Vyhlásené obstarávanie

Elektronizácia služieb mesta Nové Zámky


Detaily obstarávania

Zdroj:
Obstarávateľ:
Mesto Nové Zámky
Typ obstarávania:
Služby
EU fondy:
Áno
Odhadovaná suma(Bez DPH):
875 000,00
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
72222300-0
Elektronická aukcia:
Nie
Rámcová dohoda:
Neuvedené
Postup:
Otvorená
Dátum vyhlásenia:
17. Jún 2014
Lehota na predkladanie ponúk:
30. Júl 2014
Dátum otvárania ponúk:
30. Júl 2014
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
Otváranie časti ponúk Ostatné sa uskutoční , na adrese verejného obstarávateľa uvedenej v bode I.1) tohto oznámenia.
Ďalšie info ku otváraniu ponúk:
Elektronické objednanie:
Neuvedené
Elektronická fakturácia:
Neuvedené
Elektronické platby:
Neuvedené

Ponuky vyhodnotené podľa

Kritérium:
Najnižšia cena
    Detailné kritéria vo vestníku chýbajú

Opis obstarávania

Predmetom zákazky Elektronizácia služieb mesta Nové Zámky je zabezpečenie elektronizácie služieb mesta a všeobecné

sprístupnenie elektronických služieb, ktoré mesto Nové Zámky poskytuje verejnosti v rámci originálnych kompetencií

vymedzených zákonom, a zabezpečenie prevádzkovej podpory na obdobie 5 rokov.

Primárnym cieľom realizácie zákazky je implementácia elektronických (eGovernment) služieb mesta, v originálnej

kompetencii mesta a ich sprístupnenie verejnosti. Tento cieľ sa plánuje dosiahnúť inováciou informačného prostedia

(informačných systémov) vnútornej správy a zavedením eGovernment a služieb informačných systémov v súlade s

princípmi servisne orientovanej architektúry (SOA) a princípmi Cloud Ready.Pre poskytovanie eGovernment služieb sa

predpokladá vybudovanie tzv. Integrovaného informačného systému mesta (ďalej len IISM). Celkové riešenie vychádza

z tzv. referenčnej architektúry definovanej výzvou a čiastkovou štúdiou uskutočniteľnosti Elektronizácia služieb miest -

"eMestá". Úlohou uchádzača bude analyzovať, navrhnúť, testovať, implementovať a zabezpečiť prevádzku IISM,

podporujúceho poskytovanie elektronických služieb verejnosti.

Aktuálne informačné prostredie prevádzkované mestom je potrebné inovovať tak, aby bolo v súlade s požiadavkami na

interoperabilitu a integrovateľnosť s inými informačnými systémami verejnej správy (ďalej len ISVS). Pre zabezpečenie

poskytovania eGovernment služieb je potrebné inovovať resp. dobudovať komponenty na jednotlivých úrovniach

referenčnej architektúry, konkrétne na úrovni Front Office, Mid Office a Back Office, zabezpečiť integráciu týchto

komponentov s externými ISVS a vybudovať integračné rozhranie na aplikačnej úrovni medzi jednotlivými blokmi

referenčnej architektúry (ESB).

Plánovaný stav architektúry a infraštruktúry IISM bude založený na princípoch a smerovaní definovanom v NKIVS a

podmienkami technologickými a organizačnými podmienkami definovanými výzvou. V súlade s týmito dokumentmi bude

riešenie podporovať využívanie centrálnych a spoločných modulov a bude vystavané hlavne na princípoch servisne

orientovanej architektúry (tzv. SOA), kde každý komponent plní jasne definovanú rolu a kde si tieto komponenty

navzájom poskytujú služby a spravidla sú voľne previazané pomocou integračných nástrojov na integráciu aplikácií

(ESB) a integráciu procesov (Procesná integrácia BPM, WFM, BRE). Zároveň budované riešenie bude vybudované v súlade s princípmi Cloud-Ready.

