Vyhlásené obstarávanie

Dodávka elektrickej energie pre rok 2025


Toto vyhlásené obstarávanie už má uverejnený výsledok. Nájdete ho nižšie v časti výsledky.

Detaily obstarávania

Zdroj:
EKS
Obstarávateľ:
Sanatórium Tatranská Kotlina, n.o.
Typ obstarávania:
Tovary
EU fondy:
Neuvedené
Odhadovaná suma(Bez DPH):
12,00
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
09310000-5
Elektronická aukcia:
Áno
Rámcová dohoda:
Neuvedené
Postup:
Elektronické trhovisko
Dátum vyhlásenia:
27. Jún 2024
Lehota na predkladanie ponúk:
2. Júl 2024
Dátum otvárania ponúk:
2. Júl 2024
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
Ďalšie info ku otváraniu ponúk:
Elektronické objednanie:
Áno
Elektronická fakturácia:
Neuvedené
Elektronické platby:
Neuvedené

Ponuky vyhodnotené podľa

Kritérium:
  • 100 % Cena bez DPH; výhodnejšia hodnota: Menšia

Výsledky

Dodávka elektrickej energie pre rok 2025

Opis obstarávania

Funkcie:

- Predmetom zákazky je dodávka elektrickej energie po dobu 12 mesiacov do odberného miesta (OM) špecifikovaného odberateľom vrátane prevzatia zodpovednosti za odchýlku odberateľa a zabezpečenie distribúcie podľa predmetu zákazky v kvalite zodpovedajúcej technickým podmienkam PDS.

- Predmetom zákazky je dodávka elektrickej energie formou združenej dodávky, zabezpečenie distribučných služieb a zodpovednosti za odchýlky v čase od 00:00 hod. SEČ dňa 01.01.2025 do 24:00 hod. SEČ dňa 31.12.2025.

- Dodávka elektrickej energie vrátane distribučných služieb musí zodpovedať technickým podmienkam a prevádzkovému poriadku PDS a musí byť v súlade s platnými právnymi predpismi SR v platnom znení (zákon č. 251/2012 Z.z. o energetike, vyhláška ÚRSO č. 423/2013, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška ÚRSO č. 24/2013 Z.z.).

Názov Položky:  1. Dodávka elektrickej energie

Technicke Vlastnosti:

- Technicke Vlastnosti: Predpokladaná spotreba OM - Sanatórium pre rok 2025

Presne: 325,97

Jednotka: MWh

- Technicke Vlastnosti: OM - EIC: 24ZVS0000003198N

Hodnota/Charakteristika: Napäťová úroveň: VN, Hodnota ističa: 100 A, Počet fáz: 3, Rezervovaná kapacita - 110 kW, RK - ročná, Sadzba distribúcie: X2, Vyúčtovacie obdobie: kalendárny mesiac

Doplňujúce informácie

Miestom plnenia je odberné miesto odberateľa.

Dodávateľ garantuje okrem pravidelnej dodávky elektrickej energie do OM odberateľa, vrátane distribúcie aj prevzatie zodpovednosti za odchýlku, v kvalite elektrickej energie zodpovedajúcej technickým podmienkam prevádzkovateľa distribučnej siete, za dodržanie platných právnych predpisov.

Dodávateľ sa zaväzuje bez prerušenia dodávať odberateľovi dohodnuté množstvo elektrickej energie v režime prenesenej zodpovednosti za odchýlku pre spotrebu na OM uvedenom odberateľom.

Odberateľ požaduje, aby dodávateľ bol v predchádzajúcich troch rokoch dodávateľom elektrickej energie min. 2 korporátnym odberateľom (nie domácnostiam) v celkovom objeme minimálne 400,00 MWh/rok samostatne každému z nich, za predchádzajúce tri roky 2021, 2022, 2023.

Cena bude uhradená v mene - EUR.

V prípade tejto súťaže, kritérium na vyhodnotenie ponúk bude najnižšia cena aditívneho koeficientu K v EUR bez DPH za MWh v prípade nákupov na tzv. spotovú cenu.

Cena musí zahŕňať cenu za silovú zložku dodávky elektriny na základe vzorca = Sum [(ISOT(DH) +K)(DH) x N(DH)] / N(DM) eur bez DPH za MWh. ISOT (DH)-je jednotková cena elektriny na krátkodobom trhu v SR v deň (D) a hodine (H) v EUR/MWh zverejnená na web adrese https://www.okte.sk/sk/kratkodoby-trh/zverejnenie-udajov/. K-aditívny koeficient ceny bez DPH/MWh. N(DH)-je skutočne odobraté množstvo elektriny odberateľom v deň „D" a hodiny „H" dodávky, v danom fakturačnom období. N(DM)-je odberateľom skutočne odobraté množstvo elektriny za celé príslušné fakturačné obdobie v deň D a mesiaca M.

