Predmetom zákazky e - Mesto Piešťany je vývoj, implementácia, testovanie a nasadenie integrovaného informačného
systému samospráv, (technická podpora, servis HW, údržba SW maintenance - počas trvania projektu). Systém
zabezpečí integráciu elektronických služieb samospráv do celkovej architektúry eGovernmentu Slovenskej republiky a
komunikáciu s centrálnymi registrami a Ústredným portálom verejnej správy a zabezpečenie servisnej podpory na
obdobie 5 rokov.
nákup, inštalácia a konfigurácia HW
nákup, vývoj a nasadenie SW
služby
konzultačné služby
vývoj a integrácia
manažment IT
komunikačná infraštruktúra
riadenie procesov
HW podpora
SW podpora
Predmetom zákazky e - Mesto Piešťany je zabezpečenie elektronizácie služieb mesta a všeobecné sprístupnenie
elektronických služieb, ktoré mesto Piešťany poskytuje verejnosti, a zabezpečenie prevádzkovej podpory na obdobie 5 rokov.
Primárnym cieľom realizácie zákazky je implementácia elektronických (eGovernment) služieb mesta a ich sprístupnenie
verejnosti. Tento cieľ sa plánuje dosiahnúť inováciou informačného prostedia (informačných systémov) vnútornej správy
a zavedením eGovernment a služieb informačných systémov v súlade s princípmi servisne orientovanej architektúry
(SOA) a princípmi Cloud Ready.Pre poskytovanie eGovernment služieb sa predpokladá vybudovanie tzv. Integrovaného
informačného systému mesta (ďalej len IISM). Celkové riešenie vychádza z tzv. referenčnej architektúry definovanej
výzvou a čiastkovou štúdiou uskutočniteľnosti Elektronizácia služieb miest - "eMestá". Úlohou uchádzača bude
analyzovať, navrhnúť, testovať, implementovať a zabezpečiť prevádzku IISM, podporujúceho poskytovanie
elektronických služieb verejnosti.
Aktuálne informačné prostredie prevádzkované mestom je potrebné inovovať tak, aby bolo v súlade s požiadavkami na
interoperabilitu a integrovateľnosť s inými informačnými systémami verejnej správy (ďalej len ISVS). Pre zabezpečenie
poskytovania eGovernment služieb je potrebné inovovať resp. dobudovať komponenty na jednotlivých úrovniach
referenčnej architektúry, konkrétne na úrovni Front Office, Mid Office a Back Office, zabezpečiť integráciu týchto
komponentov s externými ISVS a vybudovať integračné rozhranie na aplikačnej úrovni medzi jednotlivými blokmi
referenčnej architektúry (ESB).
Plánovaný stav architektúry a infraštruktúry IISM bude založený na princípoch a smerovaní definovanom v NKIVS a
podmienkami technologickými a organizačnými podmienkami definovanými výzvou. V súlade s týmito dokumentmi bude
riešenie podporovať využívanie centrálnych a spoločných modulov a bude vystavané hlavne na princípoch servisne
orientovanej architektúry (tzv. SOA), kde každý komponent plní jasne definovanú rolu a kde si tieto komponenty
navzájom poskytujú služby a spravidla sú voľne previazané pomocou integračných nástrojov na integráciu aplikácií
(ESB) a integráciu procesov (Procesná integrácia BPM, WFM, BRE). Zároveň budované riešenie bude vybudované v
súlade s princípmi Cloud-Ready.
Z globálneho pohľadu komponenty v jednotlivých blokov referenčnej architektúry vytvárajú IISM. Architektúra IISM je
popisovaná v štyroch hlavných blokoch:
Front Office
Mid Office a ESB
Back Office
Externé systémy
Front Office
Úroveň Front Office zabezpečuje priamu komunikáciu IISM s verejnosťou. Táto úroveň bude tvorená prezentačným
miestom v podobe Portálu mesta integrovaného s ÚPVS. Informácie smerom k verejnosti budú poskytované aj
prostredníctvom samostatnej mobilnej aplikácie realizovanej ako dedikovaná aplikácia pre min. 2 najrozšírenejšie
mobilné platformy, implementujúcej služby vydefinované v KRIS mesta. Na realizáciu transakčných služieb budú
využívané elektronické formuláre. Prostredníctvom podpornej vrstvy komponentov mesta (Info Modul, Elektronická
podateľňa, Elektronické formuláre, GIS Front-end), budú komunikované informácie alebo rozvíjaná obojstranná
(transakčná) komunikácia medzi mestom a verejnosťou.
Integrácia so spoločnými komponentmi Ústredného portálu verejnej správy
Po dobudovaní spoločných komponentov ÚPVS sa predpokladá využívanie týchto centrálnych komponentov:
Identity and Access Management (IAM),
Notifikačný modul,
Platobný modul,
Elektronické doručovanie,
eDesk,
Elektronická podateľňa,
Elektronické formuláre.
Centrálne riešenie týchto komponentov umožní výrazne ušetrenie finančných zdrojov zo strany mesta. Základným
predpokladom pre efektívne poskytovanie služieb verejnosti je však úspešná integrácia centrálnych komponentov ÚPVS
s IISM.
Mid office a ESB
ESB je druh middleware podporujúceho servisne orientované interakcie medzi internými aplikáciami mesta ako aj
interakcie s externými systémami (napríklad spoločnými modulmi ÚPVS, základnými registrami alebo inými externými
informačnými systémami verejnej správy). ESB inteligentne smeruje dáta tečúce medzi systémami, prispôsobujúc a
transformujúc ich podľa požiadaviek systémov. ESB podporuje množstvo formátov komunikácie, medzi ktoré patrí aj
komunikácia prostredníctvom webových služieb.
Pre dosiahnutie stavu efektívneho poskytovania eGovernment služieb bude potrebné vybudovať predovšetkým úroveň
Mid Office a Enterprise Service Bus (ESB). ESB bude zabezpečovať medziaplikačnú integráciu. Znamená to, že
relevantné interné aplikácie budú poskytovať rozhranie webových služieb, pomocou ktorého budú komunikovať s
ostatnými aplikáciami, resp. s portálom alebo externými systémami verejnej správy. Aplikácie, ktoré poskytujú služby
ostatným, alebo externým aplikáciam musia implementovať vlastné komunikačné rozhranie webových služieb, ktoré
budú vypublikované prostredníctvom ESB.
Integračná vrstva úradu bude Mid office komponent kompletnej infraštruktúry IISM, ktorý bude zabezpečovať
kontrolované prepojenie jednotlivých interných (ako aj pripojenie relevantných externých) systémov z pohľadu realizácie
elektronických služieb mesta.
Integračná vrstva bude ústredným prvkom SOA a bude zabezpečovať flexibilný prístup mesta k poskytovaným elektronickým službám.
Dôležitou súčasťou je vybudovanie vrstvy pre procesnú integráciu prostredníctvom skupiny komponentov procesnej
integrácie (Business Process Management - BPM, Workflow Management - WFM, Business Rules Enginge - BRE) a
riadenia podaní (Definičné údaje o podaní, Údaje o vykonaní podaní).
BPM (Business Process Management) bude realizovať orchestráciu jednotlivých krokov procesu poskytovanej
elektronickej služby prostredníctvom volania webových služieb interných informačných systémov mesta ako aj externých
ISVS
WFM (WorkFlow Management) bude zabezpečovať podporu výmeny informácií, dokumentov alebo úloh medzi
zamestnancami. Práca medzi zamestnancami bude riadená definovanými procedúrami implementovanými v rámci WFM.
Tok informácií a úloh bude v rámci WFM riadený automatizovaným systémom pre riadenie procesu. Modul bude zároveň
poskytovať funkcionalitu správy úloh zamestnancov úradu.
BRE (Business Rules Engine) bude systém poskytujúci definíciu a vykonanie pravidiel na poskytnutie služby klientovi.
Back Office
Úroveň Back-Office bude potrebné inovovať resp. prebudovať tak, aby podporoval slúži pre podporu vnútorného
riadenia organizácie a podporu spracovania agend. Každý komponent definovaný na tejto úrovni musí spĺňať štandardy
definované NKIVS a výnosom č. 312/2010 Z. z. o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy vydaných MF SR.
Zároveň jednotlivé komponenty budú využívať vybrané služby IS tak ako ich definuje výzva.
Podrobný popis jednotlivých komponentov je uvedený v návrhu technického riešenia, ktorý reflektuje aktuálny stav
pokrytia komponentov referenčnej architektúry na úrovni Back Office.
Externé systémy
Externé systémy sú systémy mimo správy a kompetencie mesta, ktorých služby budú využívané v rámci procesov
poskytovania elektronických služieb a na synchronizáciu. Ide najmä o systémy, ktoré poskytujú informácie potrebné pre
vykonávané procesy, resp. informácie do nich budú zasielané. Základné registre sú registre verejnej správy, na ktoré
systém musí byť napojený (za predpokladu ich vybudovania). Patrí tu register fyzických osôb, register právnických osôb
a podnikateľov, register priestorových informácií, register adries alebo aj na iné národné a európske registre.
Tieto registre budú v prípade potreby replikované v IISM (kritériom pre replikáciu je bude najmä frekvencia využívania
údajov z registrov, požadovaná rýchlosť ich dostupnosti a najmä potreba dávkového spracovania väčšieho množstva
údajov z týchto registrov).
Výstupom projektu e - Mesto Piešťany bude sprístupnenie služieb (eGovernment) v nasledujúcom zozname:
Diskusné fórum obce
Elektronická úradná tabuľa obce
Informovanie o cestovnom ruchu
Informovanie o činnosti obce
Informovanie o dani z nehnuteľností
Informovanie o dani za nevýherné hracie prístroje
Informovanie o dani za predajné automaty
Informovanie o dani za psa
Informovanie o dani za ubytovanie
Informovanie o dani za užívanie verejného priestranstva
Informovanie o hospodárení obce a organizácii v zriaďovateľskej pôsobnosti obce
Informovanie o materských školách v obci
Informovanie o mestskej autobusovej doprave
Informovanie o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
Informovanie o odpadovom hospodárstve
Informovanie o sociálnych službách v obci
Informovanie o sociálnych zariadeniach v obci
Informovanie o územnom pláne
Informovanie o verejnom obstarávaní
Informovanie o voľbách a referendách
Informovanie o základných školách v obci
Informovanie o životnom prostredí
Informovanie verejnosti o civilnej ochrane
Ohlasovanie nelegálnych skládok, znečisťovania vodných tokov a životného prostredia. Vyzvanie majiteľa pozemku na odstránenie odpadu.
Ohlasovanie vzniku, zániku alebo zmeny poplatkovej povinnosti za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
Oznamovanie malého zdroja znečisťovania ovzdušia
Oznamovanie o konaní verejného kultúrneho podujatia
Oznamovanie o konaní verejných telovýchovných, športových a turistických podujatí
Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani z nehnuteľností
Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani za ubytovanie
Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani za užívanie verejného priestranstva
Oznamovanie otváracích hodín prevádzkarne alebo ich zmeny
Oznamovanie strát a nálezov
Oznamovanie zrušenia prevádzkovej jednotky
Platenie miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
Platenie miestnych daní
Platenie ostatných daní a poplatkov
Platenie pokút, úrokov a sankčných úrokov
Podávanie daňového priznania k dani z nehnuteľností
Podávanie daňového priznania k dani za nevýherné hracie prístroje
Podávanie daňového priznania k dani za predajné automaty
Podávanie daňového priznania k dani za psa
Poskytovanie informácií podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám
Potvrdzovanie výšky pohľadávok voči obci
Povoľovanie osobitných prevádzkových hodín
Povoľovanie používania symbolov obce
Povoľovanie užívania a zabratia verejného priestranstva
Povoľovanie výrubu drevín
Prideľovanie zberných nádob pre odpad a separovaný zber
Pripomienkovanie návrhov nariadení
Publikovanie zoznamu neplatičov
Publikovanie zoznamu registrovaných zvierat
Spracovanie elektronických účtovných dokladov
Určovanie, zmena alebo zrušenie súpisného a orientačného čísla
Vrátenie pomernej časti dane
Vybavovanie sťažností a podnetov
Vydávanie rozhodnutí o zvláštnom užívaní miestnej komunikácie
Vydávanie stanoviska k chovu nebezpečných živočíchov
Vydávanie voličského preukazu
Zverejňovanie aktualít a informačný servis
Zverejňovanie zmlúv ktoré sa týkajú nakladania s verejnými prostriedkami
Vo vestníku neboli nájdené doplňujúce informácie.