Z globálneho pohľadu komponenty v jednotlivých blokov referenčnej architektúry vytvárajú IISM. Architektúra IISM je

popisovaná v štyroch hlavných blokoch:

Front Office

Mid Office a ESB

Back Office

Externé systémy

Front Office

Úroveň Front Office zabezpečuje priamu komunikáciu IISM s verejnosťou. Táto úroveň bude tvorená prezentačným

miestom v podobe Portálu mesta integrovaného s ÚPVS. Informácie smerom k verejnosti budú poskytované aj

prostredníctvom samostatnej mobilnej aplikácie realizovanej ako dedikovaná aplikácia pre min. 2 najrozšírenejšie

mobilné platformy, implementujúcej služby vydefinované v KRIS mesta. Na realizáciu transakčných služieb budú

využívané elektronické formuláre. Prostredníctvom podpornej vrstvy komponentov mesta (Info Modul, Elektronická

podateľňa, Elektronické formuláre, GIS Front-end), budú komunikované informácie alebo rozvíjaná obojstranná

(transakčná) komunikácia medzi mestom a verejnosťou.

Integrácia so spoločnými komponentmi Ústredného portálu verejnej správy

Po dobudovaní spoločných komponentov ÚPVS sa predpokladá využívanie týchto centrálnych komponentov:

Identity and Access Management (IAM),

Notifikačný modul,

Platobný modul,

Elektronické doručovanie,

eDesk,

Elektronická podateľňa,

Elektronické formuláre (s výnimkou formulárov eGovernment služieb definovaných v KRIS).

Centrálne riešenie týchto komponentov umožní výrazne ušetrenie finančných zdrojov zo strany mesta. Základným

predpokladom pre efektívne poskytovanie služieb verejnosti je však úspešná integrácia centrálnych komponentov ÚPVS

s IISM.

Mid office a ESB

ESB je druh middleware podporujúceho servisne orientované interakcie medzi internými aplikáciami mesta ako aj

interakcie s externými systémami (napríklad spoločnými modulmi ÚPVS, základnými registrami alebo inými externými

informačnými systémami verejnej správy). ESB inteligentne smeruje dáta tečúce medzi systémami, prispôsobujúc a

transformujúc ich podľa požiadaviek systémov. ESB podporuje množstvo formátov komunikácie, medzi ktoré patrí aj

komunikácia prostredníctvom webových služieb.

Pre dosiahnutie stavu efektívneho poskytovania eGovernment služieb bude potrebné vybudovať predovšetkým úroveň

Mid Office a Enterprise Service Bus (ESB). ESB bude zabezpečovať medziaplikačnú integráciu. Znamená to, že

relevantné interné aplikácie budú poskytovať rozhranie webových služieb, pomocou ktorého budú komunikovať s

ostatnými aplikáciami, resp. s portálom alebo externými systémami verejnej správy. Aplikácie, ktoré poskytujú služby

ostatným, alebo externým aplikáciam musia implementovať vlastné komunikačné rozhranie webových služieb, ktoré

budú vypublikované prostredníctvom ESB.

Integračná vrstva úradu bude Mid office komponent kompletnej infraštruktúry IISM, ktorý bude zabezpečovať

kontrolované prepojenie jednotlivých interných (ako aj pripojenie relevantných externých) systémov z pohľadu realizácie

elektronických služieb mesta.

Integračná vrstva bude ústredným prvkom SOA a bude zabezpečovať flexibilný prístup mesta k poskytovaným

elektronickým službám.

Dôležitou súčasťou je vybudovanie vrstvy pre procesnú integráciu prostredníctvom skupiny komponentov procesnej

integrácie (Business Process Management - BPM, Workflow Management - WFM, Business Rules Enginge - BRE) a

riadenia podaní (Definičné údaje o podaní, Údaje o vykonaní podaní).

BPM (Business Process Management) bude realizovať orchestráciu jednotlivých krokov procesu poskytovanej

elektronickej služby prostredníctvom volania webových služieb interných informačných systémov mesta ako aj externých

ISVS

WFM (WorkFlow Management) bude zabezpečovať podporu výmeny informácií, dokumentov alebo úloh medzi

zamestnancami. Práca medzi zamestnancami bude riadená definovanými procedúrami implementovanými v rámci WFM.

Tok informácií a úloh bude v rámci WFM riadený automatizovaným systémom pre riadenie procesu. Modul bude zároveň

poskytovať funkcionalitu správy úloh zamestnancov úradu.

BRE (Business Rules Engine) bude systém poskytujúci definíciu a vykonanie pravidiel na poskytnutie služby klientovi.

Back Office

Úroveň Back-Office bude potrebné inovovať resp. prebudovať tak, aby podporoval slúži pre podporu vnútorného

riadenia organizácie a podporu spracovania agend. Každý komponent definovaný na tejto úrovni musí spĺňať štandardy

definované NKIVS a výnosom č. 312/2010 Z. z. o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy vydaných MF SR.