Nakoľko kritériom na vyhodnotenie ponúk tejto súťaže je cena aditívneho koeficientu K v EUR bez DPH za MWh (nákupy na tzv. spotovú cenu), dodávateľ má povinnosť do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy v EKS, v súlade s požiadavkami uvedenými v Objednávkovom formulári, uzatvoriť dodatok k tejto zmluve, ktorého obsahom budú ostatné podmienky plnenia predmetu zákazky, ako aj rozčlenenie ceny ostatných položiek za predmet plnenia - jednotlivé činnosti: prenos elektriny, distribúcia, distribučné straty, prevádzkovanie systému, systémové služby, odvod do NJF, prístup do distribučnej sústavy a pod.

pokračovanie: Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok.

Cena musí ďalej zahŕňať aj Distribučné služby a to za prenos elektriny, distribúciu elektriny, systémové služby a ostatné regulované položky, ktorých výška je určená podľa aktuálneho cenníka distribúcie príslušného PDS platného v čase predloženia ponuky a príslušných cenových rozhodnutí URSO platných v čase predloženia ponuky, daň v zmysle Zákona o spotrebných daniach, náklady spojené so zodpovednosťou za odchýlku spotreby (Zmluva o zúčtovaní odchýlok) a poplatkov za odberné miesta.

Dohodnutá cena môže byť zmenená len v prípade vzájomnej dohody zmluvných strán formou písomného dodatku, v prípadoch vyplývajúcich zo zmien všeobecne záväzných právnych predpisov alebo rozhodnutím ÚRSO. DPH, spotrebná daň, prípadne iné aplikované dane si dodávateľ uplatní podľa všeobecne záväzných platných právnych predpisov.

Ponúkaná cena bude predkladaná za celé predpokladané množstvo odberu počas trvania zmluvy, t.j. 325,97 MWh. Dodávateľ nie je oprávnený účtovať odberateľovi akékoľvek ďalšie poplatky súvisiace s dodávkou elektrickej energie a poskytovanými distribučnými a súvisiacimi službami. Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok.

Faktúry budú dodávateľom vystavené a doručené odberateľovi do jeho sídla v elektronickej forme elektronickou poštou - mailom. Faktúry musia obsahovať náležitosti daňového dokladu.

Ak vzniknú pri fakturácii úhrad za dodávky chyby z dôvodu nesprávneho odpočtu, použitím nesprávnej konštanty, použitím nesprávnej sadzby, matematickou chybou a pod., majú odberateľ a dodávateľ nárok na vyrovnanie nesprávne fakturovaných čiastok. Strana na ktorú bola reklamácia smerovaná, oznámi výsledok šetrenia druhej strane v lehote 30 dní odo dňa, kedy jej bola reklamácia doručená.

Dodávateľ má právo vyhodnotiť zmluvné množstvo po skončení Vyhodnocovacieho obdobia. Vyhodnocovacím obdobím je obdobie od 01.01.2025 do 31.12.2025. Tolerancia odberu elektrickej energie pre všetky odberné miesta spolu je +/- 10%.

Ak odberateľ za zmluvné obdobie odoberie množstvo elektrickej energie menšie ako je minimum spotreby za odberné miesto (90%), má dodávateľ právo doúčtovať odberateľovi poplatok za nedočerpanie množstiev, rozdiel medzi dolnou toleranciou spotreby a skutočne odobraným množstvom.

Ak odberateľ za zmluvné obdobie odoberie množstvo elektrickej energie väčšie ako je maximum spotreby za odberné miesto (110%), má dodávateľ právo doúčtovať odberateľovi poplatok za prečerpanie množstiev, rozdiel medzi skutočne odobraným množstvom a hornou toleranciou spotreby.

Dodávateľ sa zaväzuje zabezpečiť odberateľovi prístup do príslušnej distribučnej sústavy.

Dodávateľ sa zaväzuje zabezpečiť distribúciu elektrickej energie v kvalite garantovanej technickými podmienkami prevádzkovateľa distribučnej sústavy, systémové služby a ostatné služby s použitím sústavy a s distribúciou a prenosom el. energie od príslušného prevádzkovateľa distribučnej sústavy.

Odpojenie od zdroja elektrickej energie sa vylučuje.

