Vyhlásené obstarávanie

Zabezpečenie stravovania pre žiakov Strednej odbornej školy, Jesenského 903, 980 61 Tisovec


Detaily obstarávania

Zdroj:
Obstarávateľ:
Stredná odborná škola
Typ obstarávania:
Služby
EU fondy:
Nie
Odhadovaná suma(Bez DPH):
218 000,00
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
55520000-1
Elektronická aukcia:
Neuvedené
Rámcová dohoda:
Áno
Postup:
Verejná súťaž
Dátum vyhlásenia:
24. Jún 2024
Lehota na predkladanie ponúk:
25. Júl 2024
Dátum otvárania ponúk:
25. Júl 2024
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
Miestom „on-line“ sprístupnenia ponúk je webová adresa https://josephine.proebiz.com/ a totožná záložka ako pri predkladaní ponúk. Viac informácií je uvedených v bode 17. súťažných podkladov.
Elektronické objednanie:
Áno
Elektronická fakturácia:
Áno
Elektronické platby:
Áno

Súťažné podmienky

Typ podmienky účasti:

Technická a odborná spôsobilosť

Názov podmienky účasti:

Podmienka účasti podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO

Popis podmienky účasti:

Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti technickej a odbornej spôsobilosti podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO. Bližšie špecifikované v súťažných podkladoch na URL adrese: https://josephine.proebiz.com/sk/tender/57262/summary

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Ponuky vyhodnotené podľa

Kritérium:
Cena
  • Najnižšia celková cena za celý predmet zákazky v EUR s DPH.

Opis obstarávania

Predmetom zákazky je poskytnutie služby, konkrétne zabezpečenie prípravy, dovozu a výdaja stravy (raňajky, obedy ,večere) pre žiakov SOŠ Tisovec, žiakov školského internátu pri SOŠ Tisovec a zamestnancov SOŠ Tisovec. Prípravu, dovoz a výdaj stravy je potrebné zabezpečovať denne, okrem víkendov, sviatkov a školských prázdnin. Súčasťou predmetu zákazky je aj prenájom nebytového priestoru určeného na prevádzkovanie výdajne jedál.



Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v časti B. Opis predmetu zákazky SP (ďalej aj „SP“) a v prílohách SP.

Doplňujúce informácie

Verejný obstarávateľ má podľa ustanovenia § 28 ods. 2 ZVO povinnosť v prípade, ak nerozdelí zákazku na časti, odôvodnenie uviesť v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania alebo v súťažných podkladoch. V nadväznosti na vyššie uvedenú povinnosť verejný obstarávateľ uvádza nasledovné odôvodnenie nerozdelenia zákazky na časti.



Predmetom zákazky je poskytnutie služby, konkrétne ide o prípravu, dodanie a zabezpečenie výdaja stravy v priestoroch Strednej odbornej školy, Jesenského 903, 980 61 Tisovec, ktorá je organizáciou v zriaďovateľskej pôsobnosti Banskobystrického samosprávneho kraja. Poskytovanie služby bude konkrétne pre Strednú odbornú školu, Jesenského 903, 980 61 Tisovec. Bližšie informácie týkajúce sa opisu predmetu zákazky sú uvedené v súťažných podkladoch, predovšetkým v časti B. Opis predmetu zákazky týchto SP (ďalej aj „SP“) a v prílohách týchto SP.



Z vyššie uvedených dôvodov bude verejný obstarávateľ predmetnú službu riešiť ako jednu dodávku, aby sa vzhľadom na charakter dodania služby, eliminovalo riziko kolízie poskytovateľov. Vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti nie je možné, resp. vhodné predmet zákazky rozdeliť na jednotlivé časti, pretože jeho prípadným rozdelením na akékoľvek časti by došlo k výraznému sťaženiu, až k zmareniu možnosti úspešného prevádzkovania školskej jedálne - príprava, dodanie a zabezpečenie výdaja stravy.



Na základe vyššie uvedeného, verejný obstarávateľ nepovažuje za vhodné deliť predmet tejto zákazky, keďže je potrebné zabezpečiť komplexné a v mnohých ohľadoch vzájomne neoddeliteľné poskytnutie služby (príprava, dodanie a zabezpečenie výdaja stravy) pre Strednú odbornú školu, Jesenského 903, 980 61 Tisovec. Okrem iných možných rizík, nerozdelenie predmetu zákazky na časti eliminuje riziko pochybností pri určení zodpovednosti konkrétneho poskytovateľa služby pri škodovej udalosti.



Vo výkladovom stanovisku ÚVO č. 2/2018 sa uvádza, že (cit.) „pri konkrétnych prípadoch môžu existovať aj dôvody technického charakteru, ktoré neumožňujú alebo sťažujú rozdelenie zákazky na časti. Existujú rôzne dôvody, ktoré môžu brániť rozdeleniu zákazky.“



Verejný obstarávateľ posúdil všetky vyššie uvedené okolnosti, pričom dospel k záveru, že delenie predmetu zákazky nie je účelné, naopak bolo by výrazne kontraproduktívne, a to najmä z dôvodov, že:



- rozdelenie zákazky na časti by pri poskytovaní služby spôsobovalo časové, personálne, organizačné a právne prekážky, ktoré by sťažovali poskytnutie služby;



- rozdelením zákazky by sa oslabila pozícia verejného obstarávateľa z hľadiska držania záruky a z hľadiska praktickej možnosti vymáhania zodpovednosti u poskytovateľov.



Z vyššie uvedených dôvodov verejný obstarávateľ ako osoba podľa § 7 ods. 1 písm. d) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZVO“), po dôkladnom preskúmaní a následnom zvážení následkov možného rozdelenia predmetu zákazky na časti, má na základe všetkých vyššie uvedených dôvodov za to, že ak by sa obstarávaný predmet zákazky rozdelil na časti, v rámci ktorých by umožnil uchádzačom predkladať ponuky na samostatné časti predmetu zákazky, a v ktorých by napokon mohlo byť viacero rôznych úspešných poskytovateľov, tak potreba koordinácie dodávateľov jednotlivých častí zákazky, ktorá by bola pre riadne plnenie celého obstarávaného predmetu zákazky nevyhnutná, by mohla predstavovať vážne riziko ohrozenia riadneho plnenia obstarávanej zákazky.