivých zariadení Hlavného systému ASZD na objektoch ASZD, - jednotlivých komponentov Hlavného systému ASZD, vrátane vytvorenia, konfigurácie a správy virtuálnych serverov, - funkcionality aplikácie Hlavného systému ASZD, aplikačnej infraštruktúry a aplikačných služieb, - operačných systémov a databázy ORACLE Hlavného systému ASZD, - prvkov sieťovej komunikačnej infraštruktúry Hlavného systému ASZD, - stavov vyplývajúcich z požiadaviek kybernetickej bezpečnosti pre Hlavný systém ASZD. Požiadavky na zvýšenú kontrolu nad prevádzkovaním Hlavného systému ASZD, najmä: - prístup do monitorovacích systémov, - prístup "audítor" do všetkých komponentov systému, - vzdialený prístup dodávateľa preferovať len cez publikované aplikácie a 2FA, - zber logov do Security lnformation and Event Management (SIEM), - detailný mesačný reporting infraštruktúry, - používanie Service Desku objednávateľa pre incidenty, zmeny aj plánované práce. Údržba ďalej zahŕňa: - poskytnutie nevyhnutnej podpory pre zaznamenávanie udalostí podľa požiadaviek objednávateľa, ich spracovanie a odoslanie do systému objednávateľa, - implementácia opravných kódov a záplat (Patch management) a následne po nainštalovaní opravného kódu alebo záplaty overenie správnosti a funkčnosti Hlavného systému ASZD, - implementácia primeraných technologických opatrení zabezpečujúcich ochranu Hlavného systému ASZD pred škodlivým kódom, - komplexná kontrola stavu všetkých funkcionalít Hlavného systému ASZD raz za mesiac, - pravidelná týždenná profylaktika systémových zdrojov operačného prostredia a databázy Hlavného systému ASZD, - realizácia zálohovania aplikačných dát podľa zálohovacieho plánu, kontrola ich správnosti, úplnosti a korektnosti, - realizácia archivácie nameraných údajov v zmysle Vyhlášky URSO č. 3/2013, ktorou sa ustanovuje spôsob, rozsah a štruktúra poskytovania meraných údajov o spotrebe na odbernom mieste odberateľa elektriny a ich uchovávanie, - kontrola, vyhodnotenie a vymazávanie nepotrebných logov jednotlivých technologických komponentov a databázy Hlavného systému ASZD podľa požiadaviek objednávateľa, - kontrola správnosti časovej synchronizácie centrály Hlavného systému ASZD prekontrolovaním časovej odchýlky a synchronizačného logu, ako aj samotnou kontrolou synchronizačného modulu raz za mesiac, - kontrola úplnosti výmeny dát a stavu rozhrania Hlavného systému ASZD s externými systémami, raz za mesiac, - aktualizácia dokumentácie po implementácií zmenovej požiadavky v Hlavnom systéme ASZD, ktorá má dopad na dokumentáciu skutočného vyhotovenia, - inštalovanie aktualizácií a zmien dielčích technologických komponentov Hlavného systému ASZD nevyžadujúcich nové licencie, - test funkčnosti synchronizácie vzdialených prvkov infraštruktúry geografického clustra Hlavného systému ASZD raz za týždeň, - test obnovy funkcionality Hlavného systému ASZD raz za rok, obnova funkcionality Hlavného systému ASZD po havárii. Podrobnejší opis predmetu zákazky je uvedený v súťažných podkladoch a v Zmluve s prílohami, ktoré sú zverejnené na webovej adrese: https://sepsas.eranet.sk/#/tenderPublicDetails/10