Dodávateľ sa zaväzuje:

- zabezpečiť distribučné služby do odberného miesta objednávateľa do výšky jeho maximálnej rezervovanej kapacity,

- zabezpečiť rezervovanú kapacitu pre odberné miesto objednávateľa,

- zabezpečiť úpravu dohodnutej rezervovanej kapacity pre odberné miesto objednávateľa na žiadosť objednávateľa,

- zabezpečiť montáž, pripojenie alebo výmenu určeného meradla na odbernom mieste odberateľa, zabezpečiť preskúšanie meradla na žiadosť odberateľa,

Nový dodávateľ zabezpečí na svoje náklady všetky právne kroky s pôvodným dodávateľom pri odpojení a zapojení špecifikovaného OM v distribučnej sieti. Zmenu dodávateľa vybavuje nový dodávateľ na základe splnomocnenia. Splnomocnenie na právne úkony spojené s procesom zmeny dodávateľa elektriny, spíšu medzi sebou zmluvné strany, v ktorom odberateľ dáva dodávateľovi plnú moc na tieto úkony.

Dodávateľ predložením svojej záväznej ponuky potvrdzuje, že v čase lehoty na predkladanie ponúk disponuje všetkými odberateľom požadovanými dokladmi, čím spĺňa osobitné požiadavky na plnenie, kvalifikačné, odborné, technické a iné predpoklady pre riadne plnenie predmetu zákazky,

Nepredloženie ktoréhokoľvek požadovaného dokladu sa bude považovať za nesplnenie osobitných požiadaviek na plnenie kvalifikačných, odborných, technických a iných predpokladov pre riadne plnenie predmetu zákazky a za podstatné porušenie zmluvných povinností dodávateľa, pričom odberateľ:

: ukončí s dodávateľom zmluvný vzťah v súlade s článkom XVIII, bod 18.2, písm. a) časti OPEP z dôvodu, že dodávateľ podstatne porušil svoje povinnosti,

: vystaví dodávateľovi negatívnu referenciu v EKS,

: vystaví negatívnu referenciu pre Úrad pre verejné obstarávanie, v ktorej odberateľ Úradu pre VO oznámi, že došlo k predčasnému ukončeniu zmluvného vzťahu z dôvodu podstatného porušenia povinnosti dodávateľom.

DOKLADY, ktoré je dodávateľ povinný predložiť odberateľovi na preukázanie splnenia osobitných požiadaviek na plnenie všetkých kvalifikačných, odborných, technických a iných predpokladov pre riadne plnenie predmetu zákazky najneskôr do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy s odberateľom na adresu odberateľa (osobne, poštou, mailom), teda ešte pred samotným plnením zmluvy:

- dodávateľom vystavený a potvrdený list s kontaktnými údajmi oprávnenej osoby dodávateľa, ktorý musí obsahovať minimálne tieto údaje: meno a priezvisko, pracovnú pozíciu dodávateľom oprávnenej kontaktnej osoby pre účely zasielania informácií týkajúcich sa predmetnej zákazky, tel. číslo a mail kontaktnej osoby,

- vyplnenú a dodávateľom podpísanú Kalkuláciu ostatných položiek súvisiacich s dodávkou elektrickej energie - prenos elektriny, distribúcia, distribučné straty, prevádzkovanie systému, systémové služby, odvod do NJF, prístup do distribučnej sústavy a pod., v súlade s opisným formulárom, platnými OPEP a OUEP. Kalkulácia musí obsahovať všetky legislatívne náležitosti súvisiace s dodávkou elektrickej energie. Kalkulácia bude slúžiť ako podklad k uzatvoreniu dodatku k tejto zmluve, ktorého obsahom budú ostatné podmienky plnenia predmetu zákazky, ako aj rozčlenenie celkovej ceny za predmet plnenia,

a) originál alebo overenú kópiu dokladu o oprávnení podnikať v energetike - dodávka elektrickej energie na území SR podľa platnej legislatívy v rozsahu predmetu zákazky predložením platného Povolenia na podnikanie v energetike podľa zákona č. 251/2012 Z.z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,

b) originál alebo overenú kópiu Rozhodnutia o pridelení EIC kódu,

c) Čestné prehlásenie uchádzača, že má uzatvorenú Zmluvu o zúčtovaní odchýlky účastníka na trhu s elektrinou s prevádzkovateľom prenosovej sústavy, s identifikovaním zmluvného partnera, čísla zmluvy (ak bolo pridelené) a dátumom uzatvorenia. Zmluva musí byť platná počas celej doby, na ktorú sa predmet zákazky uzatvára.

d) Čestné vyhlásenie uchádzača, že má uzatvorenú rámcovú distribučnú zmluvu pre rok 2025 s prevádzkovateľom distribučnej sústavy o distribúcii a prístupe do distribučnej sústavy vo vymedzenom území Východoslovenského regiónu, prípadne Čestné vyhlásenie, ktorým potvrdí, že začal rokovanie o uzatvorení zmluvy pre rok 2025 s prevádzkovateľom distribučnej sústavy o prístupe do distribučnej sústavy.