Zároveň jednotlivé komponenty budú využívať vybrané služby IS tak ako ich definuje výzva.

Podrobný popis jednotlivých komponentov je uvedený v návrhu technického riešenia, ktorý reflektuje aktuálny stav

pokrytia komponentov referenčnej architektúry na úrovni Back Office.

Externé systémy

Externé systémy sú systémy mimo správy a kompetencie mesta, ktorých služby budú využívané v rámci procesov poskytovania elektronických služieb a na synchronizáciu. Ide najmä o systémy, ktoré poskytujú informácie potrebné pre

vykonávané procesy, resp. informácie do nich budú zasielané. Základné registre sú registre verejnej správy, na ktoré

systém musí byť napojený (za predpokladu ich vybudovania). Patrí tu register fyzických osôb, register právnických osôb

a podnikateľov, register priestorových informácií, register adries alebo aj na iné národné a európske registre.

Tieto registre budú v prípade potreby replikované v IISM (kritériom pre replikáciu je bude najmä frekvencia využívania

údajov z registrov, požadovaná rýchlosť ich dostupnosti a najmä potreba dávkového spracovania väčšieho množstva

údajov z týchto registrov).

Výstupom projektu Elektronizácia služieb Mesta Nové Zámky bude sprístupnenie služieb (eGovernment) v nasledujúcom

zozname:

Elektronická úradná tabuľa

Informovanie o cestovnom ruchu

Informovanie o činnosti obce

Informovanie o dani z nehnuteľností

Informovanie o dani za psa

Informovanie o dani za ubytovanie

Informovanie o hospodárení obce a organizácii v zriaďovateľskej pôsobnosti obce

Informovanie o komunitnom pláne sociálnych služieb obce

Informovanie o materských školách

Informovanie o mestskej autobusovej doprave

Informovanie o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady

Informovanie o odpadovom hospodárstve

Informovanie o pamätihodnostiach obce

Informovanie o sociálnych službách v obci

Informovanie o územnom pláne

Informovanie o verejnom obstarávaní

Informovanie o voľbách a referendách

Informovanie o základných školách v obci

Ohlasovanie nelegálnych skládok, znečisťovania vodných tokov a životného prostredia

Ohlasovanie porúch verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie

Ohlasovanie realizácie rozsiahlých postrekov poľnohospodárskych plodín

Ohlasovanie vzniku, zániku alebo zmeny poplatkovej povinnosti za komunálne odpady a drobné stavebné odpady

Ohlasovanie závad na chodníkoch a priechodoch pre chodcov

Ohlasovanie závad zjazdnosti komunikácií

Oznamovanie o konaní verejného kultúrneho podujatia

Oznamovanie o konaní verejných telovýchovných, športových a turistických podujatí

Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani z nehnuteľností

Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani za ubytovanie

Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani za užívanie verejného priestranstva

Oznamovanie o zvolaní zhromaždenia občanov

Oznamovanie otváracích hodín prevádzkarne alebo ich zmeny

Oznamovanie strát a nálezov

Platenie miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady

Platenie miestnych daní

Platenie ostatných daní poplatkov

Platenie pokút, úrokov a sankčných úrokov

Podávanie daňového priznania k dani z nehnuteľností

Podávanie daňového priznania k dani za psa

Poskytovanie informácií podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám

Potvrdzovanie výšky pohľadávok voči obci

Povoľovanie ambulantného predaja

Povoľovanie osobitných prevádzkových hodín

Povoľovanie používania symbolov obce

Povoľovanie užívania a zabratia verejného priestranstva

Povoľovanie výrubu drevín

Prideľovanie zberných nádob pre odpad a separovaný zber

Pripomienkovanie návrhov nariadení

Publikovanie zoznamu neplatičov

Publikovanie zoznamu registrovaných zvierat

Spracovanie elektronických účtovných dokladov

Určovanie, zmena alebo zrušenie súpisného a orientačného čísla

Vydávanie stanoviska k chovu nebezpečných živočíchov

Vydávanie voličského preukazu

Zisťovanie základnej ceny pozemku podľa cenovej mapy Zverejňovanie aktualít a informačný servis

Zverejňovanie zmlúv, ktoré sa týkajú nakladania s verejnými prostriedkami

Doplňujúce informácie

Vo vestníku neboli nájdené doplňujúce informácie.