Zoznam uzavretých zmlúv ku obstarávaniu

Ak je viac zmlúv ku jednému obstarávaniu platí nasledovné: V prípade, že sumy na jednotlivých zmluvách sa zhodujú navzájom a aj s celkovou sumou za obstarávanie, s najväčšou pravdepodobnosťou sa v čase uverejnenia ešte nevedelo presné rozdelenie súm pre jednotlivých dodávateľov, alebo sú zle vyplnené vo vestníku.
Dodávateľ Spomedzi uchádzačov Suma kontraktu DPH Mena Dátum uzavretia kontraktu Detaily
Data System Soft, spol. s r.o. 2 2 255 220,00 Neuvedené EUR 19. December 2023 370312 https://sepsas.eranet.sk/#/tenderPublicDetails/10 {"desc"=>"Predmetom zákazky je zabezpečiť podmienky pre spoľahlivú a nepretržitú prevádzku Hlavného systému ASZD:\n- monitoring prevádzkových stavov Hlavného systému ASZD,\n- podporu technologických prostriedkov a komponentov Hlavného systému ASZD v špecifických prevádzkových podmienkach Objednávateľa,\n- funkčnosť a údržbu Hlavného systému ASZD.\nMonitoring\nProcesy umožňujú vzdialenú a miestnu trvalú komplexnú kontrolu stavu jednotlivých funkcionalít systému, identifikáciu možného neštandardného stavu každého technologického komponentu bezprostredne po jeho vzniku a následné proaktívne odstránenie príčiny vrátane monitorovania stavov.\nPodpora\nVšetkých zložiek technologického celku Hlavného systému ASZD počas celej doby trvania predmetu zákazky v rozsahu:\n- zabezpečenie funkčnosti komponentov, technológie a všetkých funkcionalít Hlavného systému ASZD uvedených v\nPrílohe č. 1 zmluvy,\n- inštalácie update softvéru Hlavného systému ASZD,\n- v prípade identifikovaných chýb a bezpečnostných zraniteľností implementovanej technológie Hlavného systému ASZD zabezpečenie realizácie opravy a implementácie do Hlavného systému ASZD,\n- inštalácie firmware a ovládačov komponentov Hlavného systému ASZD na verzie aktuálne podporované výrobcom,\n- dostupnosť náhradných dielov súčastí Hlavného systému ASZD,\n- testovanie aktualizovaných verzií funkcionalít v testovacom prostredí Hlavného systému ASZD pred ich implementáciou v produkčnom prostredí,\n- konzultačné činnosti a technické poradenstvo v oblasti riešenia prevádzkových stavov Hlavného systému ASZD,\n- dostupnosť, funkčnosť, podpora a údržba prevádzkovaných monitorovacích nástrojov Hlavného systému ASZD (Cisco Prime, HP OneView, 3PARSSMC, SCOM,...).\nÚdržba\nKomplexná pravidelná údržba a odstránenie porúch všetkých komponentov Hlavného systému ASZD v rozsahu:\n- proaktívna analýza a odstránenie príčin rizikových udalostí identifikovaných monitoringom Hlavného systému ASZD pre zníženie pravdepodobnosti vzniku poruchového stavu,\n- proaktívna analýza a odstránenie nekorektných prevádzkových stavov a poruchových stavov komponentov Hlavného systému ASZD, identifikovaných monitoringom Hlavného systému ASZD,\n- odstraňovanie nekorektných prevádzkových stavov a porúch technologického vybavenia Hlavného systému ASZD na základe ich identifikácie zo strany Objednávateľa,\n- nastavenie, parametrizácia a oprava aplikačného SW vybavenia Hlavného systému ASZD,\n- implementácia opatrení na zabezpečenie kybernetickej bezpečnosti Hlavného systému ASZD v zmysle požiadaviek zákona 69/2018 Z. z., vyhlášky NBÚ č. 362/2018, v súlade s legislatívou Slovenskej republiky, odporúčaniami, štandardami, medzinárodnej normy ISO 27001:2013, a bezpečnostnou politikou spoločnosti SEPS. Vymedzenie rozsahu a spôsobu plnenia bezpečnostných opatrení (požadovaných vyhláškou NBU č. 362/2018 Z. z.) je uvedené v Prílohe č. 10 zmluvy.\nMonitoring\n- komunikačných jednotiek jednotlivých zariadení Hlavného systému ASZD na objektoch ASZD,\n- jednotlivých komponentov Hlavného systému ASZD, vrátane vytvorenia, konfigurácie a správy virtuálnych serverov,\n- funkcionality aplikácie Hlavného systému ASZD, aplikačnej infraštruktúry a aplikačných služieb,\n- operačných systémov a databázy ORACLE Hlavného systému ASZD,\n- prvkov sieťovej komunikačnej infraštruktúry Hlavného systému ASZD,\n- stavov vyplývajúcich z požiadaviek kybernetickej bezpečnosti pre Hlavný systém ASZD.\nPožiadavky na zvýšenú kontrolu nad prevádzkovaním Hlavného systému ASZD, najmä:\n- prístup do monitorovacích systémov,\n- prístup \"audítor\" do všetkých komponentov systému,\n- vzdialený prístup dodávateľa preferovať len cez publikované aplikácie a 2FA,\n- zber logov do Security lnformation and Event Management (SIEM),\n- detailný mesačný reporting infraštruktúry,\n- používanie Service Desku objednávateľa pre incidenty, zmeny aj plánované práce.\nÚdržba ďalej zahŕňa:\n- poskytnutie nevyhnutnej podpory pre zaznamenávanie udalostí podľa požiadaviek objednávateľa, ich spracovanie a odoslanie do systému objednávateľa,\n- implementácia opravných kódov a záplat (Patch management) a následne po nainštalovaní opravného kódu alebo záplaty overenie správnosti a funkčnosti Hlavného systému ASZD,\n- implementácia primeraných technologických opatrení zabezpečujúcich ochranu Hlavného systému ASZD pred škodlivým kódom,\n- komplexná kontrola stavu všetkých funkcionalít Hlavného systému ASZD raz za mesiac,\n- pravidelná týždenná profylaktika systémových zdrojov operačného prostredia a databázy Hlavného systému ASZD,\n- realizácia zálohovania aplikačných dát podľa zálohovacieho plánu, kontrola ich správnosti, úplnosti a korektnosti,\n- realizácia archivácie nameraných údajov v zmysle Vyhlášky URSO č. 3/2013, ktorou sa ustanovuje spôsob, rozsah a\nštruktúra poskytovania meraných údajov o spotrebe na odbernom mieste odberateľa elektriny a ich uchovávanie,\n- kontrola, vyhodnotenie a vymazávanie nepotrebných logov jednotlivých technologických komponentov a databázy Hlavného systému ASZD podľa požiadaviek objednávateľa,\n- kontrola správnosti časovej synchronizácie centrály Hlavného systému ASZD prekontrolovaním časovej odchýlky a synchronizačného logu, ako aj samotnou kontrolou synchronizačného modulu raz za mesiac,\n- kontrola úplnosti výmeny dát a stavu rozhrania Hlavného systému ASZD s externými systémami, raz za mesiac,\n- aktualizácia dokumentácie po implementácií zmenovej požiadavky v Hlavnom systéme ASZD, ktorá má dopad na dokumentáciu skutočného vyhotovenia,\n- inštalovanie aktualizácií a zmien dielčích technologických komponentov Hlavného systému ASZD nevyžadujúcich nové licencie,\n- test funkčnosti synchronizácie vzdialených prvkov infraštruktúry geografického clustra Hlavného systému ASZD raz za týždeň,\n- test obnovy funkcionality Hlavného systému ASZD raz za rok, obnova funkcionality Hlavného systému ASZD po havárii.\nPodrobnejší opis predmetu zákazky je uvedený v súťažných podkladoch a v Zmluve s prílohami, ktoré sú zverejnené na webovej adrese: https://sepsas.eranet.sk/#/tenderPublicDetails/10", "title"=>"Zmluva o monitoringu, podpore a údržbe Hlavného systému ASZD", "con_name"=>"Zmluva o monitoringu, podpore a údržbe Hlavného systému ASZD", "currency"=>"EUR", "main_cpv"=>"72250000", "addon_cpv"=>["72267000"], "con_crz_id"=>"Zmluva č. 2023-0125-1118330", "final_value"=>2255220.0, "con_win_date"=>nil, "lowest_offer"=>2255220.0, "highest_offer"=>2797200.0}