OSOBITNÉ POŽIADAVKY NA PLNENIE - OSTATNÉ, ktoré je dodávateľ povinný splniť v plnom rozsahu:

- odberateľ požaduje možnosť uplatnenia si náhrady škody u dodávateľa vo výške vzniknutých finančných nákladov v prípade nedodržania niektorej z požiadaviek uvedených v tomto formulári (v tejto zmluve),

- pre zmluvné strany platia Obchodné podmienky elektronického trhoviska a príloha č. 1 k Všeobecným zmluvným podmienkam - osobitné ustanovenia o zákazkách na dodávku elektriny a plynu účinné ku dňu uzatvorenia zmluvy,

- ak dôjde k výpovedi zmluvy, dodávateľ si nebude uplatňovať v súvislosti s ukončením zmluvy žiadne sankcie,

- zmluvné strany sa dohodli, že obchodné podmienky tu uvedené majú prednosť pred obchodnými podmienkami dodávateľa,

- dodávateľ predložením svojej záväznej ponuky potvrdzuje, že v čase lehoty na predkladanie ponúk spĺňa všetky odberateľom požadované technické vlastnosti,

- nedodržanie ktorejkoľvek podmienky a požiadavky odberateľa uvedenej v objednávkovom formulári sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok, čo bude mať za následok odstúpenie od zmluvy,

- zmluvné strany môžu túto zmluvu ukončiť dohodou.

Dodávateľ je povinný zabezpečiť dodávku elektrickej energie pre odberateľa aj v prípade, ak dôjde k predčasnému ukončeniu zmluvného vzťahu a to do doby, kým nebude zabezpečený prechod plnenia plynule na ďalšieho dodávateľa.

Zmluvné strany sa dohodli, že veriteľ nemôže postúpiť pohľadávky voči dlžníkovi tretej osobe, podľa §524 a nasl. zák. č.40/1964Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, bez predchádzajúceho písomného súhlasu dlžníka. Právny úkon, ktorým veriteľ postúpi pohľadávky voči dlžníkovi tretej osobe bez predchádzajúceho súhlasu dlžníka, je podľa §39 Občianskeho zákonníka neplatný. Písomný súhlas dlžníka je oprávnený vydať len jeho štatutárny orgán.

pokračovanie: Veriteľ berie na vedomie, že súhlas dlžníka, ktorý je zdravotníckym zariadením je platný len za podmienky, že bol na takýto úkon udelený predchádzajúci písomný súhlas MZ SR.

Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť akékoľvek vzniknuté spory cestou vzájomného konsenzu. Pokiaľ nie je možné vzájomne výhodnou dohodou dospieť k urovnaniu sporu, pre konanie a rozhodovanie o sporných otázkach týkajúcich sa záväzkových právnych vzťahov vyplývajúcich z podmienok tejto zmluvy, zmluvné strany sa zaväzujú riešiť všetky spory v zmysle príslušných platných právnych predpisov Slovenskej republiky na príslušnom súde Slovenskej republiky. Miestna príslušnosť súdu je daná v zmysle zákona č. 160/2015 Z.z. Civilný sporový poriadok v platnom znení.

Dodávateľ berie na vedomie, že podľa § 11 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Objednávateľ (ako verejný obstarávateľ) nesmie uzavrieť zmluvu s uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí majú povinnosť zapisovať sa do registra partnerov verejného sektora a nie sú zapísaní v registri partnerov verejného sektora alebo ktorých subdodávatelia alebo subdodávatelia podľa osobitného predpisu, ktorí majú povinnosť zapisovať sa do registra partnerov verejného sektora a nie sú zapísaní v registri partnerov verejného sektora.

Deň začiatku dodávky

01.01.2025, 00:00 hod. SEČ

Deň skončenia dodávky

31.12.2025, 24:00 hod. SEČ

Platobné podmienky

Platby za zmluvné plnenie sa budú realizovať bezhotovostným platobným stykom následovne:

Fakturačné obdobie OM

kalendárny mesiac

Frekvencia preddavkových platieb za OM

1-krát mesačne

Výška preddavkových platieb za OM

85% z predpokladanej spotreby na OM

Splatnosť preddavkovej faktúry

30 dní odo dňa vystavenia faktúry. Odberateľ bude svoje záväzky uhrádzať ním vystaveným príkazom na úhradu.

Splatnosť vyúčtovacej faktúry

30 dní odo dňa vystavenia faktúry na adresu sídla odberateľa. Odberateľ bude svoje záväzky uhrádzať ním vystaveným príkazom na úhradu.

Vystavenie faktúry

najneskôr do 15. dňa nasledujúceho mesiaca

Realizácia platby

až po dodaní elektriny a služieb s tým súvisiacich vrátane spotrebnej dane a DPH na základe faktúry