Vyhlásené obstarávanie

Elektronizácia služieb samosprávy Ružomberok


Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Mesto Ružomberok
Typ obstarávania:
Služby
EU fondy:
Áno
Odhadovaná suma(Bez DPH):
1 448 540,00
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
72000000-5
Elektronická aukcia:
Nie
Rámcová dohoda:
Neuvedené
Postup:
Užšia súťaž
Dátum vyhlásenia:
22. September 2014
Lehota na predkladanie ponúk:
17. Október 2014
Dátum otvárania ponúk:
17. Október 2014
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
Ďalšie info ku otváraniu ponúk:
Rozdelenie na časti:
Nie
Zrýchlený postup:
Neuvedené
Dohoda o vládnom obstarávaní:
Áno
Opakované obstarávanie:
Nie
Chránená dielňa:
Neuvedené
Chránené pracovné miesto:
Neuvedené
Elektronické objednanie:
Neuvedené
Elektronická fakturácia:
Neuvedené
Elektronické platby:
Neuvedené

Ponuky vyhodnotené podľa


Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska

  • 75 % Celková cena za predmet zákazky v eur s DPH
  • 15 % Úroveň technickej podpory riešenia
  • 10 % Efektívnosť nákladov na podporu

Opis obstarávania

Predmetom zákazky je analýza, návrh, implementácia, testovanie, nasadenie, podpora a údržba integrovaného informačného systému mesta (ďalej len IIS), ktorý bude predstavovať hlavný nástroj pre poskytovanie elektronických služieb mesta vrátane bezpečnosti systému. Architektúra riešenia IIS bude navrhnutá v súlade s rámcovým návrhom architektúry IS úseku správy podľa NKIVS. Kompletná infraštruktúra riešenia IIS bude tvorená z nasledovných vrstiev: Prezentačná vrstva, Integračná vrstva, Aplikačná vrstva, Dátová vrstva. Prezentačná vrstva bude zabezpečovať používateľské rozhranie, ktoré umožní verejnosti elektronicky komunikovať s mestom na báze elektronických služieb. Bude poskytovať verejnosti dôležité informácie a umožní verejnosti (a daným ISVS) interaktívne komunikovať na princípe definovaných požiadaviek (odoslanie elektronického formuláru). Preferovaný spôsob komunikácie je prostredníctvom internetového prehliadača. Prezentačná vrstva súčasne tvorí aj používateľské rozhranie pre komunikáciu určených osôb (zamestnancov úradu) s back-officovými systémami. Integračná vrstva úradu bude tzv. middleware komponent v rámci kompletnej infraštruktúry IIS mesta, ktorý bude zabezpečovať kontrolované prepojenie jednotlivých interných ako aj pripojenie relevantných externých systémov z pohľadu realizácie elektronických služieb mesta. Integračná vrstva bude plniť úlohu kľúčového prvku architektúry SOA (Service oriented architecture) a zabezpečovať flexibilný prístup mesta k poskytovaným elektronickým službám. Komponenty aplikačnej vrstvy, ktoré budú tvoriť back-officový systém, budú vytvorené s nasledovnou základnou funkcionalitou: 1.Umožňujú evidenciu údajov v rámci produkčnej databázy pre jednotlivé lokálne registre agendy, 2.Realizujú procesy (služby) na úrovni jednotlivých agend, ktorými je vykonávaná príslušná kompetencia samosprávy resp. príslušná požiadavka (podanie) občana alebo podnikateľa, 3.Riadia prístup k údajom, funkciám a výstupom, 4.Evidujú vykonané činnosti, stavy procesov (akcií/služieb). Dátová vrstva: Základnou myšlienkou navrhovanej architektúry riešenia je centralizácia dátových zdrojov na úrovni IT infraštruktúry mesta. Aby sa zamedzilo nekoordinovanému vytváraniu nesynchrónnych a redundantných dátových úložísk, bude vybudované centrálne dátové úložisko na jednej technologickej báze. Toto úložisko budú využívať všetky identifikované moduly infraštruktúry. Vybudovanie centrálneho dátového úložiska taktiež umožní efektívnu konsolidáciu procesu zálohovania dát. Komponenty IIS: Front Office: Portál mesta a Info modul Portál mesta novovytvorený portál bude základným komponentom vrstvy front-office a bude predstavovať centrálne používateľské rozhranie pre verejnosť aj zamestnancov mesta. Za účelom zabezpečenia konzistentnosti, celistvosti a prehľadnosti celkového používateľského rozhrania budú na Portáli integrované prvky používateľských rozhraní