Zoznam dokumentov ku obstarávaniu

Všetky dokumenty sú spárované podla čísla obstarávania z portálu UVO. V prípade, že sa jedná o rozdelené obstarávanie, môžu byť zobrazené všetky súvisiace dokumenty.
Typ dokumentu Názov Dátum zverejnenia Dátum úpravy Files Súbory
Iný dokument k zákazke Informácia o zverejňovaní dokumentov 18. Júl 2023 18. Júl 2023 [{"file_url":"/vyhladavanie/vyhladavanie-dokumentov/download/3319278/1539981?cHash=8866feef6535a27e30b2991aa5c038ec","filename":"Informácia_o_zverejnovani_dokumentov.pdf"}]

Zoznam výsledkov obstarávaní

Pozor! Konečná suma je vypočítaná ako celková hodnota uzavretých zmlúv (po odpočítaní DPH) v rámci obstarávania. Ak nie sú správne vyplnené jednotlivé sumy, či DPH ku zmluvám vo vestníku, celková suma a aj pomer v % bude nesprávny. Všetky výpočty sú len informatívne.
Názov obstarávania Obstarávateľ Odhadovaná suma (Bez DPH) Konečná suma (Bez DPH) Zaplatené Mena Rok Typ EU fondy Počet zmlúv Úspešné

Zoznam vyhlásených obstarávaní

Názov obstarávania Obstarávateľ Suma obstarávania Suma obstarávania_hidden Mena Dátum zverejnenia Lehota na predkladanie ponúk EU fondy DT_hidden Lehota_hidden

Vyhľadávač v dokumentoch obstarávania

Vyhľadávač poskytuje full-text vyhľadávanie v dokumentoch, ktoré boli priložené ku aktuálnemu obstarávaniu. Z dôvodu kolísavej kvality vstupných dokumentov za správnosť údajov strojového spracovania neručíme. V prípade rámcovej zmluvy, či rozdeleného obstarávania môže jeden dokument patriť viacerým obstarávaniam.

Vyhľadávač v dokumentoch obstarávania je prémiová funkcia dostupná pri podpore 8 a viac eur mesačne na portáli Patreon. V prípade, že už ste podporovateľ, prihláste sa a funkcia sa vám odomkne.