ostatných komponentov Integrovaného informačného systému mesta. Ide o základný komponent SW infraštruktúry pre poskytovanie elektronických služieb mesta. Elektronická podateľňa: Architektúra IIS nepočíta s implementáciou vlastnej elektronickej podateľne s podporou zaručeného elektronického podpisu (ZEP). IIS lokálne zabezpečí integráciu na centrálne riešenie elektronickej podateľne (spoločný modul ÚPVS). Integrácia bude realizovaná prostredníctvom integračnej vrstvy tak aby v rámci daných procesov bola pre jednotlivé moduly IIS k dispozícií funkcionalita spojená so spracovaním ZEP. Elektronické formuláre: Riešenie komponentu Elektronické formuláre bude predpokladať existenciu a využitie spoločného ÚPVS modulu eForm. Komponent Elektronické formuláre bude plniť funkciu lokálneho úložiska vzorov elektronických formulárov synchronizovaného s centrálnym ÚPVS modulom eForm. GIS Front-End: Komponent GIS Front-end bude reprezentovať webové softvérové riešenie, ktoré zabezpečí prezentačnú vrstvu pre priestorové údaje systému. Hlavnou úlohou komponentu bude vizualizácia priestorových údajov spolu s ich geometrickou a atribútovou časťou. GIS Front-end umožní vyhľadávanie, zobrazovanie a prácu so špecifickými priestorovými údajmi, ktoré budú vstupom a výstupom z priestorových služieb a z elektronických služieb ostatných komponentov systému. Komponent bude tvorený webovým mapovým portálom a GIS prostriedkami, ktoré umožnia konfiguráciu a prípravu podkladových údajov pre mapový portál. Komponenty Ústredného portálu verejnej správy Komponenty ÚPVS budú samostatné riešenia, ktoré mesto bude využívať z dôvodov efektívneho vynakladania prostriedkov na realizáciu projektu a poskytnutia jednotného prístupu k funkcionalitám, ktoré budú ponúkané priamo ÚPVS. Mobilné aplikácie: V rámci realizácie projektu budú implementované elektronické služby, ktoré budú dostupné prostredníctvom špecializovanej mobilnej aplikácie. Mid Office: CMS komponent (z anglického Content Management System) bude umožňovať manažment správy obsahu, ktorého úlohou je podpora správy portálových stránok a ich prezentácie na portály mesta. Tento komponent bude úzko spolupracovať s komponentom Portál, Info Modul a ďalšími komponentmi, cez ktoré budú zasielané informácie a články na publikovanie na Portál mesta. Všetky úpravy obsahu web stránok budú realizované pomocou komponentu CMS. Procesná integrácia ESB, BPM, WFM V rámci riešenia budú rešpektované a využívané princípy zadefinované v NKIVS - princípy architektúry poskytujúcej služby (SOA - Service Oriented Architecture), kde jednotlivé komponenty plnia definované role a navzájom si poskytujú služby. Komponenty IIS mesta budú previazané pomocou integračnej platformy ESB Enterprise Service Bus, pričom pre procesnú integráciu budú využívané BPM (Business Process Management), BRE (Business Rules Engine) a WFM (Workflow Management) komponenty IIS mesta. DMS správa dokumentov DMS systém (z anglického Document management system) bude komponent umožňujúci efektívnu tvorbu, správu, používanie a archiváciu elektronických dokumentov. Vybudovanie komponentu DMS je nevyhnutné pre nadchádzajúce právne zrovnoprávnenie elektronických a papierových dokumentov, pre poskytovanie eGovernment služieb a využitie potenciálu elektronicky obdržaných dokumentov. Riadenie podaní Riadenie podaní je v riešení možné rozdeliť do dvoch krokov: Riadenie podaní na úrovni procesného riadenia v module BPM v mid-office vrstve, Riadenie podaní na úrovni produkčného spracovania v moduloch back-office vrstvy a v module WFM mid-office vrstvy. Identity and Access Management lokálne Modul IAM interné bude zabezpečovať procesy autentizácie a autorizácie identít interných používateľov. Systém zabezpečí riadenie autorizačných informácii v cieľových systémoch, správu identít v LDAP databáze pre použitie internými systémami. Back Office: Komponent GIS Back-office bude slúžiť na zabezpečenie podpory v rámci poskytovania a spracovania žiadostí elektronických služieb. Bude obsahovať priestorovo orientovanú údajovú bázu pre jednotlivé služby, zároveň základnú logiku pre spracovanie priestorových údajov a zabezpečenie ich integrity. Systém pre Zastupiteľstvo mesta Systém pre zastupiteľstvo mesta pomocou internej workflow funkcionality bude vytvárať elektronickú procesnú podporu toku materiálov súvisiacich s prípravou, priebehom a výsledkami zasadaní mestského zastupiteľstva. Systém Registratúry Upravený komponent Správa registratúry bude zabezpečovať jednoznačnú centrálnu evidenciu a procesné spracovanie všetkých registratúrnych dokumentov vrátane dokumentov, ktoré sú súčasťou špecializovaných registrov ako aj elektronických dokumentov prijatých, resp. odoslaných cez elektronickú podateľňu. Lokálne registre V rámci lokálnych registrov budú upravené funkčne, aplikačne a integračne nasledovné komponenty existujúcej softvérovej infraštruktúry: Register obyvateľov, Register právnických osôb, Register adries a nehnuteľností. Interný reporting Novovybudovaný komponent Interný reporting v rámci komponentov IS úseku správy bude zodpovedať za poskytovanie zostáv z údajov dostupných v informačnom systéme mesta. Na tento účel bude napojený na služby, resp. dátové úložiská jednotlivých komponentov referenčnej architektúry IIS mesta, bude využívať tieto údaje prípadne ich definovaným spôsobom transformovať a poskytnúť úradu v prehľadnej forme v súlade s požiadavkami pracovníkov úradu. Informačné systémy úsekov správy účtovníctvo, mzdové systémy, správa majetku, rozpočtový systém, miestne dane a poplatky IS úsekov správy sú systémy podporujúce vnútorné procesy a činnosti v rámci úradu. Tieto systémy sú dôležité na zaistenie organizačných činností úradu, pričom môžu byt v niektorých prípadoch využívané aj ako operatívne dátové úložiská. Operatívne dátové úložiská registrácie, licencie a povoľovanie, dotácie a príspevky, eDemokracia, obstarávanie Operatívne dátové úložiská slúžia v rámci podpory poskytovania eGovernment služieb a interných procesov mesta pre správu údajov súvisiacich s poskytovanými službami. Obsahujú teda dátovú zložku pre jednotlivé služby a zároveň základnú logiku pre spracovanie dát a zabezpečenie ich integrity. Prístup k týmto úložiskám je pre ostatné komponenty zabezpečený cez dátové služby, teda najmä služby v zmysle založenie, zmena, mazanie (prípadne zneplatňovanie) a čítanie záznamov o spravovaných entitách. Externé systémy: Externé systémy sú systémy mimo správy a kompetencie mesta, ktorých služby sú využívané v rámci procesov mesta. Ide najmä o systémy, ktoré poskytujú informácie potrebné pre vykonávané procesy, respektíve sú do nich informácie v rámci týchto zasielané. Základné registre patria medzi registre verejnej správy, na ktoré bude IIS mesta napojený ( napr. Register fyzických osôb, Register právnických osôb a podnikateľov, Register priestorových informácií, Register adries...) Predmetom zákazky je vytvorenie IIS vypracovanie analýzy a návrh riešenia IIS, vývoj a implementáciu samotného aplikačného vybavenia/informačného systému, integráciu technologického vybavenia a aplikačno programového vybavenia bezprostredne súvisiaceho s implementáciou požadovaných elektronických služieb, vypracovanie projektovej dokumentácie v rámci prípravnej, inicializačnej a záverečnej fázy, 5-ročná podpora (hardvérová aj softvérová) vytvoreného informačného systému zahŕňajúca najmä poskytovanie služieb súvisiacich so zapracovaním legislatívnych a metodických zmien, poskytovanie služieb súvisiacich s rozvojom vytvoreného IS, údržba a rozvoj IS počas záruky ako aj po jej uplynutí. Predmetom zákazky je tiež dodanie hardvérového a softvérového vybavenia ako aj poskytnutie služby podpory, údržby a aplikačného rozvoja informačného systému ako aj poskytnutie služby súvisiacej s projektovým riadením, finančným riadením a monitorovaním projektu. Podrobnejší opis predmetu zákazky je uvedený v súťažných podkladoch.

Doplňujúce informácie

Vo vestníku neboli nájdené doplňujúce